Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko sinulla kavereita, joilla on erilainen maailmankuva tai erilaiset poliittiset mielipiteet?

Vierailija
01.03.2021 |

Kuinka raskaaksi koet heidän seuransa? Olen viimeisen vuoden ollut aika yksin ja miettinyt pitäisikö katkaista välit kavereihin. Kun kyllä sitä yksikseenkin tuntuu pärjäävän. Näiden kavereiden seura on pääsääntöisesti ihan ok, mutta välillä sieltä tulee niin uskomattoman ärsyttäviä kommentteja, että olen miettinyt miksi turhaan nostattaisin verenpainettani heidän seurassa. (puolustelivat esim. Haavistoa sen virkarikostutkinnan aikaan)

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On, itse en juurikaan politiikkaa seuraa, osa kavereista senkin edestä, aika ulkopuolinen olo noista keskusteluista jää, siksi puheenaihe on yleensä joku vähän kevyempi.

Vierailija
2/34 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on joitain, jotka on tosi "woke", ovat siis vaahtoamassa milloin mistäkin trans/rasismi/vähemmistö asiasta. Tunnemme netin kautta, mutta ollaan myös tavattu. Olinkin jonkin aikaa pois keskusteluryhmästä, kun turhauduin siihen, mutta nyt taas olen ollut enemmän yhteyksissä. Onhan se vähän outoa, en siis tunne voivani olla rehellinen heille. Mutta toisaalta sitten kaipaan heitä. Hämmentävältä tuntuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persujen kaveri en ole. Muuten ei ole väliä

Vierailija
4/34 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On, itse en juurikaan politiikkaa seuraa, osa kavereista senkin edestä, aika ulkopuolinen olo noista keskusteluista jää, siksi puheenaihe on yleensä joku vähän kevyempi.

Ilman politiikkaa kavereiden seura on kyllä huomattavasti mukavampaa

Vierailija
5/34 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on joitain, jotka on tosi "woke", ovat siis vaahtoamassa milloin mistäkin trans/rasismi/vähemmistö asiasta. Tunnemme netin kautta, mutta ollaan myös tavattu. Olinkin jonkin aikaa pois keskusteluryhmästä, kun turhauduin siihen, mutta nyt taas olen ollut enemmän yhteyksissä. Onhan se vähän outoa, en siis tunne voivani olla rehellinen heille. Mutta toisaalta sitten kaipaan heitä. Hämmentävältä tuntuu.

Tuollainen woke seura on kyllä raskasta. Tuntuu että elää ihan eri maailmassa ja toisen maailmankuva on rakennettu twitterin ja hesarin perusteella

Vierailija
6/34 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Omistan voimakkaat mielipiteet ja olen yleensä kaikesta aina vähän eri mieltä muiden kanssa. Ehkä se on opettanutkin siihen, että ihmisen mielipiteet eivät määritä hänen arvoansa eivätkä asiat ratkea suuttumalla. Muilta voi jopa oppia jotain eikä eri mieltä oleminen tarkoita että pitää heti alkaa käännyttää muita. 

Vierailija
7/34 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuollainen woke seura on kyllä raskasta. Tuntuu että elää ihan eri maailmassa ja toisen maailmankuva on rakennettu twitterin ja hesarin perusteella

Annakun arvaan edustat toista laitaa :D Omasta mielestä ääirhörhö kuin äärihörhö niin rasittavaa seuraa on. Harmi että usein nämä ääripäät keskusteluissa korostuvat vaikka prosentuaalisesti heitä on selvä vähemmistö.

Vierailija
8/34 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on pitkä yhteinen tausta, ymmärtää toisen outojakin mielipiteitä. Muuten on ihan turha kärsiä toisen kanssa keskustelemisesta, jos näkemykset eivät millään kohtaa. Eli yhtä persua kestän.

Vierailija
9/34 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kukaan maailmankuvaansa ihan itse ja yksin rakenna. Itseäni hämmentää sen toisen leirin aina samana toistuvat fraasit, jotka kertovat että mielipiteiden lisäksi jopa sanasto on imetty jostain mediasta.

Vierailija
10/34 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Annakun arvaan edustat toista laitaa :D Omasta mielestä ääirhörhö kuin äärihörhö niin rasittavaa seuraa on. Harmi että usein nämä ääripäät keskusteluissa korostuvat vaikka prosentuaalisesti heitä on selvä vähemmistö.

No en nyt sentään. Aika keskellä olen. Mutta kieltämättä woke, cancel ja transkultit saa menemään oikealle

Vierailija
11/34 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä muuta odottaakaan islamistilta ja queer-fanaatikolta.

Nyt meni kyllä todella alta riman. Ohis

Vierailija
12/34 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ollut kiinnostunut yhteiskunnallisista asioista jo teinistä lähtien. Nuorempana olin aika aktiivinen, kuuluin Amnestyyn, Animaliaan jne. Edelleen kiinnostaa mitä maailmalla tapahtuu, ja arvoni ovat pysyneet samana. Ystäväpiirini on eimmäkseen samoin ajattelevia, mutta on myös niitä joita asiat ei vois vähempää kiinnostaa. On myös joitakin, jotka edustavat toista laitaa. Emme puhu politiikasta, koska siitä seuraa vain ärtymystä puolin ja toisin.

Vierailija
13/34 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vihreä, enkä voi oikein sietää erästä vasemmistoliittoa äänestävää kaveria. Samanlainen öykkäri kuin persut, mutta ääneen en ole kehdannut tätä hänelle sanoa.

Vierailija
14/34 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Lapsieni isä on ulkomaalainen ja olisin hullu jos seurustelisin ihmisten kanssa, jotka pilkkaavat ulkom..taustaisia ihmisiä ja haluavat lapsilleni huonompaa tulevaisuutta vain heidän geeniensä takia.

Vierailija
15/34 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi kouluja käymätön, sinänsä ihan fiksukin, tehdastyöntekijä paljastui melko yllättäen pesunkestäväksi persuksi vuoden 2015 pakolais"kriisin" aikoihin. Onhan hänellä aina ollut aika vahvat mielipiteet, että ei sillä. Kunhan ei puhuta politiikkaa, niin ihan mukavaa on yhdessä.

Vierailija
16/34 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se ettei kannata islamia sekä kehitysmaiden maahantuontia tai ettei usko tuhansiin eri sukupuoliin tai siihen, että mieskin voi synnyttää, ei ole mitään ääripäätä.

Vierailija
17/34 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on paljon erilaisia kavereita. Rikkaita ja suurituloisia, sekä köyhiä ja pienituloisia. Rokkareita ja poppareita. Kultturelleja ja urheiluhulluja. Voimme toki keskustella niistäkin asioista, mitkä meitä erottaa, mutta yleensä pitäydymme sen äärellä, mikä meitä yhdistää.

Vierailija
18/34 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä muuta odottaakaan islamistilta ja queer-fanaatikolta.

Nyt meni kyllä todella alta riman. Ohis

Ei oikeastaan, persuja eivät kovinkaan intohimoisesti tuolla lailla vihaa juurikaan muut kuin intersektionaaliuskossa olevat.

Vierailija
19/34 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei merkittävästi erilaisia. Aika pitkälti vasenta laitaa kaikki, osa maltillisempia ja osa enemmän aktivistityyppiä. Kaikista rauhallisimmat ja varakkaimmat taitavat äänestää vihreitä.

Vierailija
20/34 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No en nyt sentään. Aika keskellä olen. Mutta kieltämättä woke, cancel ja transkultit saa menemään oikealle

Näinhän se toisen äärilaidan edustaja tietysti sanoisi kysyttäessä :D 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi yhdeksän