Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko nykyään kouluikäisillä tytöillä vanhempi poikkis vielä statussymboli?

Vierailija
01.03.2021 |

Kun itse olin lukiossa vuosituhannen vaihteessa, niin j-ännätytöillä oli oikeastaan kaikilla joku vähintään 3 vuotta vanhempi poikaystävä, joillakin jopa lähes 10 vuotta vanhempi. Oleellista tuntui olevan näiden miesten täysi-ikäisyys, sillä monet olivat amiksen käyneitä elämämkoululaisia, vaikka osa näistä tytöistä itse oli ihan fiksuja. En usko että yksikään noista suhteista on kestänyt, vaikka eräs pari päätyi naimisiinkin, kun olivat 19 ja 26 -vuotiaita.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään miekkoset on kovempia statukseltaan kuin poikkikset.

Vierailija
2/10 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyään miekkoset on kovempia statukseltaan kuin poikkikset.

Mutta onko ne edelleen yhtä paljon vanhempia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun itse olin lukiossa 1990-luvulla, niin hyväksytty ikäero oli 0-2 vuotta ja toisen osapuolen piti myös olla lukiolainen. Sai olla eri lukiosta.

Vierailija
4/10 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa varmasti pitää suurena statuksena kyytiä lahossa 316 bemussa ja jätkäfrendi on kätevä laittaa sidukat ostamaan.

Vierailija
5/10 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun itse olin lukiossa 1990-luvulla, niin hyväksytty ikäero oli 0-2 vuotta ja toisen osapuolen piti myös olla lukiolainen. Sai olla eri lukiosta.

Niin tuo oli se toinen ryhmä, jotka oli olevinaan niin kovin eliittiä.

Vierailija
6/10 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erityinen statussymboli nykään on oma pal-lero.

Vierailija
7/10 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempi mies otetaan siksi että tytöt pitää itseään ikäistään kypsempinä, kun omanikäiset pojat enimmäkseen vaan rassaa mopoja. Ja onhan se kätevää että mies myös heittää autolla minne haluaa ja hakee alkoholit ja tupakat.

Vierailija
8/10 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se ysärillä oli tärkeää joillekkin 13-16-vuotiaille tytöille, että oli kyyti, kaljat ja tupakat. Näihin pääsi käsiksi sen 18-20-vuotiaan alaikäiseen sekaantujan avulla. Ja tuo oli ihan hyväksyttyä kuitenkin (maalaispitäjä) .

Vierailija
9/10 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko oikeasti ollut tuollaista? Oma kokemus vuodelta 2003 on se, että poikakaverin piti olla ns. samantasoinen eli lukiolainen ja hyvästä perheestä. Suurimmalla osalla ei poikakaveria ollut, me opiskelimme.

Vierailija
10/10 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yläasteikäisillä muodokkailla tytöillä saattoi olla 90-luvulla se vanhempi poikakaveri. Samalla saatiin juomat ja autokyydit hankittua kavereillekin. Lukioikäiset - ne jotka opiskeluiltaan siis ehti ja jaksoi - seurusteli sitten suunnilleen samanikäisten lukiolaisten kanssa. 90-luvulla en kuulunut noista kumpaankaan seurusteluryhmittymään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kaksi