Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Menen naimisiin torstaina, ystävä jätettiin juuri. Miten kerron naimisiinmenosta?

Vierailija
01.03.2021 |

Nyt on ongelma. Hyvä ystäväni jätettiin eilen ihan yllättäen. Hänen miehensä oli löytänyt uuden. Ystävä on minulle rakas ja haluan olla hänen tukenaan.

Minä olen menossa naimisiin torstaina. Tästä tietää ainoastaan pomomme (piti saada vapaata) ja minun ja mieheni vanhemmat, joista 2 tulee todistajiksi. Mitään juhlia emme järjestä myöhemminkään. Emme ole kihloissa (perinteisesti ajateltuna), joten siitäkään ei voi päätellä, että menisimme naimisiin. Toisaalta olemme olleet yhdessä 7 vuotta, joten ei tämä mikään yllätys ole.

Miten kerron ystävälle avioitumisesta? Milloin kerron sen? En aio tehdä mitään somepäivitystä ennen kuin olen kertonut asian hänelle. Nimi ei muutu, mutta sormuksen hän huomaa heti kun tapaamme.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan samoin kuin olisit muutenkin kertonut, ei tuossa nyt mitää ihmeellistä ole.

Vierailija
2/11 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mokkai, olen menossa torstaina naimisiin sut lempanneen ukon kanssa".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro vaan heti kun olette yhteyksissä avioitumisen jälkeen. Eihän tilanteenne muutu miksikään, eri asia jos nyt alkaisit hehkuttaa jotain ihan uutta suhdetta. Sano vaikka että mietit miten voisit kertoa asian nyt kun ystävällä on kurjaa, mutta päätit että parasta on vain kertoa heti suoraan.

Vierailija
4/11 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan samoin kuin olisit muutenkin kertonut, ei tuossa nyt mitää ihmeellistä ole.

No kyllä minua vähän mietityttäisi miten kerron iloisen uutisen, joka liittyy hänelle juuri akuuttina olevaan surulliseen asiaan.

Ehkä sanoisin asian lyhyesti ja koruttomasti mielellään kasvokkain. Kun ystäväsi tilanne on parempi, voitte puhua ja iloita avioliitostasi enemmän. Onnea!

Vierailija
5/11 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en alkaisi kyllä endimmäisenä infoamaan. Sanoisin jos tulisi puheeksi, tyyliin jos toinen nimenomaan kysyisi mitä kuuluu tai kyselisi viimeaikojen tapahtumia. En tekisi asiasta numeroa, enkä korostaisi, miten oma tilanteesi vertautuu kaverisi tilanteeseen. Toteasin vain, ettei mikään nyt oikeastaan muuttunut.

Vierailija
6/11 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kyllä minua vähän mietityttäisi miten kerron iloisen uutisen, joka liittyy hänelle juuri akuuttina olevaan surulliseen asiaan.

Ehkä sanoisin asian lyhyesti ja koruttomasti mielellään kasvokkain. Kun ystäväsi tilanne on parempi, voitte puhua ja iloita avioliitostasi enemmän. Onnea!

Ei se avioliiton solmiminen NIIN iloinen uutinen ole.

Vierailija
7/11 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä usko. Ystävälle olisit jo kertonut

Vierailija
8/11 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et kerro hänelle.

Vierailija
9/11 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ainakaan sillä tyylillä että "Jihaa! Menemme naimisiin, elämä on ihanaa", sen voi jättää someen ja muille kavereille. Sano että asiaa salattiin kaikilta, koska haluat sinne vain perheesi todistajaksi. Joillekin voi kyllä tulla shokkina, jos viimetingassa kertoo, esimerkiksi synnytyksestä - yksi tuttu teki kerran niin. 

Vierailija
10/11 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerro vaan heti kun olette yhteyksissä avioitumisen jälkeen. Eihän tilanteenne muutu miksikään, eri asia jos nyt alkaisit hehkuttaa jotain ihan uutta suhdetta. Sano vaikka että mietit miten voisit kertoa asian nyt kun ystävällä on kurjaa, mutta päätit että parasta on vain kertoa heti suoraan.

Kiitos, tällaiseen ratkaisuun päädyin itsekin. Ymmärrän kyllä, että hän tuskin jaksaa olla kovin iloinen puolestani heti, mutta minä haluan kertoa uutisen muillekin ja iloita läheisteni kanssa. En halua, että ystäväni kuulee asian muualta.

Ap

Vierailija
11/11 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ainakaan sillä tyylillä että "Jihaa! Menemme naimisiin, elämä on ihanaa", sen voi jättää someen ja muille kavereille. Sano että asiaa salattiin kaikilta, koska haluat sinne vain perheesi todistajaksi. Joillekin voi kyllä tulla shokkina, jos viimetingassa kertoo, esimerkiksi synnytyksestä - yksi tuttu teki kerran niin. 

Asia on salattu kaikilta muilta paitsi aloituksessa mainituilta. Koskaan ei ole edes ollut tarkoitus kertoa etukäteen naimisiinmenosta. Päätimme avioitumisen reilu kuukausi sitten, joten ei tässä kamalasti olisi edes ehtinyt hehkuttaa. Enkä muutenkaan tee asioista numeroa, mutta tämän haluan kertoa kaveripiirillekin. Ap