Mielipiteesi nimestä Sonja?
Itse en osaa sanoa mitä mieltä olen tuosta nimestä. Kirjoitettuna näyttää kauniilta, en silti tiedä pidänkö siitä vai en. Mitä mieltä olet?
Kommentit (38)
Kaunis, klassinen ja kansainvälinen.
Sonya parempi.
Sonja suomalaisittain ei vaan jotenkin toimi. Kuulostaa jotenkin oudolta.
Kirjoitus- ja äänneasultaan kaunis, kansainvälinen nimi.
Henkilökohtaisesti tunnelmaa latistaa se, että molemmat tuntemani Sonjat ovat... hyvin omalaatuisia ihmisiä. Toinen työpaikan hankalin drama queen ja toinen muualta tuttu pyhä yksinkertaisuus, ilmeisesti oikeasti jokin diagnosoimaton heikkolahjaisuus tms.
Nätti nimi. Ja kyllä myös j:llä kirjoitettuna voi olla muillakin kuin suomalaisilla. Esim. Sonja Sohn, näyttelijä, joka on tunnettu The Wire-sarjasta.
Inhoan tuota nimeä erään henkilön takia. En vaan pysty suhtautumaan siihen neutraalisti.
Vierailija kirjoitti:
Sonya parempi.
Sonya, Samsungia, Philipsiä, mitänäitä nyt on.
Vierailija kirjoitti:
Sonya parempi.
Siis lausutko nimen Sonya y:n kanssa?
Englanninkielisessä maailmassahan Sonya lausutaan niin kuin Sonja, y on ainoastaan sen takia siinä, koska lausuvat kirjaimen j ikään kuin dz.
Jos kirjoittaa suomenkielisessä maassa nimen muotoon Sonya, niin se totta kai lausutaan y:n kanssa, mikä ei mielestäni kuulosta yhtään luontevalta nimen muiden vokaalien kanssa. Sönyä olisi luontevampi, mutta ei ehkä järin viehättävä.
Mutta ap:n kysymykseen: Sonja on oikein kaunis nimi. Sehän kait tulee kreikkalaisesta viisautta tarkoittavasta sanasta, mutta Sonja on siitä pehmeämmän kuuloinen versio, tulee mieleen veden solina. Jos saisin/hankkisin joskus tyttären, niin Sonja olisi hyvin todennäköinen vaihtoehto hänen nimekseen.
Sonja Lumme tulee ekana mieleen. Ja venäläishenkisyys. Oikeastaan äänneasultaan kaunis nimi, soljuva ja jäntevä yhtaikaa.
NYC:n täykkäreissäkin on Sonja, mun suosikki. Eli kyllä se Sonja ”suomalaisittain” on ihan kansainvälinen nimi.
Kaunis nimi, sointuu ihanasti. Mutta mun on vaikea unohtaa sitä että lapsena mulle tuli tuosta nimestä mieleen sonta.
Sonja on kaunis nimi, mutta kaikki tuntemani Sonjat ovat niin ikäviä ihmisiä, etten osaa pitää nimestä.
Tavallinen nimi itäpuoliskon maissa
Kaunis nimi. En tunne montaa Sonjaa, mutta ne, jotka tunnen ovat oikein mukavia.
Kaunis nimi. Tunsin lapsena Sonja nimisen henkilön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sonya parempi.
Siis lausutko nimen Sonya y:n kanssa?
Englanninkielisessä maailmassahan Sonya lausutaan niin kuin Sonja, y on ainoastaan sen takia siinä, koska lausuvat kirjaimen j ikään kuin dz.
Jos kirjoittaa suomenkielisessä maassa nimen muotoon Sonya, niin se totta kai lausutaan y:n kanssa, mikä ei mielestäni kuulosta yhtään luontevalta nimen muiden vokaalien kanssa. Sönyä olisi luontevampi, mutta ei ehkä järin viehättävä.
Mutta ap:n kysymykseen: Sonja on oikein kaunis nimi. Sehän kait tulee kreikkalaisesta viisautta tarkoittavasta sanasta, mutta Sonja on siitä pehmeämmän kuuloinen versio, tulee mieleen veden solina. Jos saisin/hankkisin joskus tyttären, niin Sonja olisi hyvin todennäköinen vaihtoehto hänen nimekseen.
Sonya = Souynja suomeksi äännettynä.
"Siperian lakeus on suuri, // ja Sonja siellä lunta lapioi..."