Onko 1400 €/kk liian vähän yksin asua Helsingissä?
Minulla jäisi siis käteen 1400 euroa kuukaudessa, mutta en tiedä, voiko tuolla rahalla pärjätä Helsingissä.
Ja mistä päin lähtisitte etsimään vuokra-asuntoa näillä tuloilla?
Kommentit (43)
Ei tuollaisella palkalla kannata töitä tehdä.
Siis verojen jälkeen jää käteen 1400€ ? Monet saa 1200-1400 kk miinus ensin vero pois siitä . Kaikki verot siis siis myös YLE vero ja kirkon vero . Terveyskeskus eläkevakuutus. Ja palkoista otetaan se edeltä lomaraha minkä saa kun jää lomalle . Se on omaa rahaa . Kuin eläke on sitten kun jäät eläkkeelle. Olet maksanut itse eläkettäsi vuosikymmenet. Se on sinun. Työssä käydään tämän rahan takia ja tietysti mitä me tarvitaan elämässä me tehdään itse. Tämä elämä. Moni elää juuri ja juuri 1000-1300€ kk minimi elämää , juuri ja juuri kun sen jakaa asumiskulut sähkö ja puhelin vakuutus sekä vaate, kenkä , ruoka , hygienia ja pesuaineet. Siinä ja siinä mikä johtaa joskus leipäjonoon joskus velkaan. Nimittäin on myös hammaslääkäri ja lääkärikulut , lääke ja osa rokotuksista. Parturi. Aina roikkuu joku pitää ostaa uudet tai joku varas varastaa vaikka talvitakin eikä ajattele yhtään miten toinen voi uuden ostaa ! Varkaat ei ajattele koskaan muita. Muuta kuin halulla vahingoittaa. Järkyttävää käytöstä. Ja vastaus otsikkoon on että on liian vähän . 1600-1800€ kk , hintojen mukaan olisi oikeampi kk summa arkielämään. Esimerkiksi bussilippujen hinnat ja ruuan ettei varastele .
Unohda kaikki soluasunnot ja kaupungin vuokra asunnot jotka voivat olla osin levottomia ja vastaavat ratkaisut. Jos sinulla ei ole hyvää asuntoa jossa on oma rauha, niin et jaksa tehdä töitä. Itse olen asunut vuokralla yksityisellä. Perussiisti 70 luvun talo jossa erittäin rauhalliset asukkaat. Koskaan ei kuulunut mitään ja viihdyin erinomaisesti. Ei ollut mitään nuorten juhlia ja levottomia kulkijoita tai sosiaalisista ongelmista kärsiviä.
Älä mene mihin tahansa vain pienen säästön takia.