Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kol­mel­le paik­ka­kun­nal­le ha­jau­tu­neen uus­per­heen ko­koon­pa­no vaih­te­lee kahden ja kah­dek­san välillä

Leku-Pinteera
01.03.2021 |

Mitä mieltä olette?

Juttu: https://www.kaleva.fi/sa-et-oo-mun-aiti-tokaisi-kaisla-huovisen-kumppan…

"
Kaksi sinun, neljä minun.

Kaksi kotia aikuisille, neljä kotia lapsille.

Tuomas Laajoki, 43, ja kihlattunsa Kaisla Huovinen, 37, ovat seurustelleet kolme vuotta. Koko kolme vuotta on ollut yhtä kulkemista kolmen paikkakunnan välillä.

Laajoen tukikohta on Kemissä, Huovinen lapsineen pitää majaa Kempeleessä. Laajoen neljä lasta – Sointu 18, Leo 16, Rauha, 14, Lempi 12, Laajoki – asuvat Kokkolassa, kaksi vanhinta jo omillaan.

Huovisen pojat Reino, 6, ja Vilho, 11, Vaittinen asuvat osittain isänsä luona, jonka koti on parinsadan metrin päässä Huovisen Kempeleen kodista.

Järjestelyyn on päädytty lasten ja töiden vuoksi.

– En pysty lähtemään muualle. Sydän ei anna myöten, että pystyisin viemään lapset isältä Kemiin, Huovinen perustelee hajallaan asuvan perheen asumiskuvioita."

Minusta kuulostaa ihan kauhealta. Tuskinpa lapsillekaan on mukava, että ei ole mitään pysyvyyttä, vaan kaikenlaista väkeä ravaa Kokkola-Siikajoki-Kempele-Kemi-akselilla sinne sun tänne. Vanhemmillakin varmaan aika lailla kestona levoton olo. Toisaalta jos on mennyt jo sikiämään väärän kumppanin kanssa, niin jotenkinhan se tilanne on ratkaistava ja ei nuo Kaisla ja Tuomas ainakaan myöntäneet olevansa hajonneita tilanteeseen. Toisaalta molemmat pitivät itseään tietyllä tapaa epäonnistujina aiempien erojen myötä.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäpä tuossa. Ei kuulosta edes pahimmalta mahdolliselta kuviolta. Fiksun oloisia ihmisiä, kaikki vanhemmat lastensa elämässä läsnä.

Vierailija
2/14 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pahempiakin säätöjä nähnyt. Kukin taaplaa tyylillään, tosin kateeksi ei käy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuo miehen toiminta vaikuttaa aika erikoiselta. Tekee ensin neljä lasta Kokkolaan ja sitten häippäsee itse Kemiin. Toki duunit on duuneja, mutta vaikuttaa siltä että hän olisi tieten tahtoen lähtenyt kauas. Itse en pystyisi kyllä noin tekemään.

Vierailija
4/14 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tuossa muka mättää? Monet ydinperheidenkään vanhemmat eivät pysty tarjoamaan lapsilleen hyviä kasvu- ja elinoloja ja riittävästi rakkautta edes yhdessä osoitteessa. Aloittaja yrittää epätoivoisesti kohota edes jonkun muun yläpuolelle.

Vierailija
5/14 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan puhtaasti logistiikkaa ajatellen, Kaisla on exänsä kanssa hoitanut homman järkevästi. Näin ei voi sanoa Kokkola-Kemi-miehestä. Ylipäätään kokonaisuutta ajatellen vaikuttaa siltä, että uusperhe käyttää ajastaan varmaan melko suuren osan autossa istumiseen. 

Vierailija
6/14 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta tuo miehen toiminta vaikuttaa aika erikoiselta. Tekee ensin neljä lasta Kokkolaan ja sitten häippäsee itse Kemiin. Toki duunit on duuneja, mutta vaikuttaa siltä että hän olisi tieten tahtoen lähtenyt kauas. Itse en pystyisi kyllä noin tekemään.

Joidenkin isien ja äitien työt vievät heidät toiselle puolen maapalloa. Se, että sinä et sitä pienessä päässäsi voi käsittää ei tarkoita etteikö se voisi toisilla toimia.

Vierailija
7/14 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

niin tai lasten äiti muutti sinne

Vierailija
8/14 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jokaiseen 4 (vai oliko niitä enemmän) kotiin saadaan toki kelan tukiaisia vaikka nuo on lähinnä olemassa vanhempien mukavuudenhalun vuoksi. 

Vierailija
9/14 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP taivastelee turhia. Suomessa on paljon avioeroperheitä, uusperheitä jne. ja jotenkin nämä tilanteet on ratkaistava. Puolet avioliitoista päättyy eroon. Mielestäni Kaislan porukalla tuntuu menevän ihan mukavasti ja pääasia on, että itse ovat tyytyväisiä. 

Vierailija
10/14 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovasti on nussittu kun noin paljon lapsia.

Vierailija
11/14 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa tuota ihmeelliseempiäkin virityksiä nähty, eli tsemiä vaan oikke kovast Kaislalle ja Tuomaalle!

Vierailija
12/14 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuomaksen lapset syntyivät kaikki Kemissä asuivat pitkään Kemissä vanhempien erottua lapsien äiti muutti Kokkolaan opiskelemaan lapset lähtivät mukaan ja mikä ihmeen Siikajoki?

Vierailija
13/14 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

meikä tosin nussii 1000x enempi

Vierailija
14/14 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö koskaan ole kuullut sigma siikajoesta?