Onko kellään irronnut hampaita pitkälle edenneen ientulehduksen takia?
Kommentit (25)
Tilannepäivitys. Kävin hammaslääkärissä. Ilmeisesti pahempia ienongelmia ei ollutkaan, mutta: minulla on reiät kaikissa viisaudenhampaissa sekä yhdessä normihampaassa. Viisurit pitää kuulemma poistaa. Parin viikon päästä poistetaan ensimmäinen pari, ja samassa puudutuksessa paikataan tuo normihammas. Hämmästyin hieman, kun lääkäri ei paikannutkaan sitä yhtä hammasta heti.
Suoraan sanottuna odotin jotain ihan muuta. Hampaitani ei ole koskaan ennen tarvinnut paikata.
- ap
Voiko parodontiitti tulla liian voimakkaasta harjaamisesta? Harjaan vähintään 2x/pvä ja nyt kun mietin niin aika kovaa. Vaikkakin ultra soft harja. Minulla todettiin juuri ko.sairaus. Hl katsoi minua kuin spurgua joka ei olisi ikinä pessyt hampaita vaikka jynssään niitä jatkuvasti. Repi ja raastoi ientaskuja mittaillessaan. Mitään kipuja ja verenvuotoa ei ole ollut enkä ole huomannut ienten vetäytymistä :( Ahdistaa ja aion varata ajan yksityiseltä. Kunnalliselle ei enää ikinä.
En tiedä, montako ketjua samasta aiheesta on tehty. Älä lue ketjuja, joiden otsikko ei miellytä. Hammaslääkäriajan olen varannut jo.
- ap