Mistä löytää miehelle sopivia vaatteita kun 2XL on liian pieni, 3XL liian lyhyt ja 4XL liian iso
Miehellä on leveät hartiat ja "vähän" mahaa, mutta ei mitenkään roiku. No ongelma on se, että hänellä on monta 3XL paitaa, joista muutama sopiii nipinnapin ja muutama 4XL-paita, jotka sitten taas ovat kuin telttoja ja roikkuvat rumasti. 2XL voi mennä, mutta jos istuu niin napit repeilevät.
3XL voisi siis sopia, mutta yleensä ne jäävät niin lyhyiksi, että eivät riitä edes vyöhön asti, vaikka muuten sopisivatkin. 4 XL sitten puolestaan on tarpeeksi pitkä, mutta aivan liian iso muuten ja liehottaa muuten sivuilta ja olkapäistä.
Mistä löydän sopivia vaatteita 182 cm, 100 kg miehelle?
Kommentit (18)
Mistä oikein ostatte vaatteita, miehesihän tuntuu aika normaalikokoiselta?
Nyt on mielestäni enemmäkin valmistajasta kiinni tuo ongelma, ei niinkään koosta. Jättäkää "nuorisovaate"liikkeet väliin, samoin Dressman, ja suunnatkaa aikuisille miehille vaatteita myyviin liikkeisiin. Esim. Halosella on hyvin eri mallisille ihmisille vaatteita.
Kun eihän miehesi ole mitenkään erityisen pitkäkään, pelkän otsikon luettuani meinasin ehdottaa Isotkoot-liikettä.
Mikä ihmeen 4xl?
Mun mies on 182cm ja 90kg ja käyttää kokoa L. Mahaa löytyy jonkun verran.
Vierailija kirjoitti:
Mikä ihmeen 4xl?
Taitaa olla aika pienet hartiat sun miehellä. Olen itse 181 cm, 97 kg mies, joka treenaa epäsäännöllisesti salilla ja kyllä se 2XL täytyy olla. Kaikki pienemmät puristavat hartioista ja mahan kohdalla tekee tiukkaa.
Tosiaan kannattaisi mennä ihan oikeisiin aikuisten kauppoihin eikä minnekään Henkkaan ja Maukkaan tai Dressmannille.
kurkuissa on jopa käyryys kriteerit. vaatteissa ei mitään standardia eikä valvontaa xl- 3xl kaikki taitaa olla samoja kokoja. kumpa tokmannikin ottas varuste leasta mallia sanoisi koko on pieni tai suuri normi mitoitukseen. turha ostaa kalliita lattia rättejä. kesä kalsonkit todella haastavia ostaa koko 3xxl juuri ja juuri menevät jalkaan hiertävät ja hikoilee
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä ihmeen 4xl?
Taitaa olla aika pienet hartiat sun miehellä. Olen itse 181 cm, 97 kg mies, joka treenaa epäsäännöllisesti salilla ja kyllä se 2XL täytyy olla. Kaikki pienemmät puristavat hartioista ja mahan kohdalla tekee tiukkaa.
Tosiaan kannattaisi mennä ihan oikeisiin aikuisten kauppoihin eikä minnekään Henkkaan ja Maukkaan tai Dressmannille.
No ei kyllä ole kapeat hartiat! :D Tekee ruumillista työtä.
Tai en mä tiedä millainen bullmentula sä olet.
miks sun mies ei ala syömään ja liikkumaan niinku normaalit ihmiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä ihmeen 4xl?
No ei kyllä ole kapeat hartiat! :D Tekee ruumillista työtä.
Tai en mä tiedä millainen bullmentula sä olet.
Miehesi on siis etiopialainen lapsisotilas?
Vierailija kirjoitti:
Mistä oikein ostatte vaatteita, miehesihän tuntuu aika normaalikokoiselta?
Nyt on mielestäni enemmäkin valmistajasta kiinni tuo ongelma, ei niinkään koosta. Jättäkää "nuorisovaate"liikkeet väliin, samoin Dressman, ja suunnatkaa aikuisille miehille vaatteita myyviin liikkeisiin. Esim. Halosella on hyvin eri mallisille ihmisille vaatteita.
Kun eihän miehesi ole mitenkään erityisen pitkäkään, pelkän otsikon luettuani meinasin ehdottaa Isotkoot-liikettä.
On sillä lähes 20 kg ylipainoa ainakin.
Riippuu varmaan merkistä. Joku halpaketjun 3XL on vähän sinnepäin tehty, pääasia, että näyttää paidalta. Siksi siitä maksetaankin vain 19,99€.
Osta kunnon merkkejä, 50+ € / paita niin kootkin alkavat mennä oikein.
Emp-sivustolta urban classic-mallisto. Siellä pidempää paitamallia isossakin vaatekoossa
Terv. Parisuhteessa 5xl-vaatekokoisen puolison kanssa
Sun miehesi on läski. Vaikka treenaisi kovasti ja olisi lihasta, niin silti hän on selvästi ylipainoinen. Nyt laihduttamaan siis. Ainakin 10kg veks pitäisi saada. Ei ole mikään normaalikoko, vaikka nykyään onkin normalisoitu, että 100kg ei muka ole nyt niin paljoa noin 180cm miehelle. 100kg on normaalipaino vain reilu 200cm miehelle. Ei siitä alle oleville. Itsepetos seis.
Sama ongelma mulla vaikka mitat on aivan eri eli 176cm/70kg. S-koko on liian tiukka olkapäistä/hartioista niin on pakko ottaa M joka sitten on löysän näköinen mahan kohdalta. Standardimitat ei vaan sovi ihan jokaiselle ruumiinrakenteelle.
Mun mies on jotain 110kg ja 185cm, lihaksikas ja harteikas mutta isimasua kasvattanut myös jonkin verran. Meillä ollut ongelma paitojen helman ja hihojen pituus. Mies käyttää yleensä kokoa XL.
Juhlapaidoiksi on Dressmannilta x-long malliston musta ja valkoinen kauluspaita. Työpaidoiksi (fyysinen työ) osti sattumalta Blåkläderin mustia puuvilla t-paitoja, ja niitä käyttää nyt arkenakin kun ovat tarpeeksi pitkiä. Jack&jonesilta olen löytänyt myös yhden sopivan t-paitamallin. Collegepaitoina menee yhdet Makian ja Dickiesin paita parhaiten, niissä on hyvin väljyyttä vatsallekin jos sitä enempi on, mutta silti istuvat fiksusti.
Aikoinaan etsittiin ympäri Suomen miehelle häihin pukua, eikä millään olisi löytynyt sopivaa, kun kaikki hartioista ja hihoista sopivat olivat vatsasta kamalia telttoja. Lopulta löytyi yksi Turon malli, jota hieman kaventamalla saatiin aika hyvä.
Näin jälkikäteen ajatellen olisi pitänyt olla aiemmin liikkeellä ja teettää se puku.
T. 14
1. osta sille puolijoukkueteltta
2.laita se dieetille
3.tee itse sille vaatteita tai passita räätälille.
Vierailija kirjoitti:
Sun miehesi on läski. Vaikka treenaisi kovasti ja olisi lihasta, niin silti hän on selvästi ylipainoinen. Nyt laihduttamaan siis. Ainakin 10kg veks pitäisi saada. Ei ole mikään normaalikoko, vaikka nykyään onkin normalisoitu, että 100kg ei muka ole nyt niin paljoa noin 180cm miehelle. 100kg on normaalipaino vain reilu 200cm miehelle. Ei siitä alle oleville. Itsepetos seis.
Mitä vittua. Vaikka painais 200kg jos sen kummemmin rasvaa ei ole on normaalipainoinen. Kaks metrinen 100kg on ruoto.
Amerikkalaiset vaatemerkit olisi vinkkinä.
Jos laihduttaisi?