Koirankakkaa kaikkialla, jee!
Kakkaa siellä, kakkaa täällä, ihan joka puolella kakkaa! Nyt kun lumet on etelämmässä alkanut sulaa, keltaiset koiranpissalla merkatut hanget viimein sulaa, sepä mukavaa, mutta alta paljastuu nämä ihastuttava kakkakasat. Ei tämmöstä koirankakka esterataa ole muulloin kun alkukeväästä. Muina vuodenaikoina sentään hiukan enemmän pyritään pitää paikat jokseenkin kakattomina, mutta talvella hankiin voidaan kakat jättää jäätymään, kun ei kukaan huomaa, sen päälle kuitenkin sataa sitten lunta! Mutta niin, sitten kun ne hanget sulaa niin sieltä alta aika mukavasti paljastuu se joka keväinen kakkakimara. Niin ihanaa katsottavaa!
Toivottavasti mitään takatalvea ei tule, eikä uusia (koiranpissa)hankia muodostu, jolloin nämä samat kakkayllätykset käydään taas uudelleen läpi hankien sulatessa.
Kommentit (57)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kakkapoliisit vauhdissa🤣😂..
Vai oikein naurattaa. Kerrotko millä perusteella lakia pitää noudattaa ja millä ei? Taidankin alkaa ottamaan koiria kohteeksi kun ajelen autolla, koska ilmeisesti saan valita itse mitä lakeja noudatan.
Psykopaatin elkeitä koirien vihaajilla.
Koirien vihaajilla? Ei, kukaan ei tässä koiria syytä, vaan koirien omistajia.
Mä hämmästelen että mikä siinä on niin vaikeata? Mulla on ollut koiria vuodesta -89. Ei ole koiratonta päivää ollut. Maalla asuessa en jätöksiä kerännyt, siellä päätieltä kääntyvän 5 km pitkän hiekkatien varrella kun ei montaa muuta asunut, mutta kun muutin saksanpaimenkoiran kanssa kaupunkiin lähiöön, niin roskapussi mukaan, kasa pussiin ja pussi roskiin.
Aikoinaan äitinä vitu.ti kun piti lasten kenkiä pestä koiransontaan astumisen jälkeen. Alle kouluikäiset ei osaa varoa innostuessaan. Ei ollut helppoa hommaa pestä kalliita nahkakenkiä. Lasten kunnon kengät ei ole halpoja.
Kesällä ja syksyllä ei paskoja juuri näy syystä että maa on tummaa ja sateet huuhtoo ne sonnat pois. Talvella ne jäätyy sinne hankeen, ja keväällä on sitten ällöttävä näky valmis ja kiva kun se valuu ja liiskaantuu pitkin katuja, siinä saat väistellä liukumiinoja.
Mun mielestä kunnat voisi parkkipirkkojen lailla perustaa roskapirkot. Lätkäisisivät sakot kaikille sotkijoille.
PS. kannattaa pyyhkiä koirien tassut vauvojen kosteuspyyhkeillä lenkin jälkeen. Ei oo sitten sohvilla ja sängyissä ne sotkut.
Vierailija kirjoitti:
Minulla ei ole koiraa mutta minusta koirankakka tien pientareella on pieni kosmeettinen ilmiö eikä ollenkaan suhteessa niihin verrattomiin hyötyihin mitä koirat tuovat ja ovat tuoneet koko ihmiskunnalle. Koirankakoista valittaminen on vähän sairasta koska kenenkään elämänlaatu ei oikeasti parane kakkoja siivoamalla. Ihan samat taudit leviää villien luontokappaleiden papanoista, jos leviää.
Kuinka saakelin kuutamolla voi ihminen ollakaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kakkapoliisit vauhdissa🤣😂..
Vai oikein naurattaa. Kerrotko millä perusteella lakia pitää noudattaa ja millä ei? Taidankin alkaa ottamaan koiria kohteeksi kun ajelen autolla, koska ilmeisesti saan valita itse mitä lakeja noudatan.
Ei koirissa mitään vikaa ole, vaan siellä narun toisessa päässä. He ovat ilmeisesti vähä-älyisiä narsistisia mulkkuja. Mitään muuta syytä en enää keksi.
Vierailija kirjoitti:
Minulla ei ole koiraa mutta minusta koirankakka tien pientareella on pieni kosmeettinen ilmiö eikä ollenkaan suhteessa niihin verrattomiin hyötyihin mitä koirat tuovat ja ovat tuoneet koko ihmiskunnalle. Koirankakoista valittaminen on vähän sairasta koska kenenkään elämänlaatu ei oikeasti parane kakkoja siivoamalla. Ihan samat taudit leviää villien luontokappaleiden papanoista, jos leviää.
Olisikin siellä teinpientareelle. Mutta ei. Siinä keskellä jalkakäytävää ja puistoissa, missä pitäisi oleskella nurmialueella. Edes omalla postilaatikolla ei voi käydä ilman suurta tarkkaavaisuutta.
Niin ja se mitä koirille syötetään on kaukana siitä mitä metsän eläimet syövät, joten tauditkin ovat hieman erilaisia.
Onhan se hauska yrittää kävellä kävelytiellä kun edessä on melkein metrin välein sinne tänne ripoteltuja vetiseksi mössöksi levinneitä kakkaläjiä. Ihan kuin jossain lehmälaitumella kävelisi.
Tykkään erittäin paljon kaikista eläimistä, mutta monet lemmikkien omistajista ovat kyllä täysin perseestä.
Vierailija kirjoitti:
Kunpa ne nyt edes olisi siellä pientareella! Vaan ei, kun pitää siihen antaa koiransa paskoa missä ihmisten pitäisi kävellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luonnosta vieraantumisen merkkejä nämä koirankakkakeskustelut.
Joo. Ihmettelen miksi koiraa ei voi ulkoiluttaa metsässä ja antaa paskoa sinne. Miksi ne pitää päästää asioilleen toisten pihoihin ja jalkakäytäville? Miksei lait koske koiranomistajia?
Ihan joka paikassa ei vaan ole sitä metsää.
Asun pääkaupunkiseudulla pienessä kerrostalokorttelissa jonka vieressä on metsää. Talon nurkalta alkaa kilometrien mittaiset kevyen liikenteen väylät, joiden vierustat eivät ole hoidettuja nurmikoita eli niille voi antaa koirien tehdä tarpeensa eikä edes välttämättä tarvitse siivota jälkiä. Silti kerrostalojen asukkaat käyttävät koiriaan tarpeilla talojen pihanurmikolla ja jopa talojen kävelyteillä. Nyt kun lumi sulaa, paljastuu järjettömät kasat eri kokoisten koirien läjiä kerrostalon piha-alueella. Vaikka on alle 50 metriä matkaa sinne, mistä niitä ei tarvitsisi siivota.
Olen tällä alueella alkanut inhoamaan koirien omistajia. Pakko olla joku ruuvi löysällä, kun pahimmillaan ei käytä koiraa tarpeilla kuin oman tai viereisen kerrostalon pihalla.
Olen itse ollut sekä koiranomistaja että aktiivinen toisten koirien hoitaja. Minua sitten vituttaa muut koiranomistajat yleisesti, meinaa revetä raivoon keväisillä kaduilla ja poluilla kun joka hiton paikka on täynnä paskaa. Paskaa siellä, paskaa täällä, paskaa, paskaa, paskaa. Huomautan aivan varmasti jos joku jättää rakkinsa pökäleet keräämättä. Osalta ihmisistä voisi todellakin kieltää koiran omistamisen. Ei ole iso vaiva siivota jälkiä. Paskat tarttuu kengänpohjiin, lasten rukkasiin, haalareihin ja oman koiran tassuihin.
Itse siivoan oman koirani jätökset aina. Siihen menee muutama sekunti. Jos ollaan syvemmällä metsässä lenkillä, en kerää, koska koira tekee tarpeensa pusikoihin. Hämmentää vähän koirat, joita ei ole opetettu toimimaan samoin kun ihan ihmetyttää nämä läjät, joita on keskellä kävelytietä.
Jos koirallani oli ripuli, kannoin vesipulloa mukana mikäli oli tarvetta huuhtoa kadun reunasta sotkut pois.
Kannatan sitä, että alettaisiin sakottaa näitä sotkijoita.
Vikahan ei tosiaan ole koirissa, vaan ihan siellä hihnan yläpäässä, ihan aina.
Aina uudenvuoden aikaan on ihan musiikkia korville ku koirien omistajat itkee ku pikku sesset pelästyy pauketta! 365 päivää ku vuodessa väistelee koirien jätöksiä, ja siivoaa niitä lasten kengistä pois niin yhden vuorokauden saavat kyllä pelätäkkin!
(Ja kyllä, tässäkin tapauksessa 99% pilaa sen 1% maineen joka kerää paskat pois)
Vierailija kirjoitti:
Koirille vero.
Juu VEROTHAN , ne paskat sieltä kerää , onhan se jo nähty.
Tulee jo hiukan ikävä niitä useita kilometrejä kestäviä hankia jotka on täynnä kusta. Mielummin niitä kuin paskaa jokapuolella. Tosin onhan se paska niitten kusihankien peitossa jossain.. mut out of sight, out of mind.
Kerään aina koirani jätökset ja onneksi asuinalueellani vaikuttaa suurin osa koiran omistajista keräävän niitä myös. Mutta todella moni jättää aina keräämättä paskat, sitten niitä on vaikka kuinka ja aina saa olla vahtimassa, ettei itse tai koira niihin astu. Tämä kyllä ottaa myös koiran omistajana aivoon.
Jos joku on sitä mieltä, että niitä ei tarvi kerätä koska maatuu, niin on idiootti. Laskin, että koirani kakkaa noin 20 kertaa viikossa, vuodessa tämä on yli 1000 kakkaa yhdeltä koiralta. Se on aika monta paskaläjää, ennen kuin ne alkaa maatumaan. Ja yleensä asuinalueilla niitä koiria on vielä useampi. Uskon, että useampi koiran omistaja, joka ei asu ihan maalla, kuitenkin kerää jätökset, mutta ne loput jotka jättää keräämättä saa sen näyttäämään siltä, niin kuin ketään ei kiinostaisi.
En näe tähän ongelmaan oikein mitään ratkaisuakaan. Mitä sillä koiraverolla tekisi? Jos se käytettäisiin puhtaanapidosta koituviin maksuihin, eikö vain useampi näkisi sen oikeutenaan jättää keräämättä?
Tänne on tullut lisää roskiksia ja osien yhteydessä on ilmaisia kakkapusseja, mutta en ole huomannut ainakaan niiden vaikuttavan mitenkään tilanteeseen. Sakottaminenkaan tuskin toimii, koska eihän yleensä kukaan ole näkemässä kuka on minkäkin jätöksen jättänyt.
Kävin juuri päiväkävelyllä, paskoja väistellen. Nyt kun lumet on jo paljolti sulaneet, niin kävelyteitä reunustavat lumikasta sulavat, ja niiden päällä olleet koiranpaskakasat ovat valuneet kävelytielle. Yritä siinä sit pitää kahden metrin väliä vastaantulijaan, ja yrittää löytää paskatonta kohtaa. Asun alueella, jossa joka toisessa ruokakunnassa näkyy olevan koira tai useimmiten useita koiria. Ja jos vielä pääkadun reunoilla useampi kerää ulsoteet, niin puisto- ja ulkoilualueelta ei nähtävästi kukaan viitsi.
Vierailija kirjoitti:
Teen kaikkeni että suomalaisilla olisi jotain josta valittaa.
T: koiran omistaja
Kusipää. Kaltaistesi takia joutuu pesemään oman koiran tassuja ja kenkiäni. Jos näkisin mitä teet, kertoisin kyllä, mitä ajattelen. Sama, kuin paskantaisit itse jälkiäsi siivoamatta.