Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Harrastin suojelua 1980- ja 1990-luvulla

Vierailija
01.03.2021 |

Ja kyllä on meno muuttunut, eikä yhtään parempaan suuntaan. Silloin sopimattomat koirat siirtyivät katsomoon, eikä niille pantu sähköpantaa kaulaan. Viimeisimmän kerran olen ollut suojeluleirillä 2000-luvun alussa (ei SPL) enkä siellä törmännyt väkivaltaan, sähköpantaan tai piikkipantaan. Kyseessä oli pitkän linjan harrastajan ja virkakoirien kanssa työskentelevän, kisoissa paljon menestystä saaneen ihmisen leiri. Mitähän hän tuumaa nykymenosta, eläkkeellä hänkin.

Keskusteluja olen lukenut, en osallistunut, ja ärsyttää melkolailla, että väitetään touhun kestäneen vuosikymmeniä ja olleen laajalti levinnyttä. Tätä tekevät sekä elänaktivistit että nykyharrastajat, joista kumpikaan oli hädin tuskin syntynyt silloin eivätkä tiedä asiasta mitään.

Kirjoitinpa tämän nyt johonkin. Koirien aggressiivisuudesta elämäni kiinnostuneena koiraharrastajana ja ongelmakoiria vuosikymmeniä nähneenä en hyväksy tätä nykytouhua lainkaan. Eläintenpitokielto pitäisi napsahtaa ja elinikäinen toimitsijakielto, jos jotain oikeutta on olemassa.

Kommentit (3)

1/3 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmeen suojelua ? Bodyguard vai rahastit ja pieksit maksusta?

Vierailija
2/3 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä2108 kirjoitti:

Mitä ihmeen suojelua ? Bodyguard vai rahastit ja pieksit maksusta?

Koskaan en ole koiraa lyönyt enkä pahoinpidellyt enkä myöskään ottanut maksua aggressiivisten koirien kanssa työskentelystä, jotta niistä saataisiin yhteiskuntakelpoisia. Osa niistä on jäänyt minulle omaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nähdyn perusteella olen sitä mieltä, että suojelun harrastaminen pitäisi ehkä kieltää siviileiltä kokonaan. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme viisi