Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä ikäisenä aineenvaihdunta hidastuu? Liittyykö vaihdevuosiin vai ikään?

Vierailija
01.03.2021 |

Minulla on painoa noussut koronavuonna. Olen 52 v, mutta gynen mukaan ei ole vaihdevuosia.

Mietin, johtuuko painonnousu
A) iästä
B) lähestyvästä menopaussista
C) koronaajan passiivisuudesta

Sen tiedän, että en ole syönyt mitenkään paljoa.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painonnousu johtuu sun oikeasta kädestä joka sitä ruokaa haarukalla sun suuta kohti kuljettaa

Vierailija
2/20 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Painonnousu johtuu sun oikeasta kädestä joka sitä ruokaa haarukalla sun suuta kohti kuljettaa

Toki, mutta kysynkin sitä, miksi vanha määrä ruokaa lihottaa nyt, mutta ei ennen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos edes vähän viitsit googlettaa ja tutkia asiaa...saat vastauksen kysymyksiisi.

Vierailija
4/20 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos edes vähän viitsit googlettaa ja tutkia asiaa...saat vastauksen kysymyksiisi.

Voin googletta ”kokemuksia” tai voin täältä kysyä kokemuksia. Mitä eroa?

Enhän minä tietoa tarvitse. Tieto on jo kohdissa a-c. Kokemuksia kyselen.

Vierailija
5/20 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene mummeli peiton alle takaisin.

Uni auttaa laihtumaan👍

Vierailija
6/20 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mene mummeli peiton alle takaisin.

Uni auttaa laihtumaan👍

Aloitin kyllä kaloreiden laskemisen tänään. Ajattelin sen olevan tehokkaampaa.

Vierailija
7/20 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aineenvaihdunta laskee käytännössä lineaarisesti iän kanssa johtuen lähinnä lihasmassan vähenemisestä.

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/8361073/

Vierailija
8/20 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti kokonaiskulutus on vähentynyt koronavuotena ja siksi sama määrä ruokaa kuin ennenkin lisää painoa.

Vierailija
9/20 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks vanhemman ihmisen pitää laihtuu,terveyssyistä pitäisi olla vähän pulleempi,lievä ylipaino.Tää ainakin laihtu liikkuen ruokavaliolla liikaakin .Se oli helppoo!Naurattaa vieläkin kun muutama arvo pinkas alakanttii,mut kreat ne meni alas lihakset katos.Vaikka liikuntaa?Päätä nyt liikun nyt syön terveellisesti,se muutos ei heti tuu näkyviin, mutta tulee yllättäen ,huolehdi terveydestä ensin ne seikat huomioi.Ei ole oikeen tällä ollut vaihdevuosioireita.Jos niitä keskustele lääkärin kanssa,ensin.

Vierailija
10/20 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on paino laskenut. Liikun korona-aikana aikaisempaa enemmän ja kunnosta huolehtiminen mielessäni. Noin 1,5 tuntia reippaasti ulkona joka päivä tai välillä enemmänkin. Ei vielä vaihdevuosioireita.

50 v

Vierailija
11/20 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks vanhemman ihmisen pitää laihtuu,terveyssyistä pitäisi olla vähän pulleempi,lievä ylipaino.Tää ainakin laihtu liikkuen ruokavaliolla liikaakin .Se oli helppoo!Naurattaa vieläkin kun muutama arvo pinkas alakanttii,mut kreat ne meni alas lihakset katos.Vaikka liikuntaa?Päätä nyt liikun nyt syön terveellisesti,se muutos ei heti tuu näkyviin, mutta tulee yllättäen ,huolehdi terveydestä ensin ne seikat huomioi.Ei ole oikeen tällä ollut vaihdevuosioireita.Jos niitä keskustele lääkärin kanssa,ensin.

Vierailija
12/20 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskausaika ainakin hidastaa aineenvaihduntaa (ei sinänsä lihota jos ei syö liikaa, terveellistä ja ravintorikasta pitää syödä sopivasti). Kuulemma 30 v kohdilla monilla hidastuu aineenvaihdunta ja lihoo. Itse en ole vielä siellä asti, mutta kaikilla 30+ tutuilla, jotka lihoneet näyttäisi myös aktiivisuustaso laskeneen aika paljonkin. Ehkä se on sitten se kombo kun on enemmän ikää+liikkuu vähemmän (liikkumattomuus hidastaa aineenvaihduntaa myös)+alkaa napostella sen sijaan, että olisi lähtenyt entiseen tapaan ulkoilemaan/reissuun. Joitain lihottaa epäsuorasti valvominen, nuorena jaksaa sitäkin vaikka muuta väitätte.

13/20 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pirullista kun kilot lisääntyy ja ruokavalio on terveellinen samoin syön nykyään lasten annoksen kerta päivään ja aamulla pari leipäpalaa. Koronan jälkeen olen huomannut painonnusun lisääntyneen .Kävelen joka päivä vähintään 5 km , usein 10 ja yli. Hiihtelin muutamaan ottesseen .Kilot vaan lisääntyy. 

Emme elää normaalisti ja mietin ,kun nykyään kaupassa käynti on päivän kohokohta, että onpa tylsää elämä . F.ck korona. 

Vierailija
14/20 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla vaihtarit ollut kohta 2 v (kohtu ja munasarjat poistettu) ja aineenvaihdunta selkeästi hidastunut.

Ennen leikkausta pudotin vajaassa vuodessa yli 20 kg, leikkauksen jälkeen kilot tiukemmassa ja lähtenyt vain 10 kg. Ei tosiaankaan kärsi syödä suuria määriä kerralla.

15/20 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaan sen.Nyt kun ei voi treenata salilla ei se kävely korvaa punttisalia. 

16/20 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina ollut hoikka ja siistin näköinen. En vaan voi hyväksyä ylikiloja vyötäröllä.

17/20 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli tuokin loukkaava vastaus .Sivistys hoi, älä jätä.

Ei tämä palsta ole vaan idiooteille teineille tarkoitettu. 

Vierailija
18/20 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä2108 kirjoitti:

Huomaan sen.Nyt kun ei voi treenata salilla ei se kävely korvaa punttisalia. 

Kehonpainoharjoittelua voi harrastaa aivan hyvin kotioloissakin, ns. crossfittiä. Siihen kahvakuulaa tai muuta raskaampaa vielä mukaan, niin hyvin korvaa punttisaleilua siihen saakka, kunnes sinne taas pääsee.

Vierailija
19/20 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miten te lihotte!

Kun jätin sipsit pois kokonaan paino pysyy siinä samoissa lukemissa kuin aina ennenkin eli 54-55kg.

Syön yhä muita herkkuja ja suklaata enkä ole himoliikkuja.

Vierailija
20/20 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

kakskymppisenä viimestään naisilla, sitte alkaa lihominen   eikä sille voi mitään

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi seitsemän