Kysy narsistilta
Minulla on diagnosoitu narsistinen persoonallisuushäiriö. Kysy mitä vaan.
Kommentit (5)
Mitä ajattelet rakkaudesta? Jos joku sanoo sinulle: ”Rakastan Sinua” niin mitä tunteita se sinussa herättää? Ja miten narsistin kanssa tulisi toimia, että pysyisi ns. hyvissä väleissä?
Vierailija kirjoitti:
Kertoisitko rakkauselämästäsi?
Esimerkiksi tällä hetkellä olen seurustellut n. Vuoden ajan erään miehen kanssa ja tässä ajassa olen jättänyt hänet varmaan noin 15 kertaa. Olen myös ollut todella ilkeä hänelle, kun olen ollut hänelle vihainen. Olen aina pyytänyt anteeksi häneltä, kun olen rauhoittunut ja esittänyt että minua hävettää käytökseni. Oikeasti minua ei hävetä. Olen myös pettänyt häntä monesti ja seurustellut muiden miesten kanssa.
Minusta tuntuu että hän voi olla psykopaatti, koska en tajua miten häneen ei vaikuta kaikki asiat, joita olen huutanut hänelle jne... Hän on myös pettänyt minua. Olemme molemmat paskoja ihmisiä.
-
Miksi menin diagnosoitavaksi?
- Minulla on toinen mielisairaus ja tämän takia olen joutunut pariksi kerraksi osastolle. Olen käynyt terapiassa 16-vuotiaasta lähtien. En ala kertomaan nyt miksi. Minulle tehtiin jo silloin scid-II testi, mutta muistan että valehtelin silloin. 20-vuotiaana minulle tehtiin tämä testi uudestaan ja tällä kertaa en valehdellut. Olen tiennyt että minussa on jotain niin sanotusti vikaa, mutta tätä on ollut todella vaikea myöntää itselleni. Minulla on kestänyt vuosia, että olen myöntänut itselleni, että vika on minussa.
Haluan tulla paremmaksi ihmiseksi, jota voi olla vaikea uskoa. Tietenkin syy miksi haluan tulla paremmaksi ihmiseksi on narsistinen. Mutta tämän takia käyn nyt terapiassa ja olen lääkityksellä. Lääkitys on kyllä toiseen mielisairauteen.
Kun halveksin muita ihmisiä. Mitä saan siitä?
- Esimerkiksi jos minä teen niin... voin saada siitä sadistista nautintoa. Voin joskus myös olla kateellinen ja tämän takia halveksin kyseistä ihmistä. Narsistin ego on todella herkkä.
Kun halveksit muita ihmisiä - niin mitä sinä saat siitä tilanteesta itsellesi?