Kysy jotain 40 v miespuoliselta neitsyeltä! Meitäkin on.
Tuolla toisessa ketjussa oli hyvää keskustelua, mutta en halua mennä sitä sotkemaan. Eli täällä voi kysellä ja keskustella melkein samasta aiheesta, mutta miesnäkökulmasta ja hieman vanhemman iän kautta. Voi olla, että tämä ei herätä keskustelua ja kaikki tuli jo siellä toisessa ketjussa sanottua, mutta vastailen ja keskustelen mielelläni aiheesta, jos jotakin asia tai aihe kiinnostaa.
Kommentit (56)
Kuulutko FB:n Tietoisesti introvertti -ryhmään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanha neitsyt nainen on harvinainen. Vanha neitsyt mies ei. Siinä ero.
Höpsis. Molemmat ovat suunnilleen yhtä harvinaisia. Juuri tämän takia vanhemmat kokemattomat naiset eivät halua asiasta edes puhua, koska heitä ei edes uskota.
Näin se vain on, se palstamiesten väite, että suuri osa miehistä jää kokonaan ilman seksiä ja pieni joukko miehiä käy läpi kaikki naiset, ei yksinkertaisesti pidä paikkaansa. Ei tässä ole isoa eroa naisten ja miesten välillä.
Vierailija kirjoitti:
Tuskin haluat lapsia?
Koska jos olisit halunnut olist ladannut jo sen tinderin
Koskaan en ole ollut sellainen tyyppi, jonka näkemys ideaalielämästä on lapsiperhe-elämä. Mutta kieltämättä joskus olen siitäkin haaveillut, vaikka olenkin epävarma osaamisestani isänä, jos sellaiseen tilanteeseen päätyisin. Nyt tässä iässä en enää haaveile, koska koen, että mun tilanteessa ja iässä oleva mies ei enää ole lapselle niin hyvä isä kuin hän ansaitsisi.
ap
Vierailija kirjoitti:
Kiva, kun laitoit oman ketjun :)
Asiallista käytöstä, mikä ei palstalla ole yleistä. Kivaa iltaa sulle!
N
Kiitti.
Jos en naisasioita osaa niin yritän edes olla kohtelias. Hyvää iltaa sullekin!
ap
Vierailija kirjoitti:
Kuulutko FB:n Tietoisesti introvertti -ryhmään?
Olen ihminen, joka ei ole missään sosiaalisessa mediassa.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanha neitsyt nainen on harvinainen. Vanha neitsyt mies ei. Siinä ero.
Höpsis. Molemmat ovat suunnilleen yhtä harvinaisia. Juuri tämän takia vanhemmat kokemattomat naiset eivät halua asiasta edes puhua, koska heitä ei edes uskota.
Tuskin koskaan tiedetään totuutta, koska kaikilta ei kysytä ja varmaankaan kaikki eivät vastaa rehellisesti.
Usko mitä sanon. Olen kuitenkin oikeassa.
Maksalaatikko, rusinoilla vai ilman?
Vierailija kirjoitti:
Rusinoilla. Mikä näistä numeroista: 1, 15, 9, 22, 54, 61?
Vierailija kirjoitti:
Ehdottomasti ilman.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helppo. 22.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuskin haluat lapsia?
Koska jos olisit halunnut olist ladannut jo sen tinderinKoskaan en ole ollut sellainen tyyppi, jonka näkemys ideaalielämästä on lapsiperhe-elämä. Mutta kieltämättä joskus olen siitäkin haaveillut, vaikka olenkin epävarma osaamisestani isänä, jos sellaiseen tilanteeseen päätyisin. Nyt tässä iässä en enää haaveile, koska koen, että mun tilanteessa ja iässä oleva mies ei enää ole lapselle niin hyvä isä kuin hän ansaitsisi.
ap
Koskaan ei ole myöhäistä. Lapselle on jokainen rakastavan isän päivä hyvin arvokas. Tuossa iässä lapsen kasvaminen ja kehittyminen on paljon merkittävämpää kuin ruuhkavuosia elävillä vanhemmilla, jotka eivät välttämättä ehdi osallistua lapsensa elämään kunnolla.
Usko mitä sanon. Olen kuitenkin oikeassa.
Erikoismies kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuskin haluat lapsia?
Koska jos olisit halunnut olist ladannut jo sen tinderinKoskaan en ole ollut sellainen tyyppi, jonka näkemys ideaalielämästä on lapsiperhe-elämä. Mutta kieltämättä joskus olen siitäkin haaveillut, vaikka olenkin epävarma osaamisestani isänä, jos sellaiseen tilanteeseen päätyisin. Nyt tässä iässä en enää haaveile, koska koen, että mun tilanteessa ja iässä oleva mies ei enää ole lapselle niin hyvä isä kuin hän ansaitsisi.
ap
Koskaan ei ole myöhäistä. Lapselle on jokainen rakastavan isän päivä hyvin arvokas. Tuossa iässä lapsen kasvaminen ja kehittyminen on paljon merkittävämpää kuin ruuhkavuosia elävillä vanhemmilla, jotka eivät välttämättä ehdi osallistua lapsensa elämään kunnolla.
Voihan sitä noinkin ajatella. Mulla on kuitenkin niin paljon kirittävää ja opeteltavaa ihan parisuhteen perusjutuista, että jos lapsi olisi kohdallani ajankohtainen niin se ei olisi nyt vaan vuosien päässä. Tietenkin pyrkisin olemaan lapselle paras mahdollinen isä, mutta tuskin sitä tulen koskaan kokemaan.
ap
Oletko katkeroitunut? Jos et, miten olet siltä välttynyt ja minkä neuvon antaisit niille kokemattomille, jotka ovat? Jos taas olet, milloin se tapahtui ja miten se ilmenee?
Mitä toivot tulevan suhteen? Haluatko vielä kohdata oikean henkilön tai päästä neitsyydestä eroon? Onko sinulla ollut tai onko haluja asian suhteen? Kaikki ihmiset eivät ole seksuaalisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kanada
Vierailija kirjoitti:
Oletko katkeroitunut? Jos et, miten olet siltä välttynyt ja minkä neuvon antaisit niille kokemattomille, jotka ovat? Jos taas olet, milloin se tapahtui ja miten se ilmenee?
Olisi valetta sanoa, että en ole katkera. En maailmalle tai kenellekään ihmiselle. Lähinnä olen katkera itselleni ja sille miten olen elämäni elänyt. Vuosi vuodelta tuo katkeruus kuitenkin katoaa pois ja olen lähempänä tilanteen hyväksymistä. Se on myös se oikea tapa ajatella, koska katkerana ei elämä ole minkään arvoista.
Neuvoni olisi, että ei pidä olla pelkästään katkera. Pitää katsoa taaksepäin ja pohtia mikä on se syy, että tällaiseen tilanteeseen on joutunut. Sen jälkeen joko hyväksyy tilanteen tai ottaa sieltä menneisyydestä oppia ja ehkä niiden kautta kykenee tilanteen kääntämään.
ap
Vierailija kirjoitti:
Mitä toivot tulevan suhteen? Haluatko vielä kohdata oikean henkilön tai päästä neitsyydestä eroon? Onko sinulla ollut tai onko haluja asian suhteen? Kaikki ihmiset eivät ole seksuaalisia.
Tuo on hyvä kysymys. Mä en oikeastaan tiedä.
Toki mulla on jonkinlainen unelma tulevasta, mutta en siihen ole hirveästi uskonut. Olen käynyt treffeillä ja välillä etsinyt kumppania, mutta niiden kautta olen vain todennut, että ehkä mun osa tässä maailmassa on olla yksin. Jos voisin olla hyvä ihminen ja muille tärkeä niin se varmaa riittäisi. Muuta en uskalla toivoa.
ap
Olen myös nelikymppinen yksinelävä mies. Voin tosi hyvin samaistua näihin ajatuksiin, olisin voinut itse kirjoittaa nuo vastaukset. Varsinkin kohdat yksi ja kaksi lisäyksineen. Myös Introvertti luonne ja se että olisi opittavaa ihan parisuhteen perusjutuistakin. Iän mukana kynnys vain kasvaa ja toisaalta myös välinpitämättömyys tilanteeseen lisääntyy.
Vierailija kirjoitti:
Olen myös nelikymppinen yksinelävä mies. Voin tosi hyvin samaistua näihin ajatuksiin, olisin voinut itse kirjoittaa nuo vastaukset. Varsinkin kohdat yksi ja kaksi lisäyksineen. Myös Introvertti luonne ja se että olisi opittavaa ihan parisuhteen perusjutuistakin. Iän mukana kynnys vain kasvaa ja toisaalta myös välinpitämättömyys tilanteeseen lisääntyy.
Mä uskon, että monilla on samanlaisia ajatuksia. Ja se on se ongelma: ne ovat ajatuksia, joita emme syystä tai toisesta kenellekään kerro. Olisi kaikin puolin parempi, että voisimme olla avoimia tilanteestamme. Se helpottaisi muiden suhtautumista meihin ja olen varma, että se olisi helpotus meille, kun viimein saisimme olla rehellisiä ja päästää ulos kaiken sen patouman ja mahdollisen häpeän, jota tämä tilanne meille aiheuttaa.
Mutta eihän se noin mene. Me vaellamme tuolla ihmisten keskuudessa. Ja pidämme salaisuutemme.
ap
Kiva, kun laitoit oman ketjun :)
Asiallista käytöstä, mikä ei palstalla ole yleistä. Kivaa iltaa sulle!
N