mies ei halua muuttaa yhteen
Olen ollut vakituisessa parisuhteessa nyt noin lähes puolitoista vuotta. Suhde on kaikenkaikkiaan ihana, mutta yheisen ajan vähyys ja miehen haluttomuus yhteen muuttoon vaivaa mieltä jonkin verran. Asumme eri paikkakunnilla ja näemme toisiamme käytännössä vain viikonloppuisin. Vastakkaisella puolella työt eivät ole esteenä näkemiselle vaan hänen tilan tarpeensa. Olemme keskustelleet asiasta monesti ja hän on sanonut ettei halua muuttaa yhteen ennen kuin on 100 prosenttisen varma suhteesta. Vaikka hänellä onkin kipeä kokemus takana edellisestä suhteesta, niin jostain syystä nämä sanat hieman satuttivat. Tuli sellainen olo, että enkö ole tarpeeksi hänelle ja olenko sittenkin vain varasuunnitelma sen aikaa kunnes toinen löytää jotain parempaa? Olen ehdottanut että mies muuttaisi edes samalle paikkakunnalle. Sekään ei käynyt. Mitä tehdä? Alan olemaan jo hieman turhautunut koko tilanteeseen. Olisin valmis odottamaan jos saisin itse sen varmuuden että mies olisi valmis muuttamaan yhteen edes jonain päivänä.
Kommentit (31)
1. 1/2 vuotta seurustelua on tosi lyhyt aika . Ei kannata panna ns hynyteitä yhteen noin lyhyen ajan jälkeen.
Itse olin jo naimisissa puolentoista vuoden jälkeen.. ja olen edelleen tänä vuonna 19. Vuosi monessa avioliittoa saman miehen kanssa.
Kuinka pitkästä välimatkasta on kyse?
Viisas mies kun ei muuta naisen kanssa yhteen, siitä alkaa ongelmat. Yht'äkkiä punttivälineitä ei saisikaan enää pitää olohuoneessa ja siivoukseen ei riitä puoli tuntia viikossa, vaan jostain käsittämättömästä syystä menee ainakin puoli päivää.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka pitkästä välimatkasta on kyse?
Välimatkaa on useampi kymmen kilometri
Vierailija kirjoitti:
Itse olin jo naimisissa puolentoista vuoden jälkeen.. ja olen edelleen tänä vuonna 19. Vuosi monessa avioliittoa saman miehen kanssa.
Täällä oltiin avoliitossa muutama kk tapaamisesta, naimisissa 1v 2kk jälkeen ja 25 vuotta yhdessäoloa. Eikä edes mitään ylläriraskauksia syynä.
En tuomitse ketään siitä, ettei halua asua yhdessä, mutta sitä paheksun, jos toinen osapuoli haluaisi ja sitä sitten roikotetaan siinä odottamassa. Pitää sanoa asiat rehellisesti.
Sen miettiminen, kannattaako jäädä odottelemaan josko yhteenmuutto realisoituu koskaan, on kyllä hirvittävän hankala juttu. Eihän ihmissuhteissa ole takeita mistään. Miehesi voi sanoa sinulle nyt, että katsellaan yhteenmuuttoa kahden vuoden päästä, jos se silloin tuntuu hyvältä ajatukselta, mutta ei se ole mikään lupaus tai tae tulevasta. Ihmisellä on oikeus muuttaa mieltään näissä asioissa ihan koska tahansa. Tämä on ihmissuhteiden kamaluus ja ihanuus.
Minäkään en suhteen alussa halunnut nopeasti muuttaa yhteen, mutta jos nuorempana olisin tiennyt että ei koskaan muuteta, niin olisin ehkä jättänyt leikin kesken.
No oli provo tai ei ne sehän ihan ideaalia ettei tarvi asua yhdessä.
No mitä sitä sitten tapaillakaan. Samahan se sitten on.
No eihän tossa nyt ole mitään järkeä!