Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi narsisti usein ei vastaa mitään jos häneltä kysyy jotain?

Vierailija
28.02.2021 |

Vaikka viestillä kysyy niin ei vastaa siihen kysymykseen. Haluaako olla jotenkin salaperäinen vai mitä ihmettä. Kuvitellaan tilanne, että N on kertonut saaneensa vamman ja menevänsä sitä hoidattamaan. Sitten, kun kyselet miten meni ja voiko hyvin niin ei vastaa niihin kysymyksiin mitenkään. Ei kommentoi aihetta enää mitenkään, eikä siitä puhuta. Monia arkisia asioita ensin kertoo ja jos niistä kysyy jotain ihan normaalia niin ei vastaa mitään. Tosi oudolle tuntuu. Tuntuu muutenkin olevan hyvin rajoitettua mitä kertoo. Ihan kuin haluaisi pitää asioita hyvin paljon itsellään. Siis asioita, jotka ei edes ole mitään niin yksityisiä tai salaisia normi ihmiselle. Oletteko huomanneet vastaavaa?

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ottanut tavaksi kääntää narsistien typerät "sosiaaliset pelit" aseeksi heitä vastaan.

- jos narsisti ei puhu, minäkin pidän mykkäkoulua (en puhu hänelle mutta puhun muille ihmisille)

- jos narsisti kysyy jotain, minä vastaan välinpitämättömästi (lyhyt ja täysin tunnekylmä vastaus)

- jos narsisti kertoo tehneensä jotain, minä vastaan välinpitämättömästi (jaa, että silleen. kuulitko muuten että henkilö X teki tänään asiat A, B ja C)

- jos narsisti pyytää minua tekemään jotain, sanon että nyt ei kiinnosta, nyt ei jaksa tai mulla on tärkämpääkin tekemistä (narsisti voi mennä pyytämään apua joltakin muulta)

- jos joku muu pyytää minulta apua, autan kyllä (mutta narsistille en tarjoa apua ikinä) 

- jos narsisti haukkuu minua hulluksi, vastaan että okei, se on sun mielipiteesi mutta ei mikään fakta

Sain kerran löytyä eräälle narsistille luun kurkkuun oikein kunnolla. Narsisti oli väittänyt minua "hulluksi" vuosikausia. Menin sitten lääkärille valittamaan masennusta ja sain 3 kuukautta sairauslomaa. Narsisti oli kateellinen kun sai kuulla, että "hullu ihminen" ei enää joudukaan lähtemään aamulla töihin. 

Eräälle toiselle narsistille sain lyötyä luun kurkkuun sillä, että kieltäydyn puhumasta hänen kanssaan. En vastannut soittoihin, en vastannut viesteihin, en vastannut edes "heippalappuihin" joita hän kävi pudottelemassa postiluukusta 4 kertaa samana viikonloppuna. Otin heti maanantaina aamulla yhteyttä narsistin työnantajaan ja kerroin, että täällä on nyt tällainen ongelmatapaus, joka mesoaa itsekseen ja häiritsee naapureita. Narsisti yritti vielä uhrautua (hän syytti minua "vainoamisesta") mutta vaikeni sen jälkeen aivan täysin. Hänestä ei ole kuulunut pihahdustakaan. 

Tunnetko montakin narsistia? Se, kun on kuitenkin aika harvinaista.

Narsismi on erittäin yleistä tiettyjen ammattiryhmien kohdalla. Opettajat, lääkärit, lakimiehet, bisnesmiehet.

Narsisti polkee surutta muut ihmiset alleen ja kiipeä uraputkessa korkealle.

Vierailija
22/22 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsisti kuvittelee olevansa yläpuolellasi, siksi ei vastaa. On myös niitä marttyyriuhriutujia olemassa. Sekä Aspergerin syndroomaisia, jotka eivät osaa kommunikoida kuten kuuluu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän yhdeksän