Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi narsisti usein ei vastaa mitään jos häneltä kysyy jotain?

Vierailija
28.02.2021 |

Vaikka viestillä kysyy niin ei vastaa siihen kysymykseen. Haluaako olla jotenkin salaperäinen vai mitä ihmettä. Kuvitellaan tilanne, että N on kertonut saaneensa vamman ja menevänsä sitä hoidattamaan. Sitten, kun kyselet miten meni ja voiko hyvin niin ei vastaa niihin kysymyksiin mitenkään. Ei kommentoi aihetta enää mitenkään, eikä siitä puhuta. Monia arkisia asioita ensin kertoo ja jos niistä kysyy jotain ihan normaalia niin ei vastaa mitään. Tosi oudolle tuntuu. Tuntuu muutenkin olevan hyvin rajoitettua mitä kertoo. Ihan kuin haluaisi pitää asioita hyvin paljon itsellään. Siis asioita, jotka ei edes ole mitään niin yksityisiä tai salaisia normi ihmiselle. Oletteko huomanneet vastaavaa?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tullut vastaan moisia ja pistää vituttamaan kyllä.

Vierailija
2/22 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta jo tää narsistijankkaus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsisti havaittu!

Vierailija
4/22 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä epänormaalia siinä on, että haluaa pitää yksityisasiat omana tietonaan? Outoa uteliaisuutta tunnet toisen asioihin.

Vierailija
5/22 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tuosta esimerkistä tiedä, mutta se että tekee niin että kysyy jonkun kysymyksen ja sitten ei vaan vastaa mitään. on hiljaa katsoo muualle. se on vallankäyttötapa, häkellyt että

mitä teit väärin ja sinusta tulee epävarma. sitten yrität miellyttää narsistia. tätä eräs tuttuni teki ihan systemaattisesti. lapsen tasollahan ne on...

Vierailija
6/22 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsisti haluaa huomiota, joten hän "raportoi" kaikki elämänsä mitättömät asiat. 

Normaali ihminen ei harrasta tuollaista "raportointia" ja huomiohuoraamista. Normaali ihminen ottaa puheeksi vain sellaiset asiat, mistä hän haluaa AIDOSTI keskustella. 

Paras tapa vastata narsistin "raporttiin" on se, että et vastaa ollenkaan. Narsisti raportti on kuin säätiedotus. Joka päivä tulee televisiosta monta säätiedotetta ja kaikki ovat yhtä turhia. Jos haluat tarkan, paikkakuntakohtaisen ja aidosti hyödyllisen sääennusteen, katso suoraan internetistä (www.fmi.fi) uusimmat tiedot.

Narsisti on kuin uutistenlukija. Hänellä itsellään ei ole mitään tärkeää sanottavaa, hän vain toitottaa omia "raporttejaan" ja luulee olevansa kotikaupungin tärkein puheenaihe. 

Vierailija
7/22 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun narsisti ei myöskään vastaa. Eihän se puhuisi kun vaan itse keksimiään asioita, muiden utelut on rasittavia. Pitää asioita sisällään, ihan ok joo, mutta paljon myös sellaista salailua (turhaa) josta olisi parisuhteessa syytä kertoa. Ei myöskään kuuntele jos kerron omista asioistani ja jos joskus kuuntelee, raivostuu jos todellisuus ei vastaa hänen kuvitelmaansa. Sitten jatkaa siinä omassa kuvitelmassaan elämistä ja raivostuu sitten taas uudelleen, kun huomaa ettei todellisuus edelleenkään muuttunut hänen toivomakseen. Tuota toivetta ei tietenkään voinut kertoa aiemmin, vaikka olin yrittänyt kysyä. Minun pitäisi vaan osata arvata mitä hän milloinkin haluaa.

Vierailija
8/22 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ottanut tavaksi kääntää narsistien typerät "sosiaaliset pelit" aseeksi heitä vastaan.

- jos narsisti ei puhu, minäkin pidän mykkäkoulua (en puhu hänelle mutta puhun muille ihmisille)

- jos narsisti kysyy jotain, minä vastaan välinpitämättömästi (lyhyt ja täysin tunnekylmä vastaus)

- jos narsisti kertoo tehneensä jotain, minä vastaan välinpitämättömästi (jaa, että silleen. kuulitko muuten että henkilö X teki tänään asiat A, B ja C)

- jos narsisti pyytää minua tekemään jotain, sanon että nyt ei kiinnosta, nyt ei jaksa tai mulla on tärkämpääkin tekemistä (narsisti voi mennä pyytämään apua joltakin muulta)

- jos joku muu pyytää minulta apua, autan kyllä (mutta narsistille en tarjoa apua ikinä) 

- jos narsisti haukkuu minua hulluksi, vastaan että okei, se on sun mielipiteesi mutta ei mikään fakta

Sain kerran löytyä eräälle narsistille luun kurkkuun oikein kunnolla. Narsisti oli väittänyt minua "hulluksi" vuosikausia. Menin sitten lääkärille valittamaan masennusta ja sain 3 kuukautta sairauslomaa. Narsisti oli kateellinen kun sai kuulla, että "hullu ihminen" ei enää joudukaan lähtemään aamulla töihin. 

Eräälle toiselle narsistille sain lyötyä luun kurkkuun sillä, että kieltäydyn puhumasta hänen kanssaan. En vastannut soittoihin, en vastannut viesteihin, en vastannut edes "heippalappuihin" joita hän kävi pudottelemassa postiluukusta 4 kertaa samana viikonloppuna. Otin heti maanantaina aamulla yhteyttä narsistin työnantajaan ja kerroin, että täällä on nyt tällainen ongelmatapaus, joka mesoaa itsekseen ja häiritsee naapureita. Narsisti yritti vielä uhrautua (hän syytti minua "vainoamisesta") mutta vaikeni sen jälkeen aivan täysin. Hänestä ei ole kuulunut pihahdustakaan. 

Vierailija
9/22 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun narsisti ei myöskään vastaa. Eihän se puhuisi kun vaan itse keksimiään asioita, muiden utelut on rasittavia. Pitää asioita sisällään, ihan ok joo, mutta paljon myös sellaista salailua (turhaa) josta olisi parisuhteessa syytä kertoa. Ei myöskään kuuntele jos kerron omista asioistani ja jos joskus kuuntelee, raivostuu jos todellisuus ei vastaa hänen kuvitelmaansa. Sitten jatkaa siinä omassa kuvitelmassaan elämistä ja raivostuu sitten taas uudelleen, kun huomaa ettei todellisuus edelleenkään muuttunut hänen toivomakseen. Tuota toivetta ei tietenkään voinut kertoa aiemmin, vaikka olin yrittänyt kysyä. Minun pitäisi vaan osata arvata mitä hän milloinkin haluaa.

Ai sulla on oma narsisti. Ihanaa. Kaverisi ovat varmasti kateellisia.

Vierailija
10/22 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsisti johtaa keskustelua, et sinä.

Vierailija
11/22 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ottanut tavaksi kääntää narsistien typerät "sosiaaliset pelit" aseeksi heitä vastaan.

- jos narsisti ei puhu, minäkin pidän mykkäkoulua (en puhu hänelle mutta puhun muille ihmisille)

- jos narsisti kysyy jotain, minä vastaan välinpitämättömästi (lyhyt ja täysin tunnekylmä vastaus)

- jos narsisti kertoo tehneensä jotain, minä vastaan välinpitämättömästi (jaa, että silleen. kuulitko muuten että henkilö X teki tänään asiat A, B ja C)

- jos narsisti pyytää minua tekemään jotain, sanon että nyt ei kiinnosta, nyt ei jaksa tai mulla on tärkämpääkin tekemistä (narsisti voi mennä pyytämään apua joltakin muulta)

- jos joku muu pyytää minulta apua, autan kyllä (mutta narsistille en tarjoa apua ikinä) 

- jos narsisti haukkuu minua hulluksi, vastaan että okei, se on sun mielipiteesi mutta ei mikään fakta

Sain kerran löytyä eräälle narsistille luun kurkkuun oikein kunnolla. Narsisti oli väittänyt minua "hulluksi" vuosikausia. Menin sitten lääkärille valittamaan masennusta ja sain 3 kuukautta sairauslomaa. Narsisti oli kateellinen kun sai kuulla, että "hullu ihminen" ei enää joudukaan lähtemään aamulla töihin. 

Eräälle toiselle narsistille sain lyötyä luun kurkkuun sillä, että kieltäydyn puhumasta hänen kanssaan. En vastannut soittoihin, en vastannut viesteihin, en vastannut edes "heippalappuihin" joita hän kävi pudottelemassa postiluukusta 4 kertaa samana viikonloppuna. Otin heti maanantaina aamulla yhteyttä narsistin työnantajaan ja kerroin, että täällä on nyt tällainen ongelmatapaus, joka mesoaa itsekseen ja häiritsee naapureita. Narsisti yritti vielä uhrautua (hän syytti minua "vainoamisesta") mutta vaikeni sen jälkeen aivan täysin. Hänestä ei ole kuulunut pihahdustakaan. 

Tunnetko montakin narsistia? Se, kun on kuitenkin aika harvinaista.

Vierailija
12/22 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsistisyyttelyt menneet liiallisuuksiin. Etsitään syitä vain toisista, sen sijaan että kiinnitettäisiin huomiota omaan toimintaan ja käyttäytymiseen.

Vierailija
13/22 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kysyin eräältä tutulta narsistilta (oli romanttista säpinää hänen kanssaan – lopulta roikuin toisessa kiinni vaikka toinen oli jo menettänyt kiinnostuksen ja hoki sitä minulle) Whatsappissa "Mitä kuuluu?". Vastaus oli "Mitä v#ttua kyselet tollasia? Mä en IKINÄ kysyis keneltäkään tollasta."

No eipä se kyllä tosiaan minulta ikinä kysynyt miten jakselen. Oli varsin seko tapaus ja taitaa olla yhä.

Vierailija
14/22 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinun? Miksi ihmeessä olet tuollaisen kanssa tekemisissä? Olisiko syytä katsoa peiliin ja kääntää selkänsä tuollaiselle, arvostelun sijaan?

Vierailija
15/22 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Narsistisyyttelyt menneet liiallisuuksiin. Etsitään syitä vain toisista, sen sijaan että kiinnitettäisiin huomiota omaan toimintaan ja käyttäytymiseen.

Näin teoriassa, mutta käytännössä on hiukan vaikeampaa.

Jos on jo päästy eroon, vaikka nasse olisi jättänyt. Niin voi mennä pitkään, vuosiakin, kun nasse päättää ottaa yhteyttä.

Jos ei vastaa, voi ilmestyä oven taa väijymään muka sattumalta. Narsisti voi ilmestyä kiusaamaan vielä aikojen päästä. Se muistaa jokaisen jolta on joskus saanut huomiota. Se ilmestyy kuin puskista, aina kutsumatta, silloin kun sairaasta päässä huvittaa.

Vs normaalit ihmiset, voi soittaa ja käydä kahvilla, mutta tuo fyysinen kotiintunkeminen juuri paljastaa, kuinka sairas nasse on.

Vierailija
16/22 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään vastaa jos udellaan, tai varsinkaan jos sävy on sellainen että asia "kuuluu" ihmiselle jolle se ei todellakaan kuulu.

Välttelen ihmisiä jotka kuvittelevat olevansa jotenkin oikeutettuja.

Vierailija
17/22 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Narsisti haluaa huomiota, joten hän "raportoi" kaikki elämänsä mitättömät asiat. 

Normaali ihminen ei harrasta tuollaista "raportointia" ja huomiohuoraamista. Normaali ihminen ottaa puheeksi vain sellaiset asiat, mistä hän haluaa AIDOSTI keskustella. 

Paras tapa vastata narsistin "raporttiin" on se, että et vastaa ollenkaan. Narsisti raportti on kuin säätiedotus. Joka päivä tulee televisiosta monta säätiedotetta ja kaikki ovat yhtä turhia. Jos haluat tarkan, paikkakuntakohtaisen ja aidosti hyödyllisen sääennusteen, katso suoraan internetistä (www.fmi.fi) uusimmat tiedot.

Narsisti on kuin uutistenlukija. Hänellä itsellään ei ole mitään tärkeää sanottavaa, hän vain toitottaa omia "raporttejaan" ja luulee olevansa kotikaupungin tärkein puheenaihe. 

Noup. Tuo on joku lapsellinen huomionhakuinen. Narsistit manipuloivat juurikin huomioimattomuudella, sadismilla ja mitä oudoimmilla tavoilla. Ja saavat toisen häpeästä/hämmennyksestä nautintoa.

Vierailija
18/22 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse kysyin eräältä tutulta narsistilta (oli romanttista säpinää hänen kanssaan – lopulta roikuin toisessa kiinni vaikka toinen oli jo menettänyt kiinnostuksen ja hoki sitä minulle) Whatsappissa "Mitä kuuluu?". Vastaus oli "Mitä v#ttua kyselet tollasia? Mä en IKINÄ kysyis keneltäkään tollasta."

No eipä se kyllä tosiaan minulta ikinä kysynyt miten jakselen. Oli varsin seko tapaus ja taitaa olla yhä.

Ei narsistia kiinnosta aidosti kuin omat kuulumisensa ja niiden joista hyötyy.

Vierailija
19/22 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sinä uhriuduit, kun olet narsisteista pahinta myrkyllisintä lajia eli uhriutuva narsisti 😂

Vierailija
20/22 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Messuilla työskentelee paljon narsisteja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä neljä