Maskipakko kauppoihin ja kauppakeskuksiin
Niin siinä olisi ideaa, jos kerran Itis kauppakeskus niin tekee niin voisi kai asiakkaat vaatia että olisi laajemminkin maskipakko käytössä. Siis ihan jokaisen lähikaupassakin. Se vaan vaatii rohkeutta kauppiaalta. Nyt pitää tehdä kaikki mitä voi ettei tauti isommin leviä.
Kommentit (77)
Haista v!
Ne maskit ei auta mitään, päinvastoin! Sairastuttaa ihmisiä, kun ihmiset hengittää kaikki pöpöt takaisin keuhkoihin. No no no!
Mitä ihmettä, ei kai täällä saa haistatella. Kaupassa on kuitenkin pakko siis pakko käydä.
Onko kaupoista edes tullut tartuntoja?
Ehdottomasti maskipakko kauppoihin ja kauppakeskuksiiin. Ainakin pääkaupunkiseudulla!
Lähes kaikki niitä jo käyttää kaupoissa, ainakin täällä. Eikä ole tartunnat vähentynyt, päinvastoin.
Se ei ole mikään taikarätti. Tyhmiäkö olette? Ja hengitätte oman hengityksen takaisin sisään, ei ole tervettä.
Täällä Pohjois-Savossa ihmiset kyllä käyttää kaupoissa maskia, erittäin harvalla ei ole. Useimmilla kauppareissuilla ei ole ollut lainkaan maskittomia.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mua vaatemyyjänä ketuttaa, kun maskittomat haluaa sovareilla palvelua. Miten ne kehtaa?? Itse pidän maskia sen 7,5h ja asiakas ei voi edes sitä hetkeä käyttää sitä. Vituttaa
En tiedä miten teidän työpaikalla on esitetty tämä toive asiakkaille, mutta itseeni puree ihan lappu "tulethan maski naamalla myymälään" ja että ne maskit ovat tarjolla siinä asiakkaille.
En siis käytä maskia ja en usko sen toimivuuteen, mutta jos toivotaan maskia niin otan sen naamalle ennen kuin tulen asioimaan. Ei ole minulle ongelma ottaa maskia naamalle asioimisen ajaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mua vaatemyyjänä ketuttaa, kun maskittomat haluaa sovareilla palvelua. Miten ne kehtaa?? Itse pidän maskia sen 7,5h ja asiakas ei voi edes sitä hetkeä käyttää sitä. Vituttaa
En tiedä miten teidän työpaikalla on esitetty tämä toive asiakkaille, mutta itseeni puree ihan lappu "tulethan maski naamalla myymälään" ja että ne maskit ovat tarjolla siinä asiakkaille.
En siis käytä maskia ja en usko sen toimivuuteen, mutta jos toivotaan maskia niin otan sen naamalle ennen kuin tulen asioimaan. Ei ole minulle ongelma ottaa maskia naamalle asioimisen ajaksi.
Kyllä siitä on infoa, se on suositus. Miettisit edes hlökuntaa jos et itseäsi? Meillä käy paljon asiakkaita ja osa vain viettämässä aikaa..
Erittäin hyvä, että Itis tekee tämän. Asun ihan siinä lähellä, lähden siitä metrolla töihin ja joskus on pakko käydä siellä kaupassakin. Paikka on täynnä ilman maskia vetelehtivää porukkaa. Saman ilmiön näkee metrossa, tältä asemalta lähtee paljon maskittomia.
Olen itse työssä, jossa tartutan riskiryhmäläisen jos minulla olisi korona. Ihmisten välinpitämättömyys on käsittämätöntä.
Ruokakaupoissa voisi olla vaikka joku varhaisaamun tunti maskittomille asiakkaille, jolloin voisivat tartuttaa toisiaan rauhassa. Ja maksu itsepalvelukassoilla, ettei henkilökunta vaarannu.
Vaihdoin lähikauppaa jo keväällä, kun vakkarikaupassani ei huolehdittu asiakkaiden turvallisuudesta riittävästi. Jos firma ei arvosta asiakkaitaan, niin miksi veisin rahani kyseiseen firmaan?
Maskit eivät anna mitään turvaa eivätkä estä mitään leviämistä.
Silmänlumetta lampai.lle.
Terve ihminen ei vaaranna ketään.
Olette hysteerisiä.
Pakko, pakko, pakko! Pakko ei ole kuin kuolla!
Koskeeko maskipakko kielipuolia, tai päivettyneitä?
Yleensä tuomitaan me ja muut-ajattelu, mutta auta armias, kun osa ei halua käyttää jotain saatanan kasvomaskia, niin noitaroviot ovat valmiina.
Miksi te tulette kauppoihin vaatimaan muille maskeja?
Pysykää kotona ja vuoratkaa itsenne niihin pölymaskeihinne.
Ihanko tosissaan ihmiset haluavat lisää kieltoja, pakkoja ja rajoituksia? Taudin takia jonka 99,9% sairastaa kuin influenssan, lievän sellaisen.