Mikä on kalakukko englanniksi?
Kommentit (45)
Vierailija kirjoitti:
Fish in ryecrust kääntäisin itse
Kalakukossa ruistaikinakuoren sisään leivotaan yleisesti kalaa sekä sian kylkeä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kalakukossa ruistaikinakuoren sisään leivotaan yleisesti kalaa sekä sian kylkeä.
Se on siellä kosteuttamassa ja tuomassa rasvaa. Eihän se suomeksikaan ole kalasikakukko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on siellä kosteuttamassa ja tuomassa rasvaa. Eihän se suomeksikaan ole kalasikakukko.
Mutta sitä on siellä in ryecrust.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kovasikajuttu
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle tuli nostalginen ja lämmin olo siitä, että joku käyttää sanaa "siankylki" ja ilmeisesti vielä tietää mitä se on. En ole ikinä itse sellaista lihaa livenä nähnytkään, mutta joissain vanhoissa kirjoissa sitä sanaa käytetään. Siankylki yhdistyy mielessäni hämärään tupaan pitkine penkkeineen, päreisiin ja kehtoon.
Finnish- karelian pastry filld with fish or rooth vegetables.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle tuli nostalginen ja lämmin olo siitä, että joku käyttää sanaa "siankylki" ja ilmeisesti vielä tietää mitä se on. En ole ikinä itse sellaista lihaa livenä nähnytkään, mutta joissain vanhoissa kirjoissa sitä sanaa käytetään. Siankylki yhdistyy mielessäni hämärään tupaan pitkine penkkeineen, päreisiin ja kehtoon.
Onko siansivu sama kuin siankylki? Nimittäin "Pekoni on suolattua siansivua, joka tavallisesti on leikattu ohuiksi viipaleiksi tai kuutioiksi". Wikipedia
Fish pie, finnish fish pie.
Se on alunperin ollutkin piiras/kakku.
Kalaa ja lihaa sisältävä kakku.
Kalakukko bread = fish and bacon stuffed in rye crust/fish and bacon-stuffed savoury pie.
Unwashed penis.