Työväenluokkalaisesta porvariksi
Oletteko sitä mieltä, että tyttö voi lähteä työväenluokasta, mutta työväenluokka ei tytöstä?
Toisinsanoen vaatimattomista oloista ylempään keskiluokkaan opiskellen, mutta tavat ja moukkamainen luonne säilyy työväenlupkkalaisena. Eli pahansuopuus, kareus ja juoruilu jne.
Toisin kuin aatelisperheissä, joissa aateluuus on jalostunut usean sukupolven ajan jaloina ajatuksina, hyvän toisille tahtomisena ja enemmän henki edellä kuin materia. Eli jalot aateliset voivat olla köyhempiä kuin ryysyistä rikkauksiin nousseet uusrikkaat, joilla ei ole jalostunut sukupolvien perintönö mitään henkisiä arvoja, paitsi se oma status ja mammonanpalvonta.
Erotetatteko ns uusrikkaat ja vaikka köyhemmöt, mutta sivistyssukujen kasvatit?
Itse olen oppinut erottamaan aika nopeasti. Eikä kyse ole todellakaan maallisesta omaisuudesta. Usein jopa päinvastoin.
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
Mielenterveysongelmaiset luokittelemassa täällä ihmisiä :D
Hahaha..
Ja sinä olet luokittelemassa "mielenterveysongelmaisiksi". Ilmeisesti se on omassa maailmankatsomuksessasi pahin mahdollinen loukkaus ihmistä kohtaan, vaikka kaikki fiksut ihmiset tietävät, että näin ei ole todellisuudessa. Ilmeisesti ajattelet niin, että sellaiset ovat jotenkin arvottomia ja naurunalaisia. Miksi ajattelet niin?
On alhaista haukkua ihmisiä heidän terveydentilansa perusteella tai nimitellä ihmistä vain siksi, jos tämä on eri mieltä kanssasi jostain asiasta.
Aloitus on mustavalkoinen provo. Monikin duunari on hyvinkin jalo ja sivistynyt ihminen. Näin on ainakin lähipiirissäni.
Vierailija kirjoitti:
Aloitus on mustavalkoinen provo. Monikin duunari on hyvinkin jalo ja sivistynyt ihminen. Näin on ainakin lähipiirissäni.
Totta. Olisiko niin, että ylempään luokkaan syntyminen tekee sivistymisen helpommaksi, mutta missään nimessä se ei ole siitä tae. Itseään voi sivistää myös vapaa-ajalla, mutta se vaatii viitseliäisyyttä, sitä enemmän mitä alempana on.
Monesti on vaan kultalusikka lipsahtanut hanurinpuolelle syntyessään jolloin myös käytöstavat ovat sieltä
Minusta luullaan usein että olen yläluokasta vaikka lähtökohdat työväenluokasta. En tiedä miksi olen erilainen.
Työväenluokkaisilla on syytä ylpeyteen.
He tekevät useimmiten hyödyllistä ja konkreettista työtä, jota ilman ei-työväenluokkaiset olisivat
isossa pulassa.
Kiitos teille kaikille.
Työväenluokka kunniaan! ( tällä en tarkoita mitään kommunistiroskaa)
Jep