Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaista on olla ktm/otm/DI julkisella puolella töissä

Vierailija
28.02.2021 |

Onko työpaikalla kuitenkin samanlainen ilmapiiri kuin yksityisellä, kun suuri osa on ainakin ennen ollut sielläkin töissä ja suuri osa kollegoista yhä on? Vai onko esim. tuomioistuimissa sellaista kuin on sairaaloissa, kouluissa, yliopistolla, puolustusvoimissa ym.?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kokemusta

Vierailija
2/5 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rennompaa koska ei ole laskutuspainetta tai tarvitse eritellä käytettyä työaikaa. Omistaja ei maksa palkkaasi niin ei ole niin tarkkaa..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksityiselläkin taitaa olla iso ero onko pieni yritys vai ylikansallinen jätti...

Vierailija
4/5 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aleksandraa kirjoitti:

Rennompaa koska ei ole laskutuspainetta tai tarvitse eritellä käytettyä työaikaa. Omistaja ei maksa palkkaasi niin ei ole niin tarkkaa..

Et taida ikinä olla kohdentanut työaikaa Kiekuun kuten valtion virkamiehet tekee? Mulla on n. 20 erilaista työajan seurantakohdetta, jotka tulee kirjata minuutilleen.

Vierailija
5/5 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä teen samanlaista projektityötä kuin yksityiselläkin. Suurimmat erot ovat siinä, että meillä on tarpeeksi suunnittelijoita, assistentteja ja asiantuntijoita tekemässä juoksevia juttuja, minä voin keskittyä enemmän päällikkötöihin. Moista luksusta ei yksityisellä ole, kun ne on irtisanottu ajat sitten kaikki.

Koska minut on palkattu 100 % projektiin, minun ei tarvitse eritellä työaikaani mihinkään, leimaan vaan itseni aamulla sisään ja illalla ulos. Yksityisellä piti eritellä jokainen tiimipalaveri yms. pois projektin kuluista.

Projektien etenemisessä eniten vaikuttaa sen koko. Isot ovat jähmeitä joka paikassa. Julkisella on myös pätevyysvaatimukset, joten kaikki tärkeimmät työkaverini ovat ylemmän korkeakoulututkinnon suorittaneita. Yksityisellä saa hakata päätään seinään tradenomien kanssa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan yhdeksän