Lääkäri sanoi että en ole täysin realiteeteissa
Kommentit (16)
Vierailija kirjoitti:
Siis että olet psykoottinen? Sitäkö tarkoitti?
En tiedä, varmaankin sitä tarkoitti.
Hei voitko vähän avata? Kirjoita vähän enemmän tilanteestasi, miten luulet että voidaan yhden kahden lauseen perusteella mitään sanoa. Sikäli kyllä lääkäri taitaa olla oikeassa?
Kaunis tapa ilmaista, että on lepakoita tapulissa.
Vierailija kirjoitti:
Hei voitko vähän avata? Kirjoita vähän enemmän tilanteestasi, miten luulet että voidaan yhden kahden lauseen perusteella mitään sanoa. Sikäli kyllä lääkäri taitaa olla oikeassa?
Mulla on pelkoja jotka itse tiedostan epätodelliseksi. En kuule tai näe harhoja
Vierailija kirjoitti:
Kaunis tapa ilmaista, että on lepakoita tapulissa.
En ole hullu
Vierailija kirjoitti:
Kolmatta päivää sama avaus.
Ei ole
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on pelkoja jotka itse tiedostan epätodelliseksi. En kuule tai näe harhoja
Eli siis sinulla on epärealistisia pelkoja? Kuulostaa ahdistukselta ja neuroottisuudelta. Voi olla psykoottisuuttakin jos alat uskomaan pelkoihisi. No eipä täällä kyllä voi ruveta diagnosoimaan ihmistä. Mutta on ihan hyvä, että joku kiinnittää huomiota epärealistisiin pelkoihisi ja palauttaa sinua maan pinnalle ennen kuin menet psykoottiseksi. Kannattaa siis tehdä töitä noiden pelkojen poistamiseksi ja takaisin realiteetteihin "palaamiseksi".
Ap:lla on nyt ymmärrettävästi hätä tilanteesta, kellä tahansa olisi. Mitä lääkäri sanoi ennusteesta, varoittiko psykoosiin joutumisen vaarasta? Ymmärrä ettei lääkkeitä ole kiva syödä, mutta kumpi on pahempi, se vai psykoosi? Olisiko terapiasta apua? Jos on, yritä kaikin keinoin päästä intensiiviseen terapiaan. Vaikka se lienee paranoideille vaikeaa.
Et aivan ymmärrä omaa tilannettasi, joten siksi lääkäri sanoi ettet ole realiteeteissa. Ei kannata tästä säikähtää eikä sinulla ole mitään hätää. Kun ihminen on esim. masentunut, hänen maailmankuvansa on vääristynyt ja silloinhan ei aina ymmärrä oman masennuksensa vaikutusta elämään, ajatteluun ja tunteisiin ts. ei ole täysin realiteeteissa.
Psykoottinen ihminen taas ei tiedosta/tunnista omia ajatuksiaan vääristyneiksi, vaan uskoo niihin.
Jos sinulla on epärealistisia pelkoja, mutta tiedostat ne kuitenkin epärealistisiksi, olet hyvässä tilanteessa ja toipuminen voi alkaa.
-psyk.hoitaja
Miten reagoisin? Ihmettelisin varmaan ja sitten asia unohtuisi (ikääntymisen hyviä puolia. Pikkuasiat, joilla ei ole niin väliä, vain unohtuvat)
Pätee noin 90%:in palstailijoista.
Ilmiselvästi jotain ongelmaa on jossain, koska et muista että olet jo tehnyt useamman avauksen tästä. Ei siinä mitään, mutta jos haluat lisää kommentteja, voisit vain jatkaa aiempaa ketjua.
Siis että olet psykoottinen? Sitäkö tarkoitti?