Onko tämä outo syy, miksi haluan asua mieluummin rivitalossa kuin omakotitalossa?.
Naapurit seinän takana tuovat turvaa. Kuuluu sopivasti elämän ääniä, niin ei säiky joka rasahdusta. Muuten ehkä omakotitalossa tuntuisi mukavammalta, mutta luulen, että minua pelottaisi.
Kommentit (12)
En toedä, onko se outoa. Jotkut kai ajattelevat noin. Jotkut tykkää kerrostalosita vielä enemmän, ainakin jos alaovikin on lukossa. Toiset taas pelkää niitä naapureita.
Mitä väliä, onko se outoa? Sä tykkäät mistä tykkäät ja toivottavasti asut myös niin kuin tykkäät.
En oikein osaa eläytyä kysymykseesi täällä saarimökillä, jossa teen yksikseni etätöitä. Lähimpään naapuriin on 6,5km. Päivällä oli jäällä pari pilkkijää. Kävin juuri ulkona kuuntelemassa, että kuuluuko huuhkajan huhuilua mantereen puolen vuorelta (ei se mikään oikea vuori ole, vaikka niin on nimetty, kaliojyrkänteinen mäki vaan). Ei kuulunut mitään. Ihana täysikuu nousi alkuillasta vuoren takaa. Nyt se kajastaa pilven läpi, räntää tulee hiljalleen.
t. N34
Ihan ookoo syy tuokin.
Minä tykkään myös huoltopalveluista, ei tarvitse keskustella kaikesta erikseen puolison kanssa tai hoitaa itse.
Mikäs siinä, hyvä kai että rivareiasunnoillekin löytyy tyytyväisiä ottajia.
Miehenä pelkäisin asua yksin korvessa, mutta jos kumppaninani olisi nainen tilanne olisi toinen ja olisin valmis vaarantamaan henkeni kotiamme puolustaakseni.
T: alamittainen, mutta lihaksikas yksineläjämies
On myös omakotitaloja, joissa naapurit ovat niin vieressä että kuulet makuuhuoneesta mitä puhuvat takapihallaan.
Rivitalossa haluaa asua ainoastaan naapurikyylät, jotka ramppaavat ikkunoiden ohi ja valittaavat joka liikkeestä ja millon mistäkin. Ei mitään omaa rauhaa rivitalossa. Kerrostalossa ei noita kyttääjiä pyöri edes alimmassa kerroksessa. Yleensä annetaan olla rauhassa.
Ennen tykkäsin kerrostalossa asumisesta juuri pienten äänien takia.
Naapurin vaihduttua hiljaisesta äänekkääseen olen alkanut kaipaamaan omakotitaloasumista.
Ei ole outo syy, ymmärrän sinänsä täysin. Vaikka itse valitsisin omakotitalon, niin etenkin yksin illalla voi tuntua ajoittain hieman kammolta.
Varmaan naiselle ihan ok syy. Miehelle hieman oudompi. Minä taas nukun valot päällä🙂
mies53v
Vierailija kirjoitti:
Ihan ookoo syy tuokin.
Minä tykkään myös huoltopalveluista, ei tarvitse keskustella kaikesta erikseen puolison kanssa tai hoitaa itse.
Minä taas pidän omakotitalossa juuri siitä, että se "yhtiökokous", joka päättää mitä tehdään on täsmälleen oikean kokoinen eikä tarvitse neuvotella kenenkään kanssa.
On, useimmat haluaa pois tuon takia..