Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihme kaloripuheita laihduttajille tällä sivustolla

Vierailija
27.02.2021 |

Tarkoitan sitä, että sanotaan laihduttajalle, että syö 1500 kcal/pv tai joillekin että normaalikulutus olisi 2000 kcal.
Sitten laihduttaja sanoo, että laskuri kertoo, että 2200 kcal saa syödä, että laihtuu ja 2500 että pysyy samassa. Silti syö yli 3000.....

Mistä te vedätätte näitä kalorimääriä?

Itsellä urheilukello kädessä koko ajan. Sohvalla makoillen kalorikulutus on noin 1300. Töissä käynti metrolla noin 1450 (vähän kävelyä). Aika sama autolla. Ratsastuspäivänä 1650 -1850. Juoksupäivänä 1700 - 1800. Uintipäivää en osaa sanoa, kun hallit kiinni. Veikkaisin, että minun uintimäärillä olisi 1800 - 1900.
Millä ihmeellä saatte noita 2000 kalorikulutuksia?

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on enemmän painoa, kulutuskin on suurempi. 

Vierailija
2/48 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko olla niin, että se sinun kellosi ei ole absoluuttinen totuus? Itse laihdutin sillä 1500 kalorilla ihan hyvällä tahdilla 20 kiloa. laskin nämä siis syömistäni ruoista enkä mistään kellosta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse painan 91-93 kiloa. Liikun päivittäin ja kulutukseksi tulee 2500-2600. Jos syön tuon 2000 kcal, laihdun puoli kiloa viikossa, mikä on ihan hyvä tahti.

Vierailija
4/48 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisiko olla niin, että se sinun kellosi ei ole absoluuttinen totuus? Itse laihdutin sillä 1500 kalorilla ihan hyvällä tahdilla 20 kiloa. laskin nämä siis syömistäni ruoista enkä mistään kellosta. 

Ei tietenkään minun kelloni ole absoluuttinen totuus, mutta kyllä se aika hyvin silti kertoo kalorikulutukseni.

En ole laihduttamassa, vaikka röllykkämaha saisi olla pienempi. Olen 171/58. Tuo kalorikulutus on aika osviittaa antava kuitenkin. Treenipäivänäkin jää alle 2000. 

Onko se sitten absoluuttinen totuus, jos johonkin netistä löytyvään kalorikulutuslaskuriin iskee mitat? Minulla yhden tuollaisen mukaan olisi 2450. 

Jos tuollaisia määriä söisin, lihoisin automaattisesti. 

Halusin vain kertoa, että ei edes isolla treenillä mene kulutus yli 2000. Tietenkin jos lähtöpaino on 100 kg, niin laihtuu, jos edes hieman tarkkailee syömisiään. Tosin nämä laihduttajat sitten kirjoittelevat tänne, että syövät kaksi salaatinlehteä päivässä ja paino vaan nousee.

ap

Vierailija
5/48 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
6/48 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tietenkään minun kelloni ole absoluuttinen totuus, mutta kyllä se aika hyvin silti kertoo kalorikulutukseni.

En ole laihduttamassa, vaikka röllykkämaha saisi olla pienempi. Olen 171/58. Tuo kalorikulutus on aika osviittaa antava kuitenkin. Treenipäivänäkin jää alle 2000. 

Onko se sitten absoluuttinen totuus, jos johonkin netistä löytyvään kalorikulutuslaskuriin iskee mitat? Minulla yhden tuollaisen mukaan olisi 2450. 

Halusin vain kertoa, että ei edes isolla treenillä mene kulutus yli 2000. Tietenkin jos lähtöpaino on 100 kg, niin laihtuu, jos edes hieman tarkkailee syömisiään. Tosin nämä laihduttajat sitten kirjoittelevat tänne, että syövät kaksi salaatinlehteä päivässä ja paino vaan nousee.

ap

Miten sulla on röllykkämaha, kun bmi on jotain 20 ja teet "isoja treenejä"? Mä olen samanpainoinen, kolme senttiä lyhyempi enkä juurikaan treenaa eikä mulla mitään röllykkää ole.

Vierailija
7/48 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en tiedä kuka idioottí alanuolitti että 2-3 litraa hanavettä ei ole hyvä määrä juoda päivässä.

Vierailija
8/48 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Miten sulla on röllykkämaha, kun bmi on jotain 20 ja teet "isoja treenejä"? Mä olen samanpainoinen, kolme senttiä lyhyempi enkä juurikaan treenaa eikä mulla mitään röllykkää ole.

Valitettavasti minulla on maha ja vyötärö kadonnut. Tiedän, että pituus/paino -suhteeni antaa toisen käsityksen. Tuo on ongelma. Saa nähdä, miten täsmäpudotus onnistuu.

Vierailija
9/48 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on paljon lähempänä totuutta kuin nämä 2000+ kaloria syövät:)

Näkeehän sen jo katukuvassa🤣

Oma peruskulutus 1280, normipäivä 1500kcal ja esim jos teen jotain hyvin fyysistä (esim pihatöiyä, raksahommia tms) useita tunteja voin syödä 1800kcal laihtumatta tai lihomatta.

Perustuu 60v empiiriseen tutkimukseen omalla kohdalla. Ei laskureihin

Vierailija
10/48 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en tiedä kuka idioottí alanuolitti että 2-3 litraa hanavettä ei ole hyvä määrä juoda päivässä.

Olen juonut 3 litraa vettä vain silloin kun ole ollut 35-45 asteen helteessä.

Normaalisti juon ruuan kanssa yht 4dl vettä päivässä, kesähelteellä max lasillisen enemmän.

Mulla ei ole ikinä jano. Elimistöni nesteytys on täydellisessä balanssissa

Vierailija
11/48 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Normaalisti juon ruuan kanssa yht 4dl vettä päivässä, kesähelteellä max lasillisen enemmän.

Päivässä juodaan 1,5-2 litraa nestettä. Vaikka ei olis janokaan ja helteellä enemmän.

Vierailija
12/48 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päivässä juodaan 1,5-2 litraa nestettä. Vaikka ei olis janokaan ja helteellä enemmän.

Saan toki osan ravinnon seassa mutta en tosiaankasn juo huvikseni tippaakaan.

Vierailija
13/48 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan ihminen joka tietää, että ihminen ei tarvitse kuin 1.5-2 l päivässä vettä ja tuon maksimimääränkin vain kovilla helteillä tai liikkuessaan hikeen asti. Puoli litraa vettä päivässä tulee ravinnosta. Nämä 2-3l päivässä suositukset on pullovesi teollisuuden luomaa huuhaata kotoisin 50-luvun Amerikasta. Myytti joka on jäänyt totuutena elämään. Vesi ei myöskään huuhdo myrkkyjä elistöstäsi vaan sen hoitaa munuaiset eikä niiden toimintaan voi itse vaikuttaa.

Vierailija
14/48 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kellon (Polar)mukaa kalorinkulutukseni on rauhallisena päivänä 2300 ja päivänä, jolloin teen esim. 1,5h hiihtolenkin 3100 kilokaloria

Vierailija
15/48 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, lyhyt ja passiivinen lihavakaan ei polta mitään 3000 kaloria päivässä edes unelmissaan. Raavaat sali- tai raksamiehet voi syödä sen verran.

Vierailija
16/48 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap. Sinä olet hyvin kuiva ja pienikokoinen, siksi kulutuksesi on matala. Nyrkkisääntö on, että kertoo painon 30:llä niin saa päivittäisen kulutuksensa. Myöskin mitä vähemmän lihasmassaa, sitä pienempi kulutus. Joten todennäköisesti olet lihakseton laihaläski keholtasi.

Vierailija
17/48 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun kellon (Polar)mukaa kalorinkulutukseni on rauhallisena päivänä 2300 ja päivänä, jolloin teen esim. 1,5h hiihtolenkin 3100 kilokaloria

Olet 100kg 190cm atleetti hiihtäjä?

Mun miehen tutulla on tuollainen kello joka kertoo esim että tunnin kävelylenkillä kuluttaa 1000kcal🤣 Todellisuus kuitenkin n 300kcal

Vierailija
18/48 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä jengi valittaa kun ei millään laihdu jollain 1600-1800 kcal dieetillä. No ei tietenkään laihdu kun syö mitä kuluttaa. Miksi se itsensä lihavaksi syönyt yhtäkkiä muuttuisi sporttiseksi kalorinkuluttajaksi kun ei sitä aiemminkaan ollut?

Vierailija
19/48 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on enemmän painoa, kulutuskin on suurempi. 

Jos on enemmän urheilutaustaa, niin kulutus on suurempi. Olen lyhyt, pari kiloa normaalipainon yläpuolelta ja kulutus pyörii 2200.

Vierailija
20/48 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse painan 91-93 kiloa. Liikun päivittäin ja kulutukseksi tulee 2500-2600. Jos syön tuon 2000 kcal, laihdun puoli kiloa viikossa, mikä on ihan hyvä tahti.

Itse painan 69kg ja liikun pari kertaa viikossa ja olen päivittäin aktiivinen, siivoan, teen lumitöitä yms. Kulutuksesi on noin 2300. Jos syön 2000 kcal, laihdun 300g viikossa, sekin on ihan hyvä tahti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi neljä