Miksi jostain niin kamalasta kuin 80-luvun lökäfarkuista tehdään taas muotia?
Siis menevätkö ihmiset ihan kaikkeen mukaan mikä vaan on olevinaan ”muotia”?
Pelottavaa.
Kommentit (94)
Itseasiassa pillifarkkumuoti teki minusta tyylikkäämmän. En voinut koskaan sietää niitä, muuta ei ollut saatavilla, joten minusta tuli mekkoihminen. Nyt kun saa taas kivoja farkkuja, olen ihan innoissani. Mutta mitä teen kaikilla mekoillani, farkuillani jne kun nökötän kotona etätöissä kaikki päivät(verkkarit jalassa).
Jos joku muoti on omasta mielestä rumaa, siihen ei todellakaan ole pakko pukeutua.
Vierailija kirjoitti:
Ne mutsifarkut on kyllä hieman hassut jollain teinillä, mutta kyllä ne pillifarkutkin alkoi tympimään. Ainakin on jotain vaihtelua.
Itse käytän sekä bootcut-, straight leg että skinny farkkuja. En ymmärrä miksi pitäisi valita vain yksi farkkumalli kulloisenkin trendin mukaan. Voihan farkkumalleja halutessaan vaihdella jatkuvasti eikä trendien mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Aloitus on tyypillistä valitusta mielikuvituksettomasti pukeutuvalta suomalaiselta, joka ei uskalla kokeilla mitään uutta ja pukeutuu mahdollisimman neutraalisti ja näkymättömästi. Toisaalta tuollaiset valittajat ovat kauhean pelokkaita muutenkin...
Uutta? Tuohan on vuosikymmeniä vanha trendi.
Ostan farkkuni Zizzistä, koska olen pitkä ja muodokas. Hmm...miksi siellä sitten on jatkuvasti farkuissa tarjolla vain pillejä, jos ne ovat niiiin out? Tuokaa nyt sitten tyylikästä muuta tilalle, jos noin on. Ei vaan muutu mihinkään, käykää vaikka katsomassa. Minä viihdyn pilleissä, kunnes joku esittelee mulle jotain parempaa. Mutsifarkut, ei kiitos.
Jos tällanen 5-kymppinen (nuorekas kyllä) laittaa päälle tuollaset leveät farkut, näyttääkö se
- säälittävältä omaan nuoruuteen jämähtäneeltä?
- epätoivoselta nuoruuden tavoittelijalta?
- ihan fiksulta ajassa kiinni olevalta?
(Toivottavasti tuolta viimeiseltä....😁)
Ei ikinä mulle pillifarkkuja. Tän hetken mun suosikkifarkut: https://www.varusteleka.fi/fi/product/sarma-raw-denim-farkut/56821
Naisille jotain vastaavaa hyvältä näyttävää: https://www.varusteleka.fi/fi/product/sarma-hamekansan-farkut-siniset/3…
Farkut on lopulta pääsääntöisesti melko ruma vaate. Alunperin olivat kuitenkin työmiehen housut. Kaipaisin arkipukeutumiseen muita vaihtoehtoja enemmän. Rentoa, mutta tyylikästä.
Vierailija kirjoitti:
Ei ikinä mulle pillifarkkuja. Tän hetken mun suosikkifarkut: https://www.varusteleka.fi/fi/product/sarma-raw-denim-farkut/56821
Naisille jotain vastaavaa hyvältä näyttävää: https://www.varusteleka.fi/fi/product/sarma-hamekansan-farkut-siniset/3…
Nuo miesten oli hyvännäköiset, mutta naisten kinnaavat makkarankuoret.
En kiusallanikaan osta mitä kulloinkin keksitään ostattaa vaan valikoin sieltä vain mieleiset jos valikoin. Luin jostain, että muutama sata muotialan ihmistä maailmassa päättää mitä kunakin vuonna jengille puetetaan päälle.
Vierailija kirjoitti:
Pitkästä aikaa housut jotka tuntuu hyvältä jalassa ja nyt te itkette että on rumat? :D
Aivan hirveät, ja olen 80-90-luvun nuori. Mukavuus riippuu kankaasta ja leikkauksesta. Muistan aikoinaan puolilöysien peltifarkkujen hanganneen ikävästi vyötäröä. Joka paikasta väärällä tavalla löysät korkeavyötäröiset näyttävät hirveältä jopa nuorilla hoikilla tytöillä. Mutta pukeutukaa ihmeessä jos kiinnostaa.
Vierailija kirjoitti:
Odottakaapas, kun 2000-luvun alkupää tulee. Niin matalat farkut, että vako vilkkuu, teitpä mitä hyvänsä.
Tämähän on jo tulossa, matalia bootcutteja jo näkynyt somessa ulkomaisilla ig-tileillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Odottakaapas, kun 2000-luvun alkupää tulee. Niin matalat farkut, että vako vilkkuu, teitpä mitä hyvänsä.
Tämähän on jo tulossa, matalia bootcutteja jo näkynyt somessa ulkomaisilla ig-tileillä.
Antakaa mun kaikki kestää!! Ei kai taas, nekin! Miksi tää "muodin" sykli on niin lyhyt, alle vuosi kohta? Tai sitten kaikki on kohta muotia yhtäaikaa. Mitähän, jos valitsisimme ylle sitä, mikä sopii vartalollemme ja tyyliimme, ei sitä, mikä on hot'n pop? Ai niin, mutta kun niitä sopivia ei ikinä löydy kaupoista. Joku mättää pahasti.
Vierailija kirjoitti:
Jos tällanen 5-kymppinen (nuorekas kyllä) laittaa päälle tuollaset leveät farkut, näyttääkö se
- säälittävältä omaan nuoruuteen jämähtäneeltä?
- epätoivoselta nuoruuden tavoittelijalta?
- ihan fiksulta ajassa kiinni olevalta?(Toivottavasti tuolta viimeiseltä....😁)
Tämä nainen on näyttävän näköinen edelleen reilu nelikymppisenäkin, mutta menee joskus liikaa trendien mukaan, koska haluaa niin kovin näyttää nuoremmalta. On kaiken lisäksi stylisti, joka tietää kyllä, millaiset vaatteet omaan vartaloon sopisi. Kyllä tuo pistää silmään, että ne leveät farkut (esittelyssä ensimmäisenä) on valittu tämän nuoruus-pakkomielteen takia eikä sen, miltä ne näyttävät hänen yllään. Pieni, siro leidi ja valitsee isot, kuluneen näköiset lökäpöksyt, koska ne on se "in" juttu juuri nyt. Minusta hän näyttää silloin paremmalta ja tyylikkäämmältä kun pukeutuu itselle sopiviin vaatteisiin eikä trendivaatteisiin.
Ollaan nyt rehellisiä, näyttääkö noi jollain hyvältä tai imartelevalta vaatteelta?
Vierailija kirjoitti:
Ollaan nyt rehellisiä, näyttääkö noi jollain hyvältä tai imartelevalta vaatteelta?
Ei näytä. Edes pitkät ja hoikat mallitytöt eivät saa niitä näyttämään hyvältä.
Parasta on vuosikymmenien tuoma itsevarmuus, jolloin voi pukeutua ihan tasan miten huvittaa. Tänään skinnyt, huomenna bootcut, perjantaina överit haalarit. Eipä kiinnostele mitä muut ajattelee.
Aloitus on tyypillistä valitusta mielikuvituksettomasti pukeutuvalta suomalaiselta, joka ei uskalla kokeilla mitään uutta ja pukeutuu mahdollisimman neutraalisti ja näkymättömästi. Toisaalta tuollaiset valittajat ovat kauhean pelokkaita muutenkin...