Voiko makaronilaatikon pakastaa taikinana ja laittaa munamaidon vasta uunitettaessa?
Kommentit (6)
Tietysti voi, mä teen ruuat valmiiksi ja pakastan sitten, koska silloin riittää pelkkä mikrotus.
Ihan miten itsestä parhaalta tuntuu, kumpikin tapa toimii.
Mä ostan usein makaronilaatikkotaikinan kaupan pakastealtaasta, kun pitää saada kiireesti ruokaa.
Jos haluat esivalmistella niin pakasta ruskistettu jauhenliha ja käytä se laatikkoon. Lisää raat makaronit ja se munamaito. Itse olen aina keittänyt makarooniin mutta sanovat että pitäisi toimia ilmankin.
Vierailija kirjoitti:
Jos haluat esivalmistella niin pakasta ruskistettu jauhenliha ja käytä se laatikkoon. Lisää raat makaronit ja se munamaito. Itse olen aina keittänyt makarooniin mutta sanovat että pitäisi toimia ilmankin.
Toimiihan se miten kuten noinkin, mutta tahtoo jässähtää hetken oltuaan. Tietysti, jos ruoka syödään heti se jopa toimiikin, mutta hetken oleennuttuaan rakenne on yhtä puuroa. Tuolla isoissa keittiöissä mennään raalla makaronilla ja silloin pitää paistaa useampi satsi pitkin lounasta, koska rakenne ei pysy hyvänä.
.
Toimii ap:n kysymällä tavalla. Keraaminen vuoka voi vaan haljeta kuumaan uuniin laittaessa. Vuoka kylmään uuniin ja lämpöä pykälittäin ylös.
.
T: kokki evp
Vastasin tähän jo eilen. Eikö mennyt jakeluun kun pitää jankata taas samaa?