Omistatko pashamuotin ?
Puisen vai muovisen ? Panostato pääsiäiseen muuten?
Kommentit (8)
En ja en. Pashaa olis kyllä vinkeetä kokeilla tehdä itse. Ainoa hyvä asia mignoneiden lisäksi pääsiäisenä.
En, mutta ostan aina pashaa pääsiäisenä kaupasta pikarin tai pari. Voisi sitä kyllä itsekin tehdä joskus. Tykkään rahkajälkiruoista ja -leivonnaisista, ja ne kuuluvat pääsiäiseen ja kevääseen ylipäätään.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Omistan puisen, käytössä joka vuosi, vaikka en ole ortodoksi.
Löysin muistisairaan äitini kaappeja siivotessani muovisen pashamuotin. Joskus lapsuudessani vuosikymmeniä sitten tehtiin kotona pashaa, ja se oli mielettömän hyvää. Voisin tietysti ottaa muotin käyttöön - äiti ei enää sillä tee mitään - mutta mieheni on allerginen mantelille, eikä pasha ilman mantelia tunnu oikealta.
Oon aina joskus tehnyt pashaa, jos on tullut vieraita. Omalle väelle ei kannata tehdä, kun mieheni ei juuri syö maitotuotteita ja toinen lapsistamme inhoaa kaikkia hapanmaitotuotteita, joten syöjinä olisimme vain minä ja lapsista toinen. Mutta jos teen, käytän pastalävikköä.
Puisen. Joka vuosi tulee käytettyä. Panostan muutenkin pääsiäiseen. Viime vuonna jouduin viettämään pääsiäistä yksin, mutta muina vuosina on vähintään mun vanhemmat ja lapset puolisoineen olleet meillä syömässä.
Omistan, kumpikin on . Kuuluu meidän ortodoksi perinteisiin .