HU: Virusmuunnos vienyt tehohoitoon yhä nuorempia
https://www.verkkouutiset.fi/hu-virusmuunnos-vienyt-tehohoitoon-yha-nuo…
Nuorempien potilaiden tulo teho-osastolle on alkanut viimeksi kuluneen viikon aikana.
Helsingin ja Uudenmaan sairaanhoitopiirissä (HUS) on entistä nuorempia ja perusterveempiä tehohoidon potilaina, Helsingin Uutiset kertoo.
Tehohoidon linjajohtaja Minna Bäcklund sanoo HU:lle, että entistä nuorempien potilaiden tulo teho-osastolle on alkanut viimeksi kuluneen viikon aikana.
– On todennäköistä, että ilmiö liittyy virusvarianttien lisääntymiseen.
Bäcklundin mukaan yhteisenä tekijänä tehohoitoon joutuvilla on Terveyden ja hyvinvoinnin laitoksen (THL) luettelemien perussairauksien lisäksi ylipaino.
– Ylipainon voi näillä potilailla melkeinpä rinnastaa perussairauteen
Kommentit (18)
Vasta nyt ollaan saamassa testaus rajalle kun uusikin variantti on maassa.
Mitä se ylipaino nyt tässä yhteydessä tarkoittaa?
Varmasti paino alkaa lisääntyä jokaisella, kun liikuntapaikat kiinni ja kohta ulkona liikkuminenkin kielletään.
Joo, mitä sitten ?? Joka vuosi joutuu teholle nuoria ja vanhoja viruksien takia.
https://www.vauva.fi/keskustelu/4064591/tehohoitopotilaita-yhdistaa-yli…
Tästä aiheesta on jo 3 sivua tänään
Minulla 26-vuotias sukulaispoika oli yli kuukauden koronan vuoksi sairaana, hyvin voimakkaat jälkioireet. Ei ole ylipainoinen, päinvastoin, hyvin urheilullinen.
Vierailija kirjoitti:
Olin itse viime viikolla koronan takia tehohoidossa TYKSissä. Olen perusterve 19v ja pituus 165 cm, paino 59 kg.
Näit unta? Älä avaudu unistas yhtään enempää. Me muut ei kohta niiden vuoksi saada edes kadulla rauhassa kävellä, kun hallituksen myyrät tulee pamputtaan.
Minä olin myös viikon tehohoidossa koronan takia. Olen perusterve ja hoikka 50kg, ikää 21. Olin niin huonossa kunnossa että melkein jouduin hengityskoneeseen. Osastolla oli myös muita kaltaisiani nuoria potilaita. Korona ei ole leikin asia. Ottakaa hyvät ihmiset rajoitukset vakavasti ja KÄYTTÄKÄÄ MASKIA!!
Vierailija kirjoitti:
Minulla 26-vuotias sukulaispoika oli yli kuukauden koronan vuoksi sairaana, hyvin voimakkaat jälkioireet. Ei ole ylipainoinen, päinvastoin, hyvin urheilullinen.
Taas unia nähty? Älä kerro enempää. Ois mukava saada edes ulkoilla rauhassa ilman teitä hallituksen määkiviä lampaita.
Vierailija kirjoitti:
Minä olin myös viikon tehohoidossa koronan takia. Olen perusterve ja hoikka 50kg, ikää 21. Olin niin huonossa kunnossa että melkein jouduin hengityskoneeseen. Osastolla oli myös muita kaltaisiani nuoria potilaita. Korona ei ole leikin asia. Ottakaa hyvät ihmiset rajoitukset vakavasti ja KÄYTTÄKÄÄ MASKIA!!
En todellakaan noudata sinun mieliksesi mielivaltaisia rajoituksia taikka käytä turhaa lamm.asmaskia.
Ainakin osastohoidossa on nyt useampia raskaana olevia henkilöitä.
Vierailija kirjoitti:
Hallituksen ja lääketeollisuuden trolli?
Ylipaino riskitekijänähän on ollut jo vuoden tiedossa. Se että yhä useampi nuori joutuu tehohoitoon on huolestuttavaa.
Vierailija kirjoitti:
Ainakin osastohoidossa on nyt useampia raskaana olevia henkilöitä.
Henkilöitä? Joko miesoletettukin voi olla raskaana vai miksi pitää käyttää tuollaista termiä?
Viime viikolla mtv.fi:
Nuorten koronatehohoitopotilaiden määrä nousi viime viikolla Helsingin ja Uudenmaan sairaanhoitopiirissä (Hus) korkeammalle kuin kertaakaan aiemmin.
Koronatehohoitopotilaista kolmasosa oli viime viikolla alle 40-vuotiaita. Hoidossa oli myös useita alle 30-vuotiaita, joilla ei ole pitkäaikaissairauksia.
Voisiko nuo Putinin trollit ja anot edes lukea miten uutiset muuttuu.
Kolmasosa teholla on alle 40 vuotiaita. Kolmasosa! Ei todellakaan enää vanhojen tauti.
Tehohoidon jälkeen ihmiset eivät ole enää samassa kunnossa kuin ennen. Kaikenlaista pientä elinvauriota, jotka vähentävät elinikää ja huonontavat työkykyä. Harva palaa töihinsä kovin pian, jos ollenkaan.
Uusi variantti on eri asia. Nyt kannattaa viimeistään päivittää omat jänkäväärät uskomukset. Tauti on vaarallisempi ja helpommin tarttuva kuin maassa vuoden jyllännyt, joka sekin ehti sairastuttaa nuorempia ja terveitä.
Olin itse viime viikolla koronan takia tehohoidossa TYKSissä. Olen perusterve 19v ja pituus 165 cm, paino 59 kg.