Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lääkäri epäilee mulla skitsofreniaa, mitä teen?

Vierailija
27.02.2021 |

Oireina siis “harhaluulot” ja paranoidinen ajattelu

Olen 17v.

Kommentit (61)

Vierailija
61/61 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luotat lääkäreihin, he osaavat auttaa nyt parhaiten.

En sanoisi, että noin on aina, lääkärikin on ihminen. Tiedän myös useamman tapauksen, jossa nuorelle on määrätty lääkkeitä, joita hänen ikäiselleen ei saisi määrätä.

Keskustelupalstalla on kuitenkin mahdotonta sanoa mitään, ei täällä voi sanoa, ettei lääkärin määräämiä lääkkeitä tarvitsisi syödä. Lääkärillä olettaisi olevan ammattitaito koulutuksen myötä, meillä ei.

Kuitenkin tiedän, että myös trauman, valvomisen, humalahakuisen juomisen tai vaikean elämäntilanteen takia ihmiselle voi tulla harhoja. En tiedä, mikä ap:n tausta on, enkä tiedä pitäisikö silloin läkitä vai ei, tai riippuuko se tilanteesta.

Millaista terapiaa tai keskusteluapua olet saanut? Kuinka paljon oireet vaikuttavat elämääsi? Minkälainen tukiverkko sinulla on? Millaiset välit vanhempiin ja perheeseen? Onko sinulla ystäviä? Mitä mieltä he ovat tilanteestasi?

Miksi koet, että sinua ei ole ymmärretty oikein tai kuunneltu? Mietin myös, kuinka hankala olosi on harhojen suhteen? Miten lääkäri suhtautuu siihen, ettet uskalla aloittaa lääkitystä? Onko lääkärin mielestä muita vaihtoehtoja? Oletko kysynyt mahdollisuudesta vaihtaa lääkäriä?

Ei näihin tarvitse tässä vastata, jos ei tahdo, minulle tuli vain tällaisia asioita mieleen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kuusi