Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ovatko vasenkätiset teistä henkisesti erilaisia kuin oikeakätiset?

Vierailija
27.02.2021 |

Minusta ovat. Monesti nuorempana kysyin joltain, oletko vasenkätinen, ja osuin oikeaan.

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tunne ketään vasenkätistä, joka olisi täysverinen boheemi taiteilijatyyppi.

Minä tunnen sataprosenttisen sellaisen.

Vierailija
22/36 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielikuvan mukaan vasurit just eivät ole tunneälyisiä, luovia ja taiteellisia. Enemmän miellän asiakeskeisiksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heissä on jotakin samaa hiomattomuutta kuin heidän käsialassaan. Eivät ole kovin diplomaattisia.

Vierailija
24/36 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielikuvan mukaan vasurit just eivät ole tunneälyisiä, luovia ja taiteellisia. Enemmän miellän asiakeskeisiksi.

Minun mielikuvani on päinvastainen.

Vierailija
25/36 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vasuri ja DI. Opiskeluaikana opettajista oli moni myös vasureita.

Vierailija
26/36 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina mieltänyt vasurit humanistityypin vastakohdaksi. Tietysti omien vähäisten kokemusteni perusteella.

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä lailla erilaisia?

Se on vain sellainen vire. He ovat jotenkin enemmän humanistityyppejä kuin muut. En osaa selittää.

Vierailija
27/36 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisillä on ketjun perusteella ollut myös päinvastaisia kokemuksia vasureista kuin minulla. Tietenkin kaikki ovat yksilöitä, mutta miten on mahdollista, että olen arvaamalla osunut nuorena oikeaan monta kertaa, kun olen kysynyt, onko joku vasenkätinen? Siis uudesta ihmisestä. Sitä minä ihmettelen. ap

Vierailija
28/36 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari seurustelukumppania ollut vasureita ja seuraavat havainnot:

-ovat luovempia, kekseliäimpiä ja avoimempia uusille asioille, saavat helposti kavereita

-huonona puolena että ovat henkisesti epätasapainoisempia, voivat muuttua persoonaltaan eivätkä kovin lojaaleja, ehkä jopa pettäjätyyppiä

Vierailija
29/36 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen siis nähnyt heissä jotain samaa kuin läheisessä, joka on vasenkätinen. ap

Vierailija
30/36 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millä lailla erilaisia?

Kaikki vasenkätiset ovat ns skitsoja....

Vierailija
31/36 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasureiden käsialasta vielä. Omien havaintojeni mukaan se on joko vaivalloista ja töksähtelevä tai hyvin säännöllistä, hallittua ja siistiä. En muista koskaan nähneeni vasenkätiset kirjoittavan lennokasta ja taiteellista käsialaa. Vasenkätinen kirjoittaa vähän hitaammin kuin oikeakätinen. Jotakin ihan omanlaistaan ja tunnistettavaa siinä on.

Tämä on ihan oma mielikuvani, mutta kun vasenkätinen kirjoittaa, se näyttää siltä kuin hän laskisi matematiikan tehtäviä, ei piirtämiseltä tai maalaamiselta.

Vierailija
32/36 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs me molempikätiset? Bipolaareja varmaan kaikki?

Vierailija
33/36 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun vasenkätinen anoppini ainakin on jotenkin yksinkertainen ja vähän kömpelö, mutta ehkä se johtuu muista perinnöllisistä seikoista. Hän edustaa sitä sukupolvea jota pakotettiin koulussa kirjoittamaan oikealla kädellä, koska käytettiin mustekyniä ja vasemmalla jos kirjoitti, sotki paperin musteella. Sen takia hän ei halunnut käydä kouluja kansakoulun jälkeen ja suhtautuu epäilevästi muihin ihmisiin ja yhteiskuntaan. 

Tiettävästi vasenkätiset on keskimäärin musikaalisempia ja älykkäämpiä. Mutta olen lukenut myös että vasenkätisillä on lievä aivovaurio. Toisaalta eikös ole sanonta että hulluuden ja nerouden raja on häilyvä.

Vasuriin painottuva sekakätinen.

Vierailija
34/36 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasenkätiset on useammin homoseksuaaleja. Siis esim Bill Gates.

Oikeakätiset on useammin pedoffiilejä. Siis esim Elon Musk.

Vierailija
35/36 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasuri kirjoittaa jotenkin kirjaimen kerrallaan. Se näyttää siltä kuin hän kirjoittaisi numeroita ja prosessoisi samalla rauhallisesti, loogisesti ja järjestelmällisesti päässään matemaattisia tehtäviä. Se näyttää hienolta ja ihan vähän liikuttavaltakin, koska ihminen ei ehkä itse tiedosta miltä silloin näyttää.

Vierailija
36/36 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vasenkätisillä ei taida yleisesti olla kaarevaa, soljuvaa, pyöreätä ja kehittynyttä käsialaa. Ehkä eivät yleensä ole kuvataiteellisesti lahjakkaita?

Pieleen meni molemmat ;p. Käsialaani kehutaan, voitin useita taidekilpailuja nuorena. Opiskelin muuta, kuin taidealaa kylläkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kolme