Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työntekijöiden käytös esimiestä kohtaan

Vierailija
27.02.2021 |

Olen muutaman vuoden ollut kaupan alalla esimiehenä ja väsynyt jatkuvaan rutinaan.
Asiasta valittamisen ymmärrän, mutta jatkuva turha rutina selän takana ja edessä, viikonloppuisin myös whats up-ryhmissä alkaa väsyttää.
Olin ennen miesvaltaisella alalla ja alkaa olla ikävä sinne. Nyt alaisina pelkkiä naisia ja olen siis itsekin nainen.

Onko muilla samoja fiiliksiä?

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin suomalaiset lorvailevat töissä: olemattomia palavereja ja harhauttavia ruutukaappauksia

Tiedätkö tyypin, joka käyttää työaikansa hölöttämiseen, netissä surffailuun tai kiireen esittämiseen? Työelämän kireydestä huolimatta jotkut pystyvät lusmuilemaan töissä.

Tietokonealan yrityksessä työskennellyt mies lusmuili luovasti. Mies teki päivän töitä ja videoi ruudunkaappauksen avulla, mitä tietokoneen työpöydällä tapahtui.

– Sen jälkeen hän laittoi videon pyörimään ja räpläili vain puhelintaan, miehen entinen työtoveri kertoo.

– Tätä kesti puolisen vuotta kunnes toinen kollega narautti hänet. Se työsuhde irtisanottiin sitten.

Kuopiolaisen Suora Lähetys Oy:n toimitusjohtaja Markku Kontila tietää tyypin.

Jotkut näyttelevät työn tekoa ja kiireisyyttä.

Yrittäjän kannalta pahimmasta päästä on Kontilan mielestä työntekijä, joka tekee hitaasti, pitää kaikki tauot ja venyttää niitä ja on vielä herkkä sairastumaan. Sairastavuudessa on hänestä yllättävän isot erot. Jotkut eivät sairastu millään ja toiset monta kertaa kuukaudessa.

Siekkisen mukaan moni työnantaja käyttää nykyään työajanseurantaa kaikissa tauoissa. Tupakoinnissa terveyshyötyjen lisäksi tiukempi asenne on reilua muille, kun ylimääräinen taukoaika näkyy omassa liukumassa.

Tietokoneella tehtävä työ voi olla iso ongelma, Suomen pienyrittäjien varapuheenjohtaja Aimo Tasanko sanoo. On erittäin vaikeaa tietää, tekeekö työntekijä töitä vai ei. Hän näyttää ahkeralta, vaikka surffailisi matkasivustoilla tai verkkokaupassa tai hoitaisi lapsensa jalkapallojoukkueen asioita ja maksaisi laskujaan.

http://www.iltasanomat.fi/taloussanomat/yrittaja/art-2000005106668.html

Vierailija
22/22 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli esimiehenä mies ja itsekkin olen mies. Oli jokaisen meijän duunarin painajainen luonteensa takia. Jotkut ei uskaltaneet sanoa sille vastaan mutta minä uskalsin. Sitten ku se tajus olevansa väärässä niin oli pari päivää hiljasta poikaa. Onneksi vaihdoin firmaa.

Ei esimiestä tarvi kumarrella vaan se on ihan työntekijä siinä missä me muutkin.

M38

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi yhdeksän