Lue keskustelun säännöt.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Alue: Aihe vapaa
Millaisia on kuumat aallot?
27.02.2021 |
Onko se vain hetkellinen kuumuuden tunne vai voiko olla siten, että on joinain päivinä lähes koko ajan kuumottava olo ja hetkittäin tulee sellainen isompi nopea kuumotus? Mulla ollut tyyliin kerran kuussa tai joka toinen kuukausi parina kolmena päivänä outo kuumottava olo, mutta ei edes lämpöä mittarilla mitattuna. Voiko tämä olla vaihdevuosiin liittyvää? Olen 44v, äitini sai minut 41-vuotiaana, joten kovin aikaisia vaihdevuosia en ole odottanut🤔
Kommentit (22)
En tiedä. Olen sen ajan kokenut jo aikoja sitten, eikä ollut mitään kuumia aaltoja.
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Alue: Aihe vapaa
Omituinen ja epämiellyttävä kuuma humahdus, joka ei liity ilman lämpötilaan eikä vaatetukseen. Minulla kuumat aallot alkoivat yhtäkkiä 48-vuotiaana. Siis ensin niitä ei ollut ja sitten yhtenä päivänä tyyliin kymmenen. Aallot kestävät pari minuuttia eikä kuumuuden tunnetta voi katkaista mitenkään, ainoastaan helpottaa, parhaiten kylmällä ja märällä pyyhkeellä. Tuulettimista tai kevyistä vaatteista ei ole minulle mitään apua, ja olen muuten helposti paleleva. Kokeilin kerran mitata lämpöä kuuman aallon aikana, eikä ruumiinlämpö heilunut ainakaan merkittävästi. Tämä olisi suorastaan mielenkiintoista, elleivät öiset aallot haittaisi unta niin paljon.