Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millä se Tanskalainen maajussi elää?

Vierailija
27.02.2021 |

Käykö vaimo rahakkaissa töissä?

Kommentit (80)

Vierailija
41/80 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka ja millä! Melko omavaraisiahan nuo sitä paitsi ovat. Rahalla ei juuri ruokaa osteta :D

Vierailija
42/80 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tanskassa maatalous sentään tuottaa paremmin kuin Suomessa. Voisikohan johtua siitä että Tanskan elintarviketeollisuus on osannut tuotteistaa paremmin, Carlsbergin oluet ja tanskalainen voi myy kuin kuumille kiville ympäri maailman. Ja markkinoilel on lyhyempi matka. 

Ettei olisi vaan helvetin paljon leudompi ilmasto ja hedelmällisempi maaperä

Niinpä, joulupuuron mantelitkin kasvattaa itse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/80 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos saa 100g/m2 yrttiä ja viljelee 150 hehtaaria

Sato on 150.000.000g yrttiä jota voi myydä 2e/gramma. 300 miljoonan egen tienestit/sato riittänee elämiseen? Eteenkin jos 2 tai 3 satoa vuodessa.

Vierailija
44/80 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sato on 150.000.000g yrttiä jota voi myydä 2e/gramma. 300 miljoonan egen tienestit/sato riittänee elämiseen? Eteenkin jos 2 tai 3 satoa vuodessa.

Näin on, mistähän syystä ei pahemmin ole tunkua tälle alalle

Vierailija
45/80 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin on, mistähän syystä ei pahemmin ole tunkua tälle alalle

Siihen ei saa maataloustukia. Muuten kyllä laittaisin kaikki peltoni.

Vierailija
46/80 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka ja millä! Melko omavaraisiahan nuo sitä paitsi ovat. Rahalla ei juuri ruokaa osteta :D

Niinpä. Eikä vaatteilla pröystäillä. Lapsilla on toki aina siistit vaatteet :) Ihana perhe.

Vierailija
47/80 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon miettinyt että missä vaiheessa se on kerennyt tutustua naiseen, pariutua ja tehdä lapsia kun on niin kiireinen projektejensa kanssa 🤔

Vierailija
48/80 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon miettinyt että missä vaiheessa se on kerennyt tutustua naiseen, pariutua ja tehdä lapsia kun on niin kiireinen projektejensa kanssa 🤔

Ei sen ole tarvinnut pokailla naisia kun nykyinen vaimo oli nähnyt sen telkussa ja laittanut viestiä. Parit kakarathan nyt laittaa alkuun vaikka siideriä pullotellessa.

Vierailija
49/80 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mehiläistenhoito kannattaa, jos ei itse syö kaikkea hunajaa.

Vierailija
50/80 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei sitten ei työnteossa käytä sitten oikeita työvaatteita kun työnteko monasti aika likaista ja hiukan vakuutuskin edellyttää.

Luulisi myös työnteon aikana vilkaisevan välillä älypuhelinta ja tabletti sitten viljelyn muistiinpanoihin jo nuorena viljelijänä.

Vierailija
51/80 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näytti olevan 2 mehiläispesää, ei niillä vielä perhettä elätetä, muta varmasti itse pysyy makeutusaineissa. Rahaa pitää kuitenkin olla sokeriin jota laitetaan mehiläisille varastetun hunajan tilalle.

Vierailija
52/80 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On hyvin suosittu tyyppi, kohta jo 10 vuotta tms.

Ei se rikastu tuolla,mutta pystyy elään  tuota elämää,  mutta samalla joutuu elään kameroiden kans vuodesta toiseen   ja ainakin näytellä iloista.

Kaikki jaksot on tullut katsottua ja ainoastaan yhdessä turhautui kiroilemaan. Jakso kuvattu Norjassa, jossa tekivät jotain saamelaista kotaa, joka rysähti kesken kaiken alas.

Arvostan hänen ahkeruuttaan ja taitojaan.

Vierailija
53/80 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näytti olevan 2 mehiläispesää, ei niillä vielä perhettä elätetä, muta varmasti itse pysyy makeutusaineissa. Rahaa pitää kuitenkin olla sokeriin jota laitetaan mehiläisille varastetun hunajan tilalle.

Vanha keskustelu, mutta satuin katsomaan juuri tuohon mehiläisten pitoonsa liittyvän jakson. Ei osta niille sokeria vaihtokauppana, vaan otti kesken satokauden x määrän hunajakennoja pesästä. Linkosi ne itselleen ja purkitti hunajat ja samalla selitti, että mehiläiset keräävät pesään lisää hunajaa, jolla sitten pärjäävät talven yli.

Suomessa mielummin vaihdetaan alkusyksystä kokonaan hunajat "talviruokaan" eli sokeriin, koska se on monesti mehiläisille parempi vaihtoehto. Johtuen meidän pitkästä talvesta, jonka ajan mehiläisten on pidätettävä kakkaa. Jos pesään jää hunajaa, joka ei sovellu mehiläisille talviruuaksi, tulee kakkaamistarve liian aikaisin, mehiläiset kakkaavat pesäänsä ja se voi johtaa koko pesän kuolemaan. Tanskassa on leudompi meininki ja huomattavasti lyhempi talvi, sillon voi talveuttaa hunajallakin.

Vierailija
54/80 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ilmaiseksi TV-ohjelmassa esiinny.

Vierailija
55/80 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo kaiken kokeileminen on se juttu, jotkut ihmiset on vaan tuollaisia syntyjään.Melkeen kuin kevyt-adhd  ois.

Toisenlaisista ei sais tuota sarjaa,eikä mitään muutakaan ohjelmaa.

Vierailija
56/80 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ja käsittääkseni kun käy luennoimassa osaamisestaan ympäriinsä, saa niistä keikoista varmasti ihan kivasti rahaa. Kunhan osaa hinnoitella itsensä oikein. Veikkaan ja toivon, että osaa.

Vierailija
57/80 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kateelliset panettelee. Kateellisilla ihmisillä se pisto eniten rinnassa tuntuu. Ihana perhe ja ihana seurata heidän elämäänsä. Ainut tositvsarja jota edes seuraan.

Vierailija
58/80 |
07.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen katsonut kaikki ja monet moneen kertaan. Oikeastaan ohjelma kertoo siitä, että mikä meillä on edessä. Tuollaiset taidot pitää tulevaisuudessa olla. Jos lukee vaikka "Myrskyluodon Maijaa", niin yhtä monitaitoisia siellä oltiin. Erikhän on lähinnä huippu timpuri ja normaali luomumaanviljelijä. Kaikkia noita hommia katselin lapsena maaseudulla tehtävän: viljankasvatus, perunat, hyötypuutarha, kotieläimiä lehmistä kissoihin. Syksyllä teurastettiin sika. Rakennettiin latoja ja pilkottiin puita. Vaativampia hommia varten tuli joku auttamaan. Sellaista se elämä oli ja tulee olemaan. Nykytekniikalla höystettynä voi olla paljon mielekkäämpää kuin toimistohommat. Monta juttua olen Erikiltä oppinut. Esim. sellainen tärkeä juttu, että rakennuksissa kolmio tukee. Suorakaide ei ole koskaan tukeva. Siksi enne puutaloihin tehtiin vinolaudoitus ja/tai ns. tuulinurkka.

Vierailija
59/80 |
07.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei taida enää tulla uusia jaksoja?

Se tuulimylly jäi kesken, en ole ainakaan huomannut että sen loppuunrakentamista olisi näytetty?

Tosi mukavaa seurattavaa, ne myskiankat ym eläimet ihania!

Vierailija
60/80 |
07.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei taida enää tulla uusia jaksoja?

Se tuulimylly jäi kesken, en ole ainakaan huomannut että sen loppuunrakentamista olisi näytetty?

Tosi mukavaa seurattavaa, ne myskiankat ym eläimet ihania!

Parin viikon päästä tulee taas uusia jaksoja, eli vuoden 2021 syksyllä kuvatut jaksot.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi yhdeksän