Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä merkki, kun riidoissa vedetään erokortti esiin? Kokemuksia?

Vierailija
27.02.2021 |

Millaisia kokemuksia siitä, jos suhteessa tilanne on mennyt siihen, että viikoittain toinen nostaa eron esille esim sanomalla ”erotaan sitten”, ”pääset minusta kun erotaan” jne jne ?

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se kertoo naisen heikkolahjaisuudesta ja kyvyttömyydestä keskustella rakentavasti. Ei pysty perustelemaan kantaansa oikeaksi, koska tietää itsekin olevan väärässä. Epätoivoisena sitten vetää erokortin esiin.

Vierailija
22/35 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on hätähuuto, että asioiden pitää muuttua.

Se on hätähuuto, että toisen pitää muuttua, kun itse ei halua.

Kenenkään ei pidä muuttua!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli tuollainen nuoruuden miesystävä. Riitaan tuli helposti erouhkailua. Se oli hänen keinonsa yrittää vaikuttaa minuun. Hän siis uhkaili erolla, jos ei saanut omaa tahtoaan läpi. Suhteesta tuli tuon takia vuoristorataa. Mies siis sanoi, että erotaan sitten, jos teet noin. No sitten en miehen tahtoon suostunut. Sitten olimme pari päivää puhumatta. Tuon parin päivän aikana mies tietysti sai luvalla pettää minua, koska "emme olleet väleissä". Lopputulema oli se, että eihän miehen kanssa voinut sopia mitään. Olisi pitänyt tehdä joissain asioissa, kuten hän tahtoi tai hän kieroili.

Kannattaa miettiä, voiko erolla uhkailijan kanssa sopia ollenkaan. Samoin kannattaa miettiä, koetko, että voit luottaa häneen. Tuossa minun tapauksessani nuo asiat olivat aika selviä.

Vierailija
24/35 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä tätä että riidassa ei saisi tuoda esiin eron mahdollisuutta. Vaihtoehtoja vain tämän kortin kohtuullisuudelle on niin monia. Joissain tilanteissa se on ihan törkeää ja toisissa jopa odotettua.

Kyllä erolla voi uhata, mutta vain kerran. Seuraavalla kerralla sitten ottaa myös eron. Muuten erolla uhkailusta tulee vain merkityksetöntä nalkuttamista. 

Vierailija
25/35 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ottaisin sen vihreänä valona sille, että on aika erota.

Vierailija
26/35 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se toinen on jo miettinyt eroa ihan oikeesti. Varsinkin jos riitelette joka viikko, niin en yhtään ihmettele.

Vierailija
27/35 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä me olemme vielä onnellisesti yhdessä, vaikka miehen herättämiseksi olen muutamaankin otteeseen ottanut eron mahdollisuuden esiin. Kun asiasta on sitten keskusteltu, ja mies on kertonut pahoittaneensa mielen siitä että otan eroamisen esiin, ja kysynyt miksi näin teen, niin olen vastannut totuudenmukaisesti että tämä kyseessä ollut asia on minulle kynnyskysymys, jonka takia olen valmis eroamaan. Joka kerralla kyse on ollut, vaikkakin eri asiasta, niin samasta miehen puoleisesta käytöksestä, jollaista en kertakaikkiaan aio jäädä katsomaan, vaan eroan mieluummin. Kun mies muutti itseään tässä suhteessa, loppui erokortin vilauttelu minun taholtani. Kaikilla muillakin tavoilla yritin päästä asiassa eteenpäin, ja tulla kuulluksi, ja saada miehen ymmärtämään että asia on minulle niin tärkeä etten siitä jousta, mutta mieheni ei kuunnellut kuin vasta ero sanan kuullessaan. 

Vierailija
28/35 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erolla uhkailu ei kuulu parisuhteen riitoihin eikä 'ero' -sanalla pelleillä, ikinä. 

Puolisosi on kyvytön selvittämään riitoja keskustelemalla ja pääsee helpommalla kun uhkailee. Kasvunpaikka.

Vierailija
29/35 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viimeinen keino saada toinen tajuamaan, että pasrisuhde ei voi hyvin.

Vierailija
30/35 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Merkki korona-ahdistuksesta.

Vierailija
31/35 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viimeinen keino saada toinen tajuamaan, että pasrisuhde ei voi hyvin.

Ei todellakaan ole mikään hätähuuto, jos riidan aikana huudetaan, että "erotaan sitten!" vaan manipulaatiota. 

Vierailija
32/35 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puoliso ei arvosta paskanvertaa parisuhdettanne. En jatkaisi jatkuvan erouhan alla suhdetta.

Vierailija
33/35 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos suhteessa on ongelmia. On 2 vaihtoehtoa. Korjata ne tai erota.

Vierailija
34/35 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnon keittiöpsykologit taas vauhdissa. Vallankäyttöä tuo on.

Vierailija
35/35 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on hätähuuto, että toisen pitää muuttua, kun itse ei halua.

Kenenkään ei pidä muuttua!

Eli sitten erotaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kaksi