Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joko työttömät henkisesti valmistautuu töihin lennon maanantaina

Vierailija
27.02.2021 |

..

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lennon maanantaina? Eikö suurin osa lennoista ole peruttu tai siis enää ei ihmeemmin ole lentoja ympäri maailman.

Vierailija
2/16 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töihin menoon siis

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

John Lennon -maanantai, taas saapuu aivan liian aikaisin kai.

Vierailija
4/16 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös se ollut John, joka otti lennon?

Vierailija
5/16 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

John Lennon -maanantai, taas saapuu aivan liian aikaisin kai.

Täähän se oli, kansainvälinen John Lennon -maanantai, jolloin työttömät marssii töihinmenon puolesta ja osallistuu työpaikoilla työntekoon.

Vierailija
6/16 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. 

Vierailija
7/16 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkokeiluun ohjaamisen valmistelu alkaa maanantaina. Se ei todellakaan tarkoita sitä, että kaikilla työttömillä olisi se työkokeilupaikka maanantaina. :)

Itse asiassa kyseessä on sen verran massiivinen urakka, että siihen menee arviolta huhtikuun loppupuolelle ennen kuin kaikki on saatu ohjattua työkokeiluun. Eli jopa pari kuukautta saatte vielä sluibailla rauhassa.

Vierailija
8/16 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai että sitten  työpaikastaan lentää jo maanantaina, vai ?

Vierailija
9/16 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tottahan toki jos oikein lentämällä viedään työpaikalle.

Vierailija
10/16 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä pitää kolme kuukautta herätä arkisin töihin. Sitten koittaa vapaus. Ei näitä palkkatukitöitä voi pitää silleen oikeina töinä. Se on aivan sama tekeekö hyvin tai huonosti niin väliaikaista vaan. Vaikka olen ihan patalaiska jätkä niin vitsitöissäkään en osaa velttoilla. Aika kuluu muutenkin töissä puolta hitaammin niin jos ei ole mitään tekemistä aika lähes pysähtyy.

Mä olen jo niin tottunut että aivan sama olenko työtön vai noissa pilailutöissä. Oikeita töitä en saa enää. Jo ikäni tulee siinä esteeksi. Siksi ainoa mihin viitsin jotain on kaikenlainen itseni viihdyttäminen. Joskus se onnistuu muttei aina ja silloin on tylsää. Ihan evvk jos kuulostaa egoilulta. Mailma on opettanut siihen että minusta ei välitä muut kuin minä.

Vierailija
11/16 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vielä pitää kolme kuukautta herätä arkisin töihin. Sitten koittaa vapaus. Ei näitä palkkatukitöitä voi pitää silleen oikeina töinä. Se on aivan sama tekeekö hyvin tai huonosti niin väliaikaista vaan. Vaikka olen ihan patalaiska jätkä niin vitsitöissäkään en osaa velttoilla. Aika kuluu muutenkin töissä puolta hitaammin niin jos ei ole mitään tekemistä aika lähes pysähtyy.

Mä olen jo niin tottunut että aivan sama olenko työtön vai noissa pilailutöissä. Oikeita töitä en saa enää. Jo ikäni tulee siinä esteeksi. Siksi ainoa mihin viitsin jotain on kaikenlainen itseni viihdyttäminen. Joskus se onnistuu muttei aina ja silloin on tylsää. Ihan evvk jos kuulostaa egoilulta. Mailma on opettanut siihen että minusta ei välitä muut kuin minä.

Kouluttaudu lähihoitajaksi niin saat töitä.

Vierailija
12/16 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei henkisesti eikä fyysisesti, sillä pitäydyn työvoiman ulkopuolella määrittelemättömän pituisen ajan.

Vierailija
13/16 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva ketju!

Vierailija
14/16 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työkokeiluun ohjaamisen valmistelu alkaa maanantaina. Se ei todellakaan tarkoita sitä, että kaikilla työttömillä olisi se työkokeilupaikka maanantaina. :)

Itse asiassa kyseessä on sen verran massiivinen urakka, että siihen menee arviolta huhtikuun loppupuolelle ennen kuin kaikki on saatu ohjattua työkokeiluun. Eli jopa pari kuukautta saatte vielä sluibailla rauhassa.

Työkokeilu on pahin orjuuden muoto. Kokeiltu ja seuraavan kerran jos ehdottavat niin otan karenssin. Tämä pitäisi olla työkkärin tiedoissa. Ainakin sanoin että laita tämä sinne tietoihin. Kerroin sinne myös sen faktan ettei työttömyys vähene sillä että työttömät tekee ilman palkkaa töitä. 

Jos on ihan pakko ottaa jokin orjuus ettei mene tuet niin se on sitten kuntouttava. Lyhyet päivät eikä täyttä viikkoa. Bonuksena saa sentään ilmaisen ruuan. Onneksi tää paikka ei ainakaan vielä ole tuon höpöhöpö kokeilun piirissä. Kun ei ole töitä niin jostakin hämärästä syystä siitä potkitaan työttömiä. Kalliimmaksi se tulee kuin perustyöttömyys mutta sellaista tää vain on.

Vierailija
15/16 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työkokeilu on pahin orjuuden muoto. Kokeiltu ja seuraavan kerran jos ehdottavat niin otan karenssin. Tämä pitäisi olla työkkärin tiedoissa. Ainakin sanoin että laita tämä sinne tietoihin. Kerroin sinne myös sen faktan ettei työttömyys vähene sillä että työttömät tekee ilman palkkaa töitä. 

Jos on ihan pakko ottaa jokin orjuus ettei mene tuet niin se on sitten kuntouttava. Lyhyet päivät eikä täyttä viikkoa. Bonuksena saa sentään ilmaisen ruuan. Onneksi tää paikka ei ainakaan vielä ole tuon höpöhöpö kokeilun piirissä. Kun ei ole töitä niin jostakin hämärästä syystä siitä potkitaan työttömiä. Kalliimmaksi se tulee kuin perustyöttömyys mutta sellaista tää vain on.

Työkokeilun minimi on 4 tuntia päivässä eikä tarvitse olla joka viikonpäivä.

Vierailija
16/16 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kouluttaudu lähihoitajaksi niin saat töitä.

Ei pysty siihen työhön. Sellainen vaiva joka vielä pahenee että jos teen mitä tahansa fyysisesti liian raskasta niin vaara on että paikat menee ihan jumiin. Se syö aika pahasti miestä kun kroppa ei kestä. Kun pari vuotta sitten olin näissä palkkatukitöissä niin kävin työterveydessä. Voi v mä olen pahemmin rikki kuin luulin. 

Koitin ihan vähätellä vaivojani. Saisin kipulääkkeitäkin jos haluaisin. Niitä en kuitenkaan ota ennenkuin on ihan pakko. Meillä suomessa on vain kaksi kategoriaa. Työkykyinen tai työkyvytön. Rehellisesti olen jotain siltä väliltä. Yhdesti olen joutunut työttömänä saikulle. Se oli mun mielestä jo mustaa huumoria. Kelan kanssa se oli sellainen souvi että hermo oli kovalla koetuksella.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi neljä