Mikä on vanhin omistamasi esine ?
Omista tavaroistani vanhin on pöytä, mikä on valmistettu luultavasti 1800-luvun lopulla (varmaa tietoa tästä ei ole) tai sitten eräs kirja, mikä on painettu vuonna 1926
Kommentit (46)
Minulla on nätti kivi. En tiedä kuinka vanha se on, mutta käsittääkseni aika vanha, kuten kivillä on tapana olla.
Valurautainen lettupannu 1880-luvulta. Renginpöytä samoilta ajoilta.
Todella vanha soittorasia/korurasia.
Putkiradio vuodelta 1952, joka on peruja isän lapsuuskodista.
Puinen suolasalkkari on varmaankin vanhin,isäni puolelta,tietojen mukaan 1700-luvulta.
Avomiehellä renginkaappi kai samoilta ajoilta tai 1800-luvun alusta.
1800-luvulta oleva lipasto ja peili, jonka peiliosa meni rikki, mutta paksut puiset kehykset säilyivät. Peilin takaa paljastui Päivälehden sivu 1890-luvulta. Eräs huutokaupasta ostamani sivupöytä on kuulemma myös 1800-luvulta, mutta sen historiaa en tunne varmasti toisin kuin noiden aikaisempien, jotka ovat kulkeneet omassa suvussani.
Jotain mikä on päivätty vuoteen 1756 mutta en tiedä mikä se on. Sellainen outo metallimöykky jossa on suppilo ja veivi.
Merimieskirstu n. 180v. Olen ostanut sen puosulta, joka oli seilannut viimeisillä suurilla purjelaivoilla. Hän oli ostanut kirstun/arkun nuorena jungmanina.
Sitten n. 2 000v hopearaha, jonka saks. olivat ryöstäneet Ateenasta 2. maailmansodan aikana..
Kello 1800-luvulta, sormus 1900-luvun alusta.
Vuoteen 2017 asti neuvostoaikainen karttapallo iskän puolen mummolasta jota hamusin jo 2-vuotiaana kotivideon mukaan. Sen jälkeen mun kengät taapero-ajalta vissiin joko vuodelta -95 tai -96. T: M26
Luultavasti vanhin on kivi, jonka epäilen olevan kivettynyt (reisi-?)luun pää - on siis luun pään muotoinen, ja ydin erottuu selvästi pyöreänä ja erivärisenä. Toin sen Ranskasta 90-luvun alkupuolella. Pitäis viedä se jonnekin arvioitavaksi, että onko tosiaan tuo arvelemani luu vain vaan tavis kivi. Siihen liittyy paljon muistoja kuitenkin.
Joitakin muita vanhoja esineitä löytyy myös, mm. mummin kultakello ja -koruja. Varmaan jostakin 1950-luvun hujakoilta ovat. Vanha kuparipannukin on, sen ikää en tiedä. Milloin maalla käytettiin sellaisia?
Hevos becker 1875