Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi sinulla on kova tarve olla parempi kuin joku toinen?

26.02.2021 |

Kuvitteletko sillä olevan jotain merkitystä?

Kaikki ovat samanarvoisia, ihan jokainen.

Kommentit (54)

Vierailija
41/54 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisten teotpa eivät ole samanarvoisia!

Esim. varas jää kiinni.

Kameroista näkee varkaan.

Varas silti valehtelee ettei varastanut ja ainoa silminäkijä kertoo nähneensä, että varasti se.

Toinen puhuu totta, toinen ei.

Toisen käytös on arvostettavampaa kuin toisen.

Vierailija
42/54 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on tarve olla parempi kuin kiusaajani. Mulla on tarve olla parempi kuin joku elämänsä tuhlaava,uusavuton. En kestä tyhmiä ihmisiä, koska yleensä niistä joutuu oikeasti kärsimään. Valitsen kohta erakkouden ja todellakin teen merkityksellistä koska en kestä ihmisiä. Ja mulle tulee parempi olo. Haluan siis olla keskinkertaista parempi. Mutta se on oma asiani eikä pitäisi koskettaa muita.

Kuulostat ärsyttävän ylimieliseltä, joka ei näe omia virheitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/54 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lakukissa kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lakukissa kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lakukissa kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä vain kuvittelet, että joku tahtoisi olla parempi kuin on ?

Ehkä hän on vain oma itsensä ja siinä jokin häiritsee sinua?

Et ole nähnyt tämän palstan jatkuvia julistuksia milloin kenenkin paremmuudesta?

Kohtelen kaikkia tasa-arvoisesti. Kaikki minun lähipiirissä kohtelevat.

Tätä sinun omakehuasihan me olemme tottuneet täällä näkemään. Vakuutteluja siitä kuinka sinun läheisesi kyllä pitävät sinua täydellisenä ihmisenä. Kumma vaan, että heti kun joku on kanssasi eri mieltä, niin sinulla alkaa hirveä älämölö ja huuto "mene pois ketjustani". Siksi oletkin hyvä esimerkki henkilöstä, joka luulee olevansa parempi kuin muut ja joka ei kohtele muita tasa-arvoisesti.

-eri

Kukaan läheiseni ei pidä minua täydellisenä, enkä itsekään pidä. Keskustelemme tarpeesta vertailla, emme minusta ollenkaan. Ok?

Miksi sitten tuot itsesi keskusteluun?

Ollakseen parempi kuin muut, tietenkin :)

Ihminen vaan ei ole sama kuin omakehunsa, vaan sama kuin omat tekonsa (ja mielipiteensä miinus trollailut)

Aivan!

Minusta on kummallista pyrkiä olemaan parempi kuin muut kun voisi vain käyttää kaiken aikansa ollakseen onnellinen. Muiden mielipiteistä riippumaton.

Mikä sinut tekee onnelliseksi?

Vierailija
44/54 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lakukissa kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Kaikki ovat saman arvoisia" on tyhjä ideaali, varmaan ihan pätevä ihanne jonkun kristityn mielissä, mutta jos haluat tässä maailmassa jotain sinun täytyy olla enemmän pätevä saamaan se asia kuin muiden, koska kilpailu on kovaa ja huipulla tuulee.

Elämä on ainaista kilpailua, siinä sen hienous ja siinä sen kauheus.

No niin! Minua ei kiinnosta kilpailla mistään kenenkään kanssa tai vertailla. Teen asioita joista tulen onnelliseksi.

Kukaan ei voi objektiivisesti väittää että ne asiat joita hän tekee tekevät hänestä paremman tai arvokkaamman.

Sinähän et yksin päätä siitä oletko jollekin jossain asiassa arvokas, vaikka toki voit siihen vaikuttaa sen minkä voit. Lopullisen kelpuuttamisesi ja oikeutesi johonkin päättää mahdollinen ihastuksesi kohde, työnantajasi, kauppakumppanisi, ystäväsi, ympäröivät ihmiset, yhteiskunta.

Ja sitten voisimme kysyä miksi muilla pitäisi olla oikeus arvioida sinut?

-ei ap

On äärimmäisen naivia kuvitella etteivätkö kaikki olisi jatkuvasti jonkinasteisen arvostelun alla, niin sinä kuin minäkin. Kaikilla on oikeus mielipiteeseensä, ja ihan taatusti jokainen myös toimii sen mukaisesti.

Olenkin sitä mieltä, että yhteisön ja yhteiskunnan pitäisi pyrkiä sellaisesta pois. Yhteisö ei saa "merkitä" muita. Yhteisö ei saa painostaa tiettyihin trendeihin, että henkilö "kelpaisi" muille yhteisön jäsenille jne. Tämä toimintatapa on kiusaamisen ydin, eikä se ole suotavaa.

Vierailija
45/54 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sellainen mielenhäiriö, että voidakseni kokea olevani yhtä hyvä kuin muut, mun on oltava parempi kuin muut.

Vierailija
46/54 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lakukissa kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lakukissa kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lakukissa kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä vain kuvittelet, että joku tahtoisi olla parempi kuin on ?

Ehkä hän on vain oma itsensä ja siinä jokin häiritsee sinua?

Et ole nähnyt tämän palstan jatkuvia julistuksia milloin kenenkin paremmuudesta?

Kohtelen kaikkia tasa-arvoisesti. Kaikki minun lähipiirissä kohtelevat.

Tätä sinun omakehuasihan me olemme tottuneet täällä näkemään. Vakuutteluja siitä kuinka sinun läheisesi kyllä pitävät sinua täydellisenä ihmisenä. Kumma vaan, että heti kun joku on kanssasi eri mieltä, niin sinulla alkaa hirveä älämölö ja huuto "mene pois ketjustani". Siksi oletkin hyvä esimerkki henkilöstä, joka luulee olevansa parempi kuin muut ja joka ei kohtele muita tasa-arvoisesti.

-eri

Kukaan läheiseni ei pidä minua täydellisenä, enkä itsekään pidä. Keskustelemme tarpeesta vertailla, emme minusta ollenkaan. Ok?

Miksi sitten tuot itsesi keskusteluun?

Ollakseen parempi kuin muut, tietenkin :)

Ihminen vaan ei ole sama kuin omakehunsa, vaan sama kuin omat tekonsa (ja mielipiteensä miinus trollailut)

Aivan!

Minusta on kummallista pyrkiä olemaan parempi kuin muut kun voisi vain käyttää kaiken aikansa ollakseen onnellinen. Muiden mielipiteistä riippumaton.

Eli kun joku kertoo sinulle, että sinä olet loukannut häntä, niin kiellät sen ja käsket henkilön poistumaan silmistäsi, jotta voit jatkaa onnellisuutesi maksimointia?

Vierailija
47/54 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lakukissa kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lakukissa kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Kaikki ovat saman arvoisia" on tyhjä ideaali, varmaan ihan pätevä ihanne jonkun kristityn mielissä, mutta jos haluat tässä maailmassa jotain sinun täytyy olla enemmän pätevä saamaan se asia kuin muiden, koska kilpailu on kovaa ja huipulla tuulee.

No niin! Minua ei kiinnosta kilpailla mistään kenenkään kanssa tai vertailla. Teen asioita joista tulen onnelliseksi.

Kukaan ei voi objektiivisesti väittää että ne asiat joita hän tekee tekevät hänestä paremman tai arvokkaamman.

Sinähän et yksin päätä siitä oletko jollekin jossain asiassa arvokas, vaikka toki voit siihen vaikuttaa sen minkä voit. Lopullisen kelpuuttamisesi ja oikeutesi johonkin päättää mahdollinen ihastuksesi kohde, työnantajasi, kauppakumppanisi, ystäväsi, ympäröivät ihmiset, yhteiskunta.

Eli mistä sinä nyt haluat väittää 😂

Yrität nostaa minut jalustalle ja samalla huitoa minut sieltä alas?

En minä halua sinne, ei kiinnosta.

Ei vaan kertoa, että jokainen arvottaa kaiken omien arvostuksiensa pohjalta. Hienoa jos pystyt täysin elämään riippumatta siitä mitä mieltä muut ovat sinusta, se on harvinaislaatuinen lahja. Mutta kovassa maailmassa sillä ei yksin elä jos sinulla ei ole mitään millä käydä kauppaa, eli omata jonkinlaista arvoa muiden silmissä.

Vierailija
48/54 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, onko kukaan parantunut tai parentunut sillä, että olisi tahallaan toista alentanut?

Ei! Jostain syystä ei...!!!

Epäonnistumaan tuomitut yritykset...!

Vaikka koittaisit toista alentaa, et saa sitä korkona itsellesi. Päinvastoin.

Joka itsensä ylentää, se alennetaan ja joka itsensä alentaa se ylennetään.

Vierailija
49/54 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lakukissa kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sitten voisimme kysyä miksi muilla pitäisi olla oikeus arvioida sinut?

-ei ap

On äärimmäisen naivia kuvitella etteivätkö kaikki olisi jatkuvasti jonkinasteisen arvostelun alla, niin sinä kuin minäkin. Kaikilla on oikeus mielipiteeseensä, ja ihan taatusti jokainen myös toimii sen mukaisesti.

Olenkin sitä mieltä, että yhteisön ja yhteiskunnan pitäisi pyrkiä sellaisesta pois. Yhteisö ei saa "merkitä" muita. Yhteisö ei saa painostaa tiettyihin trendeihin, että henkilö "kelpaisi" muille yhteisön jäsenille jne. Tämä toimintatapa on kiusaamisen ydin, eikä se ole suotavaa.

Ei se mene ihan noin kun valitsee itselleen esim. elämänkumppania, kavereita tai vaikkapa työntekijää firmalleen. Et kelpuuttaisi todella vastenmielistä ihmistä kumppaniksesi, et selkäänpuukottajaa kaveriksesi ja tuskinpa myöskään taparikollista firmaasi duuniin.

Kiusaamista taas on aiheeton syrjiminen ja kyykyttäminen vain itseään korostaakseen tai saadakseen sadistista nautintoa.

Vierailija
50/54 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina on joku parempi kuin sinä, aina on joku huonompi kuin sinä. Ei ole tarvetta vertailla tai painaa toista ihmistä alaspäin nostaakseni itseäni.

Itseltään voi kysyä, että haluaisinko olla tuo ihminen ja elää hänen elämäänsä. Vielä kertaakaan ei vastaan ole tullut ihmistä, joka saisi vastaamaan kysymykseen kyllä.

Vierailija
51/54 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap vaikuttaa todella katkeralta ja pahansuovalta ihmiseltä.

Hän itse näkee muut itseään parempana ja on tehnyt virhepäätelmän, että muut pitävät itseään parempana.

Vierailija
52/54 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämähän on oikeasti varsin ideologinen asia.

Kommunismissa ei saanut yrittämällä olla parempi yhtään muita enemmän. Se ei toiminut.

Vierailija
53/54 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap vaikuttaa todella katkeralta ja pahansuovalta ihmiseltä.

Hän itse näkee muut itseään parempana ja on tehnyt virhepäätelmän, että muut pitävät itseään parempana.

Ainakin harhaiselta idealistilta. Jos maailmankuvaansa ei rakenna realiteettien päälle niin se kyllä rysähtää alas jonain päivänä.

Vierailija
54/54 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämähän on oikeasti varsin ideologinen asia.

Kommunismissa ei saanut yrittämällä olla parempi yhtään muita enemmän. Se ei toiminut.

Sielläkin joku oli toista fiksumpi, vahvempi, kauniimpi, sosiaalisempi, suositumpi tai paremmassa valta-asemassa järjestelmässä jne. Täydellistä lopputulosten tasa-arvoa ei voi olla missään muualla kuin harhautruneen vasurin aivoituksissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi seitsemän