Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Suupielen haavauma

Vierailija
26.02.2021 |

Oon kokeillut pihkavoidetta, sibicort kuurin ja nyt pimucort 2 viikkoa eikä mitään apua. Syön b-vitamiinia ja rauta-arvot huutelee yli 140. Kuivasta suusta toki kärsin, kun monenlaista lääkettä syön. Kellään ehdotuksia mitä voisi vielä kokeilla? Kai se on ens viikolla lääkärille mentävä.

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan

Vierailija
2/33 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile bebanthenia tai hydrocortisonia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on pimafucort ja sibicort kokeiltu, hydrocortisonista tuskinnon avuksi, mutta bepanthenia sietää kokeilla. Kortisonia ei nyt ehkä siksikään, että se ohentaa ihoa ja oot jo käyttänyt kuurimaisesti kahta eri kortisonivoidetta. Mutta mikäs sen hunajavoiteen nimi onkaan, vetramil? Nimensä mukaisesti eläimille, mutta monet ihmisetkin käyttävät tätä.

Vierailija
4/33 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vetramilkin kokeiltu. Bebathenis en oo kokeillut mutta vaseliinista perusvoiteisiin olen. Mietin, että voiko maskin käyttö jotenkin aiheuttaa hautumista. Yöllä mulla on uniapnea maski.

Vierailija
5/33 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinulla C-vitamiinin puutosta tai jostain ruoka-aineesta johtuvaa allergiaa?

Minulla aukeaa suupielet aina kun syön paprikaa.

Vierailija
6/33 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vetramilkin kokeiltu. Bebathenis en oo kokeillut mutta vaseliinista perusvoiteisiin olen. Mietin, että voiko maskin käyttö jotenkin aiheuttaa hautumista. Yöllä mulla on uniapnea maski.

Sun kannattaa varmaan kysyä tätä uniapneahoitajalta.

Vierailija
7/33 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt äkkiseltään mitään allergiaa osaa sanoa, mut atooppinen iho löytyy kyllä.

Vierailija
8/33 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla suusyöpää

Vierailija
9/33 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Diapeettes kun ei haavat parane :(

Vierailija
10/33 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No viimeksi ainakin sokeriarvot oli ok. Ja suusyöpä on aika äkkiseltään aika hatusta vedetty DG :)

Vierailija
11/33 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elizabeth Ardenin Eight hour cream, se auttoi minulla, kun kaikki muut kokeiltu. 

Vierailija
12/33 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Proppuja nielussa

Vierailija
13/33 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä ime liian isoa.

Onks sulla tylsää?

Vierailija
14/33 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile dermalibour repairing creamia

Vierailija
15/33 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elizabeth Ardenin Eight hour cream, se auttoi minulla, kun kaikki muut kokeiltu. 

Kiits! Mä kokeile vielä tätä :)

Vierailija
16/33 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokeile dermalibour repairing creamia

Kiits! Kokeilen kaikkea kohta jo :D

Vierailija
17/33 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johtuu siitä atooppisesta ihosta. Minulla on atopiaa erityisesti silmien ympärillä ja suupielessä. Suupieli saattaa joskus olla auki montakin viikkoa. Yleensä auttaa että ei juo yhtään tippaa alkoholia ja välttää vehnää. En tiedä voiko tuota vehnä aiheuttaa (ei ole todettu mitään vilja-allergiaa) mutta usein suupieli aukeaa jos olen useampana perättäisenä päivänä syönyt vehnäleipää tai pitsaa tms. Samoin alkoholin vaikutus on selkeä, vaikka määrä olisikin pieni. 

Vierailija
18/33 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla auttaa ruisleivän syöminen, syön muutaman palan niin huomenna tai ylihuomenna vaiva hoidettu

Vierailija
19/33 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sienitulehdukseen auttavat voiteet tehoavat paremmin, kuin bepanthenit tai b-vitamiinit. Dactacort tai Dactariini auttaa varmasti, koska todennäköisesti hiiva pitkittää haavauman parantumista vaikkei se sitä olisi aiheuttanut.

20/33 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä hammastahnaa käytät?

Mulle tuli suupielen haavauma joka ei parantunut millään. Hammastahnana oli Pepsodent Nature Elements joku kookoksen makuinen. Kun lakkasin käyttämästä sitä, ongelma hävisi.

Koskaan ennen eikä jälkeen tällaista ongelmaa ei ole ollut, eli kyseessä oli joku aine tuossa tahnassa.

Kokeile vaihtaa hammastahna vaikka Elmex Sensitiveen!

🇺🇦🇮🇱