Suupielen haavauma
Oon kokeillut pihkavoidetta, sibicort kuurin ja nyt pimucort 2 viikkoa eikä mitään apua. Syön b-vitamiinia ja rauta-arvot huutelee yli 140. Kuivasta suusta toki kärsin, kun monenlaista lääkettä syön. Kellään ehdotuksia mitä voisi vielä kokeilla? Kai se on ens viikolla lääkärille mentävä.
Kommentit (33)
Kokeile bebanthenia tai hydrocortisonia.
Jos on pimafucort ja sibicort kokeiltu, hydrocortisonista tuskinnon avuksi, mutta bepanthenia sietää kokeilla. Kortisonia ei nyt ehkä siksikään, että se ohentaa ihoa ja oot jo käyttänyt kuurimaisesti kahta eri kortisonivoidetta. Mutta mikäs sen hunajavoiteen nimi onkaan, vetramil? Nimensä mukaisesti eläimille, mutta monet ihmisetkin käyttävät tätä.
Vetramilkin kokeiltu. Bebathenis en oo kokeillut mutta vaseliinista perusvoiteisiin olen. Mietin, että voiko maskin käyttö jotenkin aiheuttaa hautumista. Yöllä mulla on uniapnea maski.
Onko sinulla C-vitamiinin puutosta tai jostain ruoka-aineesta johtuvaa allergiaa?
Minulla aukeaa suupielet aina kun syön paprikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vetramilkin kokeiltu. Bebathenis en oo kokeillut mutta vaseliinista perusvoiteisiin olen. Mietin, että voiko maskin käyttö jotenkin aiheuttaa hautumista. Yöllä mulla on uniapnea maski.
Sun kannattaa varmaan kysyä tätä uniapneahoitajalta.
En nyt äkkiseltään mitään allergiaa osaa sanoa, mut atooppinen iho löytyy kyllä.
Diapeettes kun ei haavat parane :(
No viimeksi ainakin sokeriarvot oli ok. Ja suusyöpä on aika äkkiseltään aika hatusta vedetty DG :)
Elizabeth Ardenin Eight hour cream, se auttoi minulla, kun kaikki muut kokeiltu.
Vierailija kirjoitti:
Älä ime liian isoa.
Onks sulla tylsää?
Kokeile dermalibour repairing creamia
Vierailija kirjoitti:
Elizabeth Ardenin Eight hour cream, se auttoi minulla, kun kaikki muut kokeiltu.
Kiits! Mä kokeile vielä tätä :)
Vierailija kirjoitti:
Kokeile dermalibour repairing creamia
Kiits! Kokeilen kaikkea kohta jo :D
Johtuu siitä atooppisesta ihosta. Minulla on atopiaa erityisesti silmien ympärillä ja suupielessä. Suupieli saattaa joskus olla auki montakin viikkoa. Yleensä auttaa että ei juo yhtään tippaa alkoholia ja välttää vehnää. En tiedä voiko tuota vehnä aiheuttaa (ei ole todettu mitään vilja-allergiaa) mutta usein suupieli aukeaa jos olen useampana perättäisenä päivänä syönyt vehnäleipää tai pitsaa tms. Samoin alkoholin vaikutus on selkeä, vaikka määrä olisikin pieni.
Mulla auttaa ruisleivän syöminen, syön muutaman palan niin huomenna tai ylihuomenna vaiva hoidettu
Sienitulehdukseen auttavat voiteet tehoavat paremmin, kuin bepanthenit tai b-vitamiinit. Dactacort tai Dactariini auttaa varmasti, koska todennäköisesti hiiva pitkittää haavauman parantumista vaikkei se sitä olisi aiheuttanut.
Mitä hammastahnaa käytät?
Mulle tuli suupielen haavauma joka ei parantunut millään. Hammastahnana oli Pepsodent Nature Elements joku kookoksen makuinen. Kun lakkasin käyttämästä sitä, ongelma hävisi.
Koskaan ennen eikä jälkeen tällaista ongelmaa ei ole ollut, eli kyseessä oli joku aine tuossa tahnassa.
Kokeile vaihtaa hammastahna vaikka Elmex Sensitiveen!
🇺🇦🇮🇱
Nostan