Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten olet elänyt kuluneen vuoden? Kuvaile. Itse en ole käynyt kampaajalla enkä

Vierailija
26.02.2021 |

kosmetologilla, en ole käynyt muuta kuin maalla kesällä kerran, olen siis ollut omassa kaupungissa, emme ole käyneet Hoplopeissa yms, en ole mennyt junalla kertaakaan ja niin edelleen. Todella pelkistettyä elämää.

Miten teillä?

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä, miksi pitää erikseen mainostaa, ettei ole käynyt kampaajalla jne. Koetteko olevanne jotenkin parempia ihmisiä, kun olette lukkiutuneet kotiin?

Oletan, että otsikossa tarkoitettiin sitä, miten on elänyt erilailla kuin normaalisti. Minä käyn normaalisti kampaajalla, nyt en ole käynyt.  En halua olla niin lähellä perheeseeni kuulumatonta ihmistä niin pitkään, kuin kampaajalla olisin.  Kampaajalla, jos hänellä käy vaikkapa 6 asiakasta päivässä, käy 5 päivän työviikon aikana 30 ihmistä, kahden viikon 60 ihmistä....  Kiitos, ei nyt.

En ole lukkiutunut kotiin. Käyn paljon kävelyillä, ulkoilen. Käyn museoissa ja näyttelyissä, gallerioissa yms. Kirjastossa. 

Vierailija
22/30 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä, miksi pitää erikseen mainostaa, ettei ole käynyt kampaajalla jne. Koetteko olevanne jotenkin parempia ihmisiä, kun olette lukkiutuneet kotiin?

Kyllä he kokevat. Marttyyrinä on hyvä olla, huolet painaa ja rasittuu polla, antaudu sinäkin suosiolla taikka anna heidän olla! :) Rappiolla -biisiä hieman mukaillen siis.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpa siellä oikea ilopilleri. Juuri kotiin lukittautumisestahan tämä ketju kertoo ja kysyy!

Mistä tämä "en ole käynyt kampaajalla, emme ole käyneet hoplopissa" jne. sitten kertoo, jos ei kotiin lukittautumisesta? Jos et kestä sitä, että joku kysyy kysymyksen, älä tule keskustelupalstalle. 

Vierailija
24/30 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletan, että otsikossa tarkoitettiin sitä, miten on elänyt erilailla kuin normaalisti. Minä käyn normaalisti kampaajalla, nyt en ole käynyt.  En halua olla niin lähellä perheeseeni kuulumatonta ihmistä niin pitkään, kuin kampaajalla olisin.  Kampaajalla, jos hänellä käy vaikkapa 6 asiakasta päivässä, käy 5 päivän työviikon aikana 30 ihmistä, kahden viikon 60 ihmistä....  Kiitos, ei nyt.

En ole lukkiutunut kotiin. Käyn paljon kävelyillä, ulkoilen. Käyn museoissa ja näyttelyissä, gallerioissa yms. Kirjastossa. 

Olet hieman hysteerinen tuon kampaajajuttusi kanssa.

Vierailija
25/30 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja luulet, että esim. kirjastossa käy vähemmän kuin 60 ihmistä kahden viikon aikana?

Vierailija
26/30 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perusarki sikäli tavallista, että normaalistikin teemme kotona töitä. Moni muu asia sitten erilaista. Ei lähdetä tapaamaan kavereita tai sukuloimaan. Harrastus- ja seuratoiminnassa rajoituksia. Ei voi käydä uimassa. Ei ravintolakäyntejä. Lapset kyselevät ysein, voidaanko tehdä sitä tai tätä. Ei voida, koronan takia.

Vierailija
27/30 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime kevään olin lockdownissa himassa, opiskelin etänä ja lapsi oli tietty myös etäopetuksessa kotona.

Ulkoilin, tein lapsen kanssa Tiktok-tansseja, pidin kavereiden kanssa etäleffailtoja ja etäbileitä, puhuin paljon puhelimessa/FaceTimessä ystävien ja sukulaisten kanssa, opettelin tekemään uusia ruokia, maistelin uusia juomia, herkuttelin ja juopottelin, luin ja maalasin.

Kesällä hengasin paljon kavereiden kanssa, olin rannalla ja puistoissa, kävin baareissa ja bileissä.

Alkusyksystä oli vielä yhdet isot bileet ja sitten alkoi taas eristäytyminen, syksyllä tapasin enää muutamia kavereita ja vietin aikaani lähinnä museoissa ja kirjastossa kunnes rajoitukset kovenivat ja tän talven olen viettänyt lähinnä töissä käyden ja etänä opiskellen.

Välillä olen nähnyt joitain kavereita ja ollut jotain saunailtaa, yökylää ym., mutta hyvin pienellä volyymilla ja samojen ihmisten kanssa.

Alan olla loppu tähän, ettei voi viettää sosiaalista elämää eikä tehdä oikein mitään.

En ole mikään menohiiri, mutta normaalisti käyn kuitenkin välillä jossain matkalla, bileissä, illanistujaisissa ja tapahtumissa, hengailen paljon museoissa ja näyttelyissä jne.

Nyt ei voi tehdä oikein mitään mihin on normaalisti tottunut, eikä kiinnosta mikään ”koti ja oma piha”-elämä ainakaan tässä vaiheessa elämää yhtään.

Vierailija
28/30 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viime kevään olin lockdownissa himassa, opiskelin etänä ja lapsi oli tietty myös etäopetuksessa kotona.

Ulkoilin, tein lapsen kanssa Tiktok-tansseja, pidin kavereiden kanssa etäleffailtoja ja etäbileitä, puhuin paljon puhelimessa/FaceTimessä ystävien ja sukulaisten kanssa, opettelin tekemään uusia ruokia, maistelin uusia juomia, herkuttelin ja juopottelin, luin ja maalasin.

Kesällä hengasin paljon kavereiden kanssa, olin rannalla ja puistoissa, kävin baareissa ja bileissä.

Alkusyksystä oli vielä yhdet isot bileet ja sitten alkoi taas eristäytyminen, syksyllä tapasin enää muutamia kavereita ja vietin aikaani lähinnä museoissa ja kirjastossa kunnes rajoitukset kovenivat ja tän talven olen viettänyt lähinnä töissä käyden ja etänä opiskellen.

Välillä olen nähnyt joitain kavereita ja ollut jotain saunailtaa, yökylää ym., mutta hyvin pienellä volyymilla ja samojen ihmisten kanssa.

Alan olla loppu tähän, ettei voi viettää sosiaalista elämää eikä tehdä oikein mitään.

En ole mikään menohiiri, mutta normaalisti käyn kuitenkin välillä jossain matkalla, bileissä, illanistujaisissa ja tapahtumissa, hengailen paljon museoissa ja näyttelyissä jne.

Nyt ei voi tehdä oikein mitään mihin on normaalisti tottunut, eikä kiinnosta mikään ”koti ja oma piha”-elämä ainakaan tässä vaiheessa elämää yhtään.

Olet tehnyt vaikka mitä ja elänyt sosiaalista elämää.

Vierailija
29/30 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koko vuotta jaksa kuvailla, mutta kuvailen tyypillisen viikon:

Ma-pe töitä klo 8-15.45 (asiakaspalvelutyö, ei etämahdollisuutta). Työmatkat julkisilla. Kaksi kertaa viikossa ruokakauppaan. Kolme kertaa viikossa kuntosalille. Joka päivä kävely- tai juoksulenkki ulkona. Liian monena päivänä palstailua. Noin kerran viikossa ystävien tapaamista joko kyläilyn tai kahvilan/ravintolan muodossa. Noin kerran viikossa myös joku seuraavista; kampaaja, hieroja, kasvohoito, jalkahoito.

Vierailija
30/30 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet tehnyt vaikka mitä ja elänyt sosiaalista elämää.

Nyt talvella olen elänyt ja tehnyt ehkä 5% siitä mitä normaalisti, ja se normaalitaso on se mikä sopii minulle, eli tää 5% on liian vähän.

Etenkin talviaikaan henkisen hyvinvoinnin perusta on ollut viikonloppujen sosiaalinen elämä, jota ei nyt ole tietenkään ollut.

Kesä oli kyllä todella ok ja lämmöllä muistelen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kaksi