Miten olet elänyt kuluneen vuoden? Kuvaile. Itse en ole käynyt kampaajalla enkä
kosmetologilla, en ole käynyt muuta kuin maalla kesällä kerran, olen siis ollut omassa kaupungissa, emme ole käyneet Hoplopeissa yms, en ole mennyt junalla kertaakaan ja niin edelleen. Todella pelkistettyä elämää.
Miten teillä?
Kommentit (30)
Aika suht normia elämää kuin aina. Työ ei ole muuttunut. Perhe kuviot samat.
Harrastukset luonnossa ja eläimen kanssa ok.
Kampaajalla käyty kesän jälkeen normisti
Ostokset normisti.
Ihmisiä ja sukulaisia tapailut hiukan vähemmän.
Ihan normisti. Kampaajalla käynyt joka toinen kuukausi, kaupoissa, lenkillä, töissä....ainut minkä jätin vuoden alussa pois niin uimahallissa käynnin. Ei tämä aika ole vaikuttanut meihin millään tavalla. Baareissa en käy muutenkaan.
Aivan tavallista, paitsi perhettä en ole tavannut niin paljoa, ovat riskiryhmää ja kaukana. Vähemmän kaupoissa notkumista, ruokaostokset tehdään nopeasti ja pois. Kampaajalla tai muissa hoidoissa en käy muutenkaan, en kuntosaleilla enkä uimahalleissa. Ei ole mitään ongelmia jatkaa samaa rataa vaikka maailman tappiin.
Ainoa ero on siirtyminen etätöihin ja se, että tilillä/rahastoissa on rahaa paljon enemmän kuin ennen. Kaupassa käyn kahdesti viikossa kuten ennenkin, samoja asioita harrastan kuin ennenkin, kesällä oli äidin 60v-synttärit ja kunnon juhlat jne.
Kampaajalla käyn kuin ennenkin, hammaslääkärissä samoin, autoa käytän huollossa oli koronaa tai ei.
Muuten ihan normaalisti, mutta työt teen etänä.
Aika tavallisesti. Matkoja ei ole ja äiti ei suostu tapaamaan, mutta muuten normaalisti.
Ihan normaalisti. Ollaan jopa matkustelu. Lentokentillä ja koneessa on väljempää ja muualla rajoitukset ovat ollut tiukempia. Terveenä ollaan pysytty.
Kävin tänään pitkällä matkalla ensimmäistä kertaa yli vuoteen, hoidin raha-asiat kuntoon yli 3 km päässä ja kävellen. muuten kotona yksin.
Ollaan vähennetty ravintoloissa käyntiä (ei ihan täysin, syksyllä käytiin muutaman kerran) ja tilattu enemmän ruokaa kotiin. Kaupassa käynnit vähän harventuneet eikä enää mennä porukalla syömisen tms yhteydessä. Harrastukset on tauolla. Lähellä asuvia sukulaisia ollaan nähty suht samalla lailla kuin ennenkin, kauempana olevia pienen karanteenin jälkeen. Kaveriperheitä ei juurikaan. Kampaajalla olen käynyt kerran, mutta siellä nyt en muutenkaan käy usein. Sisäleikkipuistot on jääneet. Kesällä käytiin parissa huvipuistossa. Julkisilla matkustaminen on jäänyt (pari kertaa kaukojunalla syksyllä) ja nyt olen etätöissä.
Olen tehnyt etätöitä ja ollut vaan kotona ulkoillen tosi paljon.
Kotona etätöissä. Töissä normaalisti paljon läsnäkokouksia, myös iltaisin kokouksia ja erilaisia tilaisuuksia, nyt nämä kaikki jääneet pois. En ole käynyt nyt vuoteen kampaajalla (ennen kävin 6 vk välein), (ja tukka on yllättävänkin hyvä). En ole käynyt elokuvissa, teatterissa, keikoilla, konserteissa, käyn näissä normaalisti aika usein. Hammaslääkärissä kävin kesällä.
Kaupassa käy vain 1 perheenjäsen kerrallaan, ja pyritään siinäkin vain 1 kertaan viikossa. Yhtä ystävääni tapaan pitkillä kävelylenkeillä. Julkisia liikennevälineitä en ole nyt käyttänyt kertaakaan.
Matkustelu jäänyt pois, tosin kesällä kun luvut olivat matalalla, vietimme 5 pv Pohjois-Virossa. Omalla autolla, ei julkisia kulkuneuvoja (paitsi laiva), söimme terasseilla, tiukka koronakontrolli muutenkin. Syksyllä kävin yhdellä yön yli työmatkalla Kuopiossa.
Olen elänyt ihan normaalisti. Ainut muutos on töiden siirtyminen etämuotoon.
En ymmärrä, miksi pitää erikseen mainostaa, ettei ole käynyt kampaajalla jne. Koetteko olevanne jotenkin parempia ihmisiä, kun olette lukkiutuneet kotiin?
Aika normaalisti. Työt yrittäjänä ovat jatkuneet normaaliin tapaan ja asiakkaita riittää. Käyn normaaliin tapaan kaupassa ja siinä on tietenkin muutosta, että ruokaa pitää ostaa aika paljon enemmän, kun teinit ovat olleet etäkoulussa. He ovat kuitenkin hoitaneet koulunsa hyvin, joten on ollut vain mukava, kun he ovat olleet kotona. Samoin mies, joka tekee etätöitä.
Kesällä olimme pari viikkoa lapissa ja joulun aikoihin myös, eli ihan niin kuin muinakin vuosina. Vanhempiani olen nähnyt lähinnä ulkona, mutta myös välimatkojen ja maskin kanssa heidän kotonaan. Harrastukseni eivät ole muuttuneet ollenkaan, sillä pyöräily, vaellus ja hiihto ovat turvallisia kaikille.
Sain potkut viimekeväänä. Olen aika tietoisesti pysynyt vuoden 2020 työttömänä(nyt olen akivoitunut työnhaussa), koska tilanne oli niin epävarma monellakin tapaa.
Muuten olen elänyt aika normaalisti. En käy normaalistikaan baareissa tai ravintoloissa mutta kahvilassa on tullut käytyä n. 10krt vuoden aikana. Lisäksi olen käynyt kerran kampaajalla.
Maskia aloin käyttää ehkä marras-joulukuussa.
Samalla tavalla kuin muutkin vuodet. En koe tarvetta ryhtyä marttyyriksi ja uhrautua kaivautumalla poteroon.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä, miksi pitää erikseen mainostaa, ettei ole käynyt kampaajalla jne. Koetteko olevanne jotenkin parempia ihmisiä, kun olette lukkiutuneet kotiin?
Onpa siellä oikea ilopilleri. Juuri kotiin lukittautumisestahan tämä ketju kertoo ja kysyy!
Normaalisti. Työtön, kaupassa käyn kerran viikossa, täyttelen muutaman kerran viikossa työhakemuksia. Lenkkeilen koiran kanssa. Juttelen discordissa ympäri maailmaa asuvien kavereiden kanssa.
Ihan normaalisti. Tosin en asukaan missään kerrostalo lähiössä vaan maalla. Yksi asia on muuttunut, en ole ihan niin paljon matkustanut kuin ennen.