Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ajatuksia herättää, jos ystäväsi liikkuisi exäsi kanssa?

Vierailija
26.02.2021 |

Vielä jos kyseessä olisi erittäin tuhoisa suhde(väkivaltaa), jonka vaikutuksia ja erittäin henkilökohtaisia asioita olet kertonut ystävällesi omasta pahoinvoinnistasi. Hän auttaa eroprosessissa eteenpäin ja saat voimaa lähteä.

Pian selviää, että ystäväsi liikkuu jatkuvasti exäsi kanssa ja pyytelee apua arkisissa asioissa sekä parittaa häntä lähipiirilleen joita tunnet. Lisäksi kertonut arkaluontaisia asioita eteenpäin suhteeseen liittyen.

Itse järkytyin enkä osannut käsitellä asiaa mitenkään järkevästi mielessäni. Oli vain tuhoavampi suru ja pettymys koko kuvio.

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, mulle kävi aivan samoin.

Vierailija
22/34 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävät eivät tee tuollaista, joten kuvaamasi tilanne olisi mahdoton. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen monesti kyllä miettinyt, että minkä takia minä olen joutunut tällaisten ihmisten kanssa tekemisiin? 

Että onko minussa oikeasti jotain vikaa? 

En mielestäni ole lainkaan samanlainen vaikka on minussakin tietysti vikani mutta en koskaan käyttäytyisi tuolla tavalla, ei tulisi mieleenkään. 

Ehkä olen vain ollut liian ymmärtäväinen kanssaihmisiä kohtaan ja turhan sinisilmäinen. 

Toivottavasti olen tästä oppirahani maksanut nyt.

Ap 

Vierailija
24/34 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

^

Vierailija
25/34 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen monesti kyllä miettinyt, että minkä takia minä olen joutunut tällaisten ihmisten kanssa tekemisiin? 

En mielestäni ole lainkaan samanlainen vaikka on minussakin tietysti vikani mutta en koskaan käyttäytyisi tuolla tavalla, ei tulisi mieleenkään. 

Ehkä olen vain ollut liian ymmärtäväinen kanssaihmisiä kohtaan ja turhan sinisilmäinen. 

Ap 

Olet liian kiltti, hyväntahtoinen ja sinisilmäinen. Narsistit ja muut aistivat otolliset uhrit ja ihmiset, joita pystyy vedättämään ja kyykyttämään.

Opettele asettamaan rajat ja sanomaan ei. Ymmärrä vähemmän. Jos jonkun käytös tuntuu ilkeältä, kannattaa heti tiedostaa, että se on ilkeää ja ihan tahallista ilkeyttä. Jos joku puhuu pahaa muista sinulle, voit olla varma, että hän puhuu pahaa myös sinusta muille.

Ole tarkkana, keille kerrot heikkouksistasi tai vastoinkäymisistäsi. Niitä voidaan käyttää sinua vastaan.

Sinun ei tarvitse ymmärtää tai selitellä asioita MUIDEN puolesta. Vaikka pahantekijä olisi itse traumatisoitunut, se ei ole mikään puolustus tai oikeutus. Ole jämäkkä ja muista, että maailma on täynnä ihmisiä, jotka eivät ole reiluja, hyväntahtoisia tai luotettavia.

Vierailija
26/34 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap 

Olet liian kiltti, hyväntahtoinen ja sinisilmäinen. Narsistit ja muut aistivat otolliset uhrit ja ihmiset, joita pystyy vedättämään ja kyykyttämään.

Opettele asettamaan rajat ja sanomaan ei. Ymmärrä vähemmän. Jos jonkun käytös tuntuu ilkeältä, kannattaa heti tiedostaa, että se on ilkeää ja ihan tahallista ilkeyttä. Jos joku puhuu pahaa muista sinulle, voit olla varma, että hän puhuu pahaa myös sinusta muille.

Ole tarkkana, keille kerrot heikkouksistasi tai vastoinkäymisistäsi. Niitä voidaan käyttää sinua vastaan.

Sinun ei tarvitse ymmärtää tai selitellä asioita MUIDEN puolesta. Vaikka pahantekijä olisi itse traumatisoitunut, se ei ole mikään puolustus tai oikeutus. Ole jämäkkä ja muista, että maailma on täynnä ihmisiä, jotka eivät ole reiluja, hyväntahtoisia tai luotettavia.

Voi että kun oma äiti olisi antanut tällaista oppia elämään! Noudata ap noita ohjeita! Olen kokenut samantyylistä kuin ap, yrittänyt ymmärtää, vaikka tilanne tuntuu täysin epäreilulta. Näitä "ystäviä" on osunut kohdalle vielä kaksin kappalein ennenkuin opin pitämään rajani.

Vierailija
27/34 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap 

No joo olet varmasti oikeassa. 

Kaikki nämä tilanteet vain ovat sekoittaneet joskus päätä ihan kunnolla. Toinen sanoo sitä ja toinen tätä näiden ihmisten kanssa. Oli aika kuormittavaa olla jatkuvien ristiriitaisuuksien keskellä. 

Rajat sitten tulivat tosiaan ja poistin aivan jokaisen ihmisen elämästäni siinä piirissä, tämän ystäväni ystävät myös jotka ovat mielestäni olleet jotenkin mukana kiusallisissa tilanteissa puolustamassa epäkunnioittavaa käytöstä. Ei kyse siis välttämättä ole ollut minusta vaan ylipäätään, joitain toisia kohtaan.

Päätin vain, että nyt riittää aivan jokainen siitä piiristä. En halua kenenkään heistä urkkivan elämääni ja tekevän omia analyysejään siitä mitä elämässäni teen ja juoruavan keskenään. 

Onneksi tämä kaikki on tosiaan taputeltu ulkoisesti ja sitten kun vielä tässä parhaimmillaan eheytän itseäni henkisiltä kolhuilta niin eiköhän suunta ole oikea. :) 

Ap 

Vierailija
28/34 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suuttuisin ja pahasti. 

Vierailija
29/34 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävää. 

Vierailija
30/34 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
31/34 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

......

Vierailija
32/34 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli tällainen "ystävä". Tiesi miten väkivaltainen eksäni on mua kohtaan ja uskoutuessani hänelle 7 v. helvetistä hän jäi meille kyläilemään. Olin väsynyt ja halusin nukkumaan niin tämä nainen jäi vielä yhteisessä osoitteessa kahden eksän kanssa, rakkaus leimahti..Aivan kipeä kuvio. Ja ennenkuin joku vetää johtoja niin eksä päättikin tulla paikalle ja olin vielä asuntoa vailla.

Lopulta jouduin parin vuoden aikana lukemattomien yösoittojen ja itkujen jälkeen auttamaan tuota ystävääni pois eksän hakatessa häntäkin ja molemmat veti mua syvemmälle suohon. Erosivat ja sain vihat päälleni. Meni useampi vuosi..

Olin x aikana pitkään aviossa ja tuo vanha ystävä luikerteli paikalle kun meillä alkoi mennä huonosti. Kannusti eroamaan ja haavoittuvaisena kuuntelin ystävääni, joka tuntui olevan koko ajan paikalla. Hän oli eroamassa miehestään, joka jostain syystä alkoi pommittaa minua. En tiennyt yhtään mistä on kyse. Oli sitten tää muikkeli ilmeisesti käynyt kokeilemassa onneaan exmieheni kanssa eikä ollut lykästänyt. Eroa en kadu mut tuo nainen häälyi kaikessa mukana pitkään. Jäädessäni yksin olin yhtäkkiä kuulema täysin naurettava ja voisin miettiä mitä teen elämälläni. Haukkui mut ihmisenä ja naisena kääntäen selkänsä. Oli melkoisen surkea tilanne jäädä yksin.

Sittemmin katsoessani tuota elämää taaksepäin en voi kun ihmetellä miten idiootti olin luullessani tuon eukon olevan ystävä. Halusi vain saada kaiken mitä mullakin oli. Ystävyys oli hänelle vain kertakäyttökamaa kuten kaikki ihmissuhteet. Jälkikäteen oon kuullut miten tuolla ihmisellä vaihtuu ihmissuhteet ihan jatkuvasti niistä elämänmiehistä uusiin kihloja ja taloja myöten. Sellasta sitten.

Vierailija
33/34 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
34/34 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on entinen "ystävä" . Niin olen myös tehnytkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi neljä