Uskovien nuorten vieroksuminen ja sulkeminen ulkopuolelle nuorten piireissä
Itse en ole uskovainen ja määrittelen itseni ateistiksi, mutta kiusaaminen ja syrjintä ovat silti asioita ja epäkohtia joita en vain voi sietää. Se muutos minkä olen viimevuosina havainnut tapahtuneen nuorten parissa on huolestuttava kehityskulku ja käännös huonompaa ja on verrattavissa koulukiusaamiseen. Uskonnonvapaus on ihmisoikeus ja sen pitäisi antaa jokaiselle oikeuden uskoa tai olla uskomatta, kuitenkin jos nuori myöntää uskovansa tai olevansa uskossa niin häntä katsotaan kieroon ja sitten paheksutaan seläntakana ja pidetään tätä uskovaista pöpinä ja jopa sairaana. Tämän jälkeen alkaa nuoren hihhuliksi leimaaminen ja sosiaalisten piirien ulkopuolelle sulkeminen jolloin nuori jää täysin yksin, sillä muut nuoret vieroksuvat tätä joka uskoo ja pelkäävät itse leimaantuvansa hulluksi. Tämä on todella surullista ja on masentavaa olla todistamassa tällaista tapahtumakkaarta useita kertoja. Lopultakin yksin jätetyt ja ulkopuolelle suljetut nuoret on ohjattava puhumaan psykologille sillä tämä on heille todella raskasta. Ja kyse on kuitenkin nuorista joista tulisi kasvaa terveitä ja tasapainoisia aikuisia.
Kommentit (25)
Vaikka muuten vastustan syrjintää ja kiusaamista niin uskovaiset ovat mielestäni ihmisryhmä jota saa minun puolestani syrjiä ja kiusata niin paljon kuin vain sielu sietää.
Miksi näin outo aloitus? Mikä on Ap motiivi, tarkoitus, agenta ja kanta tällä?
Vierailija kirjoitti:
Miksi näin outo aloitus? Mikä on Ap motiivi, tarkoitus, agenta ja kanta tällä?
Vastustan Kaikenlaista ja kaiken muotoista kiusaamista ja syrjintää. Eikö muka saisi?
Ap
Mikään ei ole kammottavampi, ällöttävämpi, inhottavampi ja pelottavampi kuin yltiöhengellinen nuori.