EU sössinyt koronarokotukset, Britanniassa kohta kolmannes väestä rokotettu
"MTV Uutisten Eurooppa-kirjeenvaihtajan Heikki Piuholan mukaan Isossa-Britanniassa sopimusta ovat olleet laatimassa lääketeollisuuteen erikoistuneet lakimiehet, kun taas EU:n puolelta näin ei ole ollut. Ison-Britannian sopimus on myös sitovampi kuin EU:n sopimus.
Koronarokotukset etenevät Britanniassa nopeammin kuin EU-maissa. Piuholan mukaan Isossa-Britanniassa liki kolmannes väestöstä on jo saanut koronarokotuksen, kun Euroopassa puhutaan vasta 5-6 prosentista, joka on saanut ensimmäisen annoksen koronarokotetta."
MTV 26.2.2021
Kommentit (6)
Tästäkin sen näkee ettei kannattaisi olla EU:ssa. Kaikki toimii paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Totta. En olisi uskonut, että tämäkin päivä tulee milloin alan suhtautumaan kielteisesti EU.n.
Rahat kyllä kelpaa, mutta siihen se sitten jääkin. Aivan takapajuista toimintaa EU.lta.
Vierailija kirjoitti:
En syytä tässä asiassa pelkästään EU:ta, vaan myös meidän surkeita rokotteenostajia. Tanskassakin ollaan jo rokotuksissa pitkällä.
Olen pitänyt brexitiä huijaukseen perustuneena päätöksenä, mutta kun asiaa ajattelee, ehkä liioitellussa brexit-propagandassa oli itse asiassa totuus takana. Joka tapauksessa, britit ovat varmasti tyytyväisiä kun ei tarvitse enää tässä surullisessa säheltäjien uppoavassa laivassa olla.
Ranskassa on kuulemma 7 miljoonaa käyttämätöntä AZ-rokotetta, jotka ei kelpaa kenellekään. En tajua, miksei meidän idio ot tipäättäjät tarjoa ostaa niitä! Minulle kelpaisi ja päästäisiin vihdoin rokottamaan työikäisiäkin, joiden terveydellä on jotain väliä.
Eniten tässä meidän onnettomassa rokotustahdissa harmittaa juuri se, että muualla on kohta kaikki rokotettu kun meillä ei vielä juuri ketään.
Britit pääsevät ensi kesänä jo Välimerelle, me Suomessa viddu mökkeillään taaaaaas. Eikä edes ravintolaan pääse. En jaksaisi todellakaan.