Jalkojen hoito, kuivat kantapäät
Hei.
Onko kellään vinkkejä, kuinka saisin kuivat jalat hoidettua kuntoon? Rasvaan ihan perusvoiteella niitä muutamia kertoja viikossa mutta ei tunnu tehoavan.
Kommentit (16)
LOCOBASE REPAIR tai mene luontaiskosmetiikka-kurssille jolloin löydät oikean rasvat ihollesi.
Boreas jalkavoide. Käytetään joka ilta. Kuivia kantapäitä ei saa raspata, ainoastaan rasvata.
Tuotetta saa ainakin apteekeista.
O'Keeffe's for Healthy Feet Foot Cream on tehokas. Samalla firmalla on myös käsivoide Working Hands, joka tehoaa ihan eri tavalla kuin Nivean voiteet.
https://www.apteekkituotteet.fi/OKeeffes-Healthy-Feet-foot-cream-96-g
Tuota myydään myös Tokmannilla eikä vain apteekissa.
Erisan käsivoide C, pitäisi olla paksu. Sitä Ennen suihkun jälkeen jalkaraspi. Sitten sukat jalkaan. Ja aina kun käy suihkussa, niin sama. Jos ei auta niin kaupasta joku kunnollinen jalkavoide, jossa on tutkimustyötä takana, voi sen nytkin ottaa. Perusvoide ei riitä yleensä kantapäille, suihku kuivattaa ja ilma.
Vierailija kirjoitti:
O'Keeffe's for Healthy Feet Foot Cream on tehokas. Samalla firmalla on myös käsivoide Working Hands, joka tehoaa ihan eri tavalla kuin Nivean voiteet.
Mulla tämä O'Keeffe's for Healthy Feet Foot Cream tekee vain sellaisen "kovan"kalvon ja sitten kuitenkin ne jalat on yhtä kuivat siellä alla. Tätä on kiva levittää kun et tunne yhtään rasvaisuutta jaloissa, mutta ei toiminut mulla.
Kokeile vähän rasvaisempaa perusvoidetta esim aqualania(ei L) ennen nukkumaan menoa rasvaus ja ohuet sukat yöksi jalkaan. Samalla rasvalla hoituu kädetkin eikä jää mitään eucalyptys tms käryä kun osa jalkarasvoista törkeän hajuisia. Myös dermosilin extra voide on hyvä kuiville jaloille
Vierailija kirjoitti:
Erisan käsivoide C, pitäisi olla paksu. Sitä Ennen suihkun jälkeen jalkaraspi. Sitten sukat jalkaan. Ja aina kun käy suihkussa, niin sama. Jos ei auta niin kaupasta joku kunnollinen jalkavoide, jossa on tutkimustyötä takana, voi sen nytkin ottaa. Perusvoide ei riitä yleensä kantapäille, suihku kuivattaa ja ilma.
Jalkaterapeutit (AMK) sanovat, että jalkoja ei pidä koskaan raspata. Et ole varmaan koskaan käynyt ammattilaisen tekemässä jalkahoidossa.
Kuorintasukat ja yöksi kunnolla öljyä jalkoihin. Myös jalkavoide jossa on salisyylihappoa on hyvä.
Vaikka jalkoja ei pitäisi raspata, teen niin 3-4 krt vuodessa. Mutta vain kantapäät ja nekin raspaan kuivana. Sitten rasvaista voidetta ja puuvillasukat yöksi, niin aamulla on pehmeät jalkapohjat. Päivittäiseen hoitoon riittää joku rasvaisempi perusvoide.
Perusvoide ei välttämättä ole riittävä, miten usein rasvaat ja milloin? Olen suihkussa välillä raspannut, tai jalkakylvyn jälkeen kevyesti ja kuivaamisen jälkeen levitän vaihtelevasti (eri rasvoja eri kerroilla) runsaasti rasvaa, ja laitan puuvillasukat jalkaan.
O'Keeffe's for Healthy Feet Foot Cream, dermosilin sensitive extra voidetta käytän käsiin ja jalkoihin öisin, ja välillä Lemon Juice & Glycerine Tehokosteuttava jalkavoide.
Suosittelen kookosöljyä. Sillä sain omat, halkeavan kuivat kantapäät kuntoon.
Mikä tahansa rasvainen voide 1-2 kertaa päivässä
Hyvä aine kantapäille on Lidlin jalkarasva. Ja todella halpaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla tämä O'Keeffe's for Healthy Feet Foot Cream tekee vain sellaisen "kovan"kalvon ja sitten kuitenkin ne jalat on yhtä kuivat siellä alla. Tätä on kiva levittää kun et tunne yhtään rasvaisuutta jaloissa, mutta ei toiminut mulla.
Ei toimi koska vaikuttava aine on parafiini.
Mäkin haluisin tietää. ?