Olen 32v ja omaisuuteni on 100 000e onko hyvin?
ps. olen kotiäiti ja ollut kotona 5 vuotta ja 1 vuosi vielä edessä
Kommentit (20)
Olen ihan tyytyväinen tilanteeseen.
Ja asunnossa on 80 000e (lainaa 90 000e) ja säästöissä 20 000e
-ap
Et ole tosissasi! Siis omaisuus 10000! Yksi nolla liikaa, vai?
Jossain ympäristössä 100 k voi olla paljonkin rahaa, mutta itse olen saman ikäinen kuin ap ja varallisuus n. 170 k kaikki itse ansaittua, mutta ymparistöön verrattuna koen itseni kaikkea muuta kuin varakkaaksi.
*reeeeeps* Tuohan tarkoittaa sitä että sun omaisuus on 10 000 eikä 100 000 kuten " hehkutit"
Sori...
T. Paaljon, paljon rikkaampi ja matikkakin on hallussa
Mulla ikää 31v ja omaisuutta miinus 4000 euroa.
Nyt olen myynyt ja ostanut omaisuutta ja tilanne tämä:
omaisuutta 152000 euron edestä ja velkaa 34000 eli taitaa olla nyt joku 118000 omaisuutta.
Tietysti täyttä varmuutta ei omaisuuden arvosta ole, mut jos vähän heittää, niin tileillä on lisäksi joku ehkä 20000 rahaa ja lisäksi mulla on auto, joten ei nyt ainakaan tuon 118000 voi alle mennä mun omaisuuden arvo.
Mä en ole perinyt tai saanut mitään. Kaikki on tullut joko ex-miehen selkänahasta tai sitten omalla työllä ja sijoittelulla.
ja joudun ottamaan enää vähän pankkilainaa ja autoa en edes noteerannut omaisuuteen kyllä senkin arvo on kai 10 000e ; ) Joten omiasuuteni kaiketi on 110 000e ; )
-ap
Itselläni on vähän vähemmän ja ikää 33
köyhä mikä köyhä.... monelle on paljon paljon enemmän...
Jos jotain ikävää sattuisi voin realisoida omaisuuteni ja selviytyä. Kaikki ei voi.
-ap
Järkyttäviä vastauksia ap on saanut. Toisaalta kun katsoo tuota aloittajan viestiä, niin lienee itsestäänselvää, että jonkun muun rahoista tuota varallisuutta on kerrytetty, jos tuohon ikään mennessä on 100 000 euroa kerrytetty ja 5 vuotta on ollut kotiäitinä.
Niin, mutta mitä noihin tilastoihin tulee, mitä ap varmaan kaipasi, niin keskivertoisessa suomalaisessa perheessä on noin 160 000 euroa varallisuutta. Jos perheessä on 2 aikuista, niin se tekee noin 80 000 euroa omaisuutta. Kun otetaan huomioon alkuperäisen vastaajan nuori ikä, niin arvattavaa on, että hän on huomattavasti keskivertoikäistään varakkaampi. Yleensä kun tuo varallisuus yleensä karttuu iän mukaan.
Miten ap olet saanut tuon 100 000 euroa kasaan tuohon ikään mennessä?
Hetki sitten oli 120 000,- mutta laitoin kympin firmaani, joka ei ole varmaan vielä minkään arvoinen. Mutta mahdollisuudet on, että sitäkin kautta varallisuuteni lisääntyisi. Varallisuus on kokonaisuudessaan kiinni asunnossa, jonka arvo on varovaisesti katsoen 160 000,-. Lainaa jäljellä 50 000,-.
Olen opiskellut pitkään ja valmistuin 2009. Olen tilanteeseen ihan tyytyväinen.
Miten olet saanut tuon 100 000 euroa kasaan tuohon ikään mennessä?
Ostin nuorena erittäin huonokuntoisen asunnon alueelta, jossa arvioin hintojen nousevan keskiarvoa enemmän. Remontoin asunnon lattiasta kattoon isäni kanssa kahdestaan. Vain luvanvaraiset työt teetettiin ulkopuolisilla. Asunto maksoi 60 000,- ja remonttiin varasin 30 000,- (otin 100% lainaa, vanhemmat takasivat).
Remontti nosti asunnon arvoa heti reippaasti ja hinnat ovat tosiaan alueella nousseet, joten nykyarvo on vähintään 160 000,-, todennäköisesti enemmänkin koska asunto näyttää edelleen tyylinsä ja pintamateriaalien puolesta nykyaikaiselta ja vasta remontoidulta.
Olen tehnyt opintojen lisäksi paljon töitä saadakseni lainaa lyhennettyä. Aika pieniä lyhennykset ovat silti olleet käytännössä, mutta 40 000,- siitä lainasta on nyt kuitenkin maksettu. Oma vaikutuksensa on toki ollut myös yleisellä asumistuella, jota omistusasuja saa lainan korkoihin (korkoja ei voi kokonaan kattaa sillä, vaan 80% niiden hyväksytystä enimmäismäärästä).
Perintöä en ole saanut, mutta vanhemmat ovat joskus auttaneet tiukimmassa rahapulassa. Pääosin olen kuitenkin lyhennykseni maksanut itse, remontin suunnittelin itse ja tein suuren osan siihen tarvitusta työstäkin.
ja n 30 000 muuten säästössä. Ikää yli 40 v.
En tiedä yhtään mikä on keskiverto, mutta en ainakaan pidä itseäni köyhänä, jos en tietenkään rikaskaan ole.
Ajattelin ostaa sijoitusasunnon säästöillä.
saman ikänen ja pelkkää velkaa mulla. Et ihan hyvältä kuulostaa sun tilanne.
Velaton uudehko talo arvo 220 000eur, pankkitilillä 100 000eur ja kaksi autoa. Kaikki tietty puoliksi miehen nimissä mutta ihan omaa omaisuutta kertynyt siis 160 000eur ja auto.
Pakko sitä alkaakin kertyä jo tässä iässä kun töitä tehnyt yli 20v ajan...
ja en minä ainakaan koe olevani mitenkään varakas.
sitten jos mulla olisi tuo tumma jollainpankkitilillä jatkuvati käytettävissä niin sitten voisin ollakkin jo varakas, mutta ei kiinteällä omaisuudella.