Koronatikku katkesi nenään Rovaniemellä
Puolikas nenään jäänyt tikku saatiin pois 15-20min kuluttua. Näytteenottaja oli kokenut ja potilas ei tehnyt mitään mikä olisi aiheuttanut tikun katkeamisen.
Tikkuerä on vedetty pois käytöstä.
Asiasta uutisoi mtv-uutissivusto.
Kommentit (30)
Kauheaa, jos se olisi ollut lapsen nenässä.
Mitä jos se tikku jää pysyvästi sinne aivoihin.?
Oho! Katkesi! Koita nieleskellä se sisään ja anna suusta ulos.....
Siellä oli tosi vahva Koronaviirustus, 💪
Hyi, tämähän auttaakin testikammoon... 😩
Koronatikku? Eikö se ollut näyttenottotikku jolla ei ole muuta tekemisti koronan kanssa kuin toimia mahdollisen näytteen alustana.
Miksi Suomessa ei oteta suusta näytettä, kuten Saksassa ja monessa muussa maassa? Jotta testi olisi miellyttävämpi? Varmasti useampi kävisi silloin herkemmin testissä.
Tulee väkisin mieleen tää anaalitesti...
Vierailija kirjoitti:
Koronatikku? Eikö se ollut näyttenottotikku jolla ei ole muuta tekemisti koronan kanssa kuin toimia mahdollisen näytteen alustana.
Pätijä 💩
Täh? Oon luullu että testi otetaan peräsuolesta sormella!
Vierailija kirjoitti:
Tulee väkisin mieleen tää anaalitesti...
Ai mikä? Ei mun anaalissa ole koskaan tikkua käynyt. Mut vaikka kävisi, tuskin tuntuisi miltään. On meinaan sen verran paksua jööttiä joskus ulos tullut, että tikku sinne tai tänne tuskin tuntuisi missään.
Mä en mene testiin tämän uutisen jälkeen vaikka tulis minkälaisia oireita!
Kävin joskus vuosia sitten papassa. Lääkäri alkoi sadatella kunnan ostamia huonoja kertakäyttövehkeitä siinä, kertoi kuinka oli katkennut kesken testin sinne sisuksiin jollain. Ei ollut hauska kuunnella siinä haarat levällään.
Oli huono "uutinen".. Etenkin jos asia korjattu ja nyt sitten ihmiset pelkää mennä sinne testiin..
Ja vielä kysellään lisää kokemuksia..
Ja millähän perusteella tuo tikkutestinenästä edes antaa varmemman tuloksen kuin sylkinäyte?
Tämän jutun Heidikin oli käynyt 4 kertaa testissä aikansa oireiltuaan ennenkuin testitulos oli positiivinen.
Vierailija kirjoitti:
Mitä jos se tikku jää pysyvästi sinne aivoihin.?
Sulla on aivot nenässä? no tuo selittää hyvin juttusi
Vierailija kirjoitti:
Mä en mene testiin tämän uutisen jälkeen vaikka tulis minkälaisia oireita!
Ambulanssi ajoi ojaan Kälviällä, älä mene ambulanssin kyytiin vaan kävele sairaalaan.
Tilanne lienee ollut epämiellyttävä asiakkaalle ja kiusallinen näytteenottajalle vaikkei kummankaan syytä.