Missä amerikkalaisissa kodeissa säilytetään siivousvälineet?
Entä liinavaatteet, vessapaperit, likapyykit, työkalut, joulukoristeet ym kaikki se mitä itse pidän kodinhoitohuoneen kaapeissa.
Remppaohjelmien perustella kodinhoitotila on yhtä kuin pesutorni kaapissa vaikka talossa muuten on 300m2.
Kommentit (9)
Niissä amerikassa sijaitsevissa kodeissa joissa niitä ei tuhota
Jos on 300 neliötä niin eiköhän siinä ole lääniä säilyttää varavessapaperia, työkaluja ja koristeita jossain muuallakin. Ei minulla ainakaan pesukoneen kanssa ole samassa tilassa noista mitään muuta kuin likapyykit ja kaikelle on silti oma ihan järkevä paikka kodissa.
Vaatehuoneissa suurin osa tilasta on tankoa ja vain vähän hyllyjä, eikö sekin oo epäkäytännöllistä
Yleensä siivouskomerot ovat erikseen joka maassa.
Vanhoissa suomalaisissa asunnoissa ei ollut siivouskomeroa.
Mun anopilla on siivousvälineet ja -aineet semmosessa taitto-ovellisessa komerossa missä on pyykkikone ja kuivausrumpu. Joitaki siivousaineita on lavuaarin alla. Pyyhkeet ja vessapaperit on vierasvessan viereisessä kaapissa, paprurullia myös vessoissa. Liinavaatteista en oo niin varma, ainaki osa on vierasmakkarin komerossa. Työkalut ja joulukoristeet hänellä on takapihan vajassa.
Niles Cranellä oli yhdessä Frasierin jaksossa gift wrapping room, se voisi olla looginen säilytyspaikka joulukoristeillekin. Aika moni suomalainen ja ei-suomalainen elelee sujuvasti ilman kodinhoitohuonetta. En oikeastaan ollut ajatellut, että edes liinavaatteet pitäisi säilyttää siellä. Miksei siinä huoneessa, jossa niitä käytetäänkin?
Vierailija kirjoitti:
En oikeastaan ollut ajatellut, että edes liinavaatteet pitäisi säilyttää siellä. Miksei siinä huoneessa, jossa niitä käytetäänkin?
Minusta olis epäkäytännöllistä ripotella lakanat, pyyhkeet, varapeitot ja-tyynyt, verhot, laudeliinat jne eri huoneisiin, kun kaikille ei ole vakihuonetta tai säilytyspaikkaa edes.
Mun siskolla joka asuu jenkeissä on asiat niin että lakanat yms on jokaisen omassa huoneessa. Koristeet ja siivousvehkeet on autotallissa.