Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sadismi yleistynyt?

Vierailija
25.02.2021 |

Julkisuuteen pulpahtaa jäätävää infoa niin ihmisiin kuin eläimiinkin kohdituvasta sadistisesta väkivallasta - henkisestä puhumattakaan. Lisääntynyttä psykopatiaa vaiko hiljaisen hyväksynnän tulosta? Mikä ihmisissä laukaisee tällaisen? Itse koin henkistä sadismia jopa psykoterapeuttini taholta - johon tosin puutuin heti:

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, esimerkiksi keskiajalla ei sadismia esiintynyt lainkaan.

Vierailija
2/32 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ole. Onko sulla oikeasti noin huono historian tuntemus? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa, että pystyit puuttumaan psykoterapeutin toimintaan. Itse olin silloin niin heikoilla, etten pystynyt. 

Vierailija
4/32 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on jännä aihe. Jotkut ilmeisesti saavat oikeasti mielipahan ja myötätunnon sijaan nautintoa kärsimyksestä, häpeästä, surusta. Sitä on todella vaikea kuvitella ellei itsessä ole tällaisia taipumuksia, lähinnä tuottaa pahoinvointia ajatuksenkin tasolla. Tämä nautinto on ilmeisesti jotenkin libidopohjaista?

Vierailija
5/32 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hienoa, että pystyit puuttumaan psykoterapeutin toimintaan. Itse olin silloin niin heikoilla, etten pystynyt. 

Minä olen kokenut elämässäni niin paljon sadistista nillitystä, että tunnistan sen kyllä vaikka olisi kuinka hieno peittelyviritelmä mukahyvyydellä. Mikään ei kyrvi enempää kuin toisen heikkoudella ja kivulla runkkaajat.

Ap

Vierailija
6/32 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole yleistynyt.

Vierailija
7/32 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole yleistynyt.

On yleistynyt ja sitä jopa sallitaan. Toisen häpeällä nautiskeljoita on pilvin pimein.

Vierailija
8/32 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan tässä myös sellaista - kuten nuo eläinrääkkääjäkouluttajat - että kun joku toinen, ehkäpä hieman auktoriteettinen hahmo sanoo että ”tämä on ihan ok”, niin typerimmät todella uskovat? On ok hakata ja satuttaa eläimiä, häpäistä ihmisiä, muutkin hei tekevät niin!

Vierailija
9/32 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen paljon tutkinut asian ihan ammatin puolesta. Tuntuu että maailma on taas tippumassa pimeyteen. Älylaitteet ovat tappaneet sosiaaliset taidot ja kaikki ne taidot jolla ihminen on menestynyt tähän asti.

Tiimityönskentelyä, rakkaus, empatia, huolehtiminen, ideoiminen, luovuus. Nykyään ihannoidaan vain tehokkuuta ja kasvottomuutta, kaikki kapitalismin piirteet. Jumaloidaan yksin pärjäämistä ja sitä ettei olla riippuvaisia kenestäkään.

Katsokaa Yle Areenasta The Great Disconnection dokumentti (suomennettuna yksinäisyyden aikakausi), niin ymmärrette!

Maailma on tällä hetkellä hälyttävän sairas paikka vaikka ei konkreettisesti vielä näy.

Vierailija
10/32 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Av lla kyllä joo. Varmaan heijastuu hullujen kirjoitukset tosielämään. Kaikkien päät ei kestä lukea hullujen kirjoituksia montaa vuotta.

Vierailija
11/32 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänne tunnetusti kerääntyy kaikki hullut. Palstan voisi siksi sulkea.

Vierailija
12/32 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hullujen paikka. Rekisteröintipakkoa ei tule.

Vierailija
13/32 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinki nuoret mielet pilaantuu jo varhain. Hullujen puhetta vuodesta toiseen vaikuttaa alitajuntaan.

Vierailija
14/32 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyihminen tiedostaa paremmin ja nykyihmisellä on enemmän mahdollisuuksia kasvattaa itsensä hyviä puolia. Siksi vastuu on suurempi kuin vaikkapa keskiajalla. Nykyään on tyypillistä uskoa jonkinlaiseen harhaan ihanneihmisestä. Kuvitellaan, että normaali ihminen on vain ja ainoastaan hyvä, ne muut ovat sitten pahoja ja sairaita.  Pieni sadisti ja kiusaaja asuu kaikissa, kun sen tunnistaa ja myöntää sen olemassaolon, voi valita kuunteleeko sen ääntä.  

Vierailija
15/32 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On yleistynyt, ja mielestäni ainakin henkistä väkivaltaa jopa hyväksytään. Ihmiseltä odotetaan ”kanttia”. Tällaisilla tekosyillä ns varjopuoli sitten ajoittain ottaa valitettavan suuria osia ihmisyydestä valtaansa. Koiriltakin halutaan ”kanttia”. Terapiassa kasvatetaan traumatisoituneiden ihmisten ”kanttia”. Ja kyllä, seksuaalipohjaista sadismi on, nautintoa jotkut siitä saavat.

Vierailija
16/32 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin että kyllä on yleistynyt. Sadismin kasvu liittyy oikeistolaisten arvojen ja normien kasvuun poikkeuksetta.

Vierailija
17/32 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On yleistynyt, ja mielestäni ainakin henkistä väkivaltaa jopa hyväksytään. Ihmiseltä odotetaan ”kanttia”. Tällaisilla tekosyillä ns varjopuoli sitten ajoittain ottaa valitettavan suuria osia ihmisyydestä valtaansa. Koiriltakin halutaan ”kanttia”. Terapiassa kasvatetaan traumatisoituneiden ihmisten ”kanttia”. Ja kyllä, seksuaalipohjaista sadismi on, nautintoa jotkut siitä saavat.

Tämä 😳 ”Haastetaan” ihmistä/eläintä 😳🤢

Vierailija
18/32 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanoisin että kyllä on yleistynyt. Sadismin kasvu liittyy oikeistolaisten arvojen ja normien kasvuun poikkeuksetta.

Jep. Sillä on kapitalismin kovat kivikasvot ja perverssi, sairas sielu.

Vierailija
19/32 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos koronasekoilun, tämä ei ainakaan vähenny. 

Vierailija
20/32 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole yleistynyt.

On yleistynyt ja sitä jopa sallitaan. Toisen häpeällä nautiskeljoita on pilvin pimein.

Miten sadismi eroaa väkivallasta? Ei juuri mitenkään. Väkivaltaa on ollut aina. Ja jos toista lyö ilman syytä, on se sekä väkivaltaa että sadismia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kolme