Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Maskeja kyllä pidetään, mutta hanskoja harvoilla, miksi?

Vierailija
25.02.2021 |

Minulla on lähes tulkoon aina jotain nirhamia sormissa, joista virus pääsee helposti elimistöön. Siksipä pidän kaupoissa ja kulkuvälineissä vinyylihanskoja. Käsihygienia ei mielestäni tässä auta, jos saan käteeni viruksen vaikka ovenkahvasta, kyllä se siitä haavaumasta ehtii ryömiä sisään ennen kuin ehdin taas desinfioida käteni.

Olen ehkä ainoa sitten, jolla on kuivat, rohtuneet kädet talvisin ja krooninen tarve repiä kynsinauhoja auki.

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomi on halutessaan saari, kuin turvallinen Uusi Seelanti!

Itäraja on superhyvin valvottu naapurin toimesta. Muut rajat voidaan valvoa ylityspaikoolla ja kaupungeissa ja teillä hyvin. Harva menee erämaan kautta lapissa.

Korona voidaan tukahduttaa Suomesta pois! Ei vain alussa lähdetty siihen, mutta kun tartutaan yhdessä toimeen, niin se onnistuu.

Alussa ja vuonna 2020 koronaa oli kaikkiaan 80 Helsinkiläisessä hoitokodissa! Näissä tapauksissa koronauhreja tuli kaikkiaan yli sata. Tästä tulee jokaiselle itsestään selväksi, että tartuntoja näissä ryppäissä on sitten vielä kymmenkertaisesti. Ja tähän vielä henkilökunnan tartunnat lisäksi, ja mahdolliset kuolleet henkilökunnasta. Sairaalaosastojen tartunnoista Geriatrisilla ei tässä ole mainittu vielä yhtään mitään!

Kaikkiaan tulee siis helposti pari tuhatta koronatartuntaa Helsinkiläisissä hoitokodeissa vuodelta 2020. Mutta jos ajattelisimme, että Hoitokoti olisi kuin turvallinen saari, kuin Uusi Seelanti niin voisimme estää ja tukahduttaa jokaisen näistä tartunnoista, ja sitten koronaa ei ole hoitokodissa. Kun voimme ymmärtää tämän asian, niin miksemme voisi ymmärtää, ettävoimme tukahduttaa koronan Suomesta, ja sitten voimme palata normaaliin, koska koronaa ei ole!

Käyttämällä myös maskeja, voimme estää, ja tukahduttaa koronan pois, ja sitten voimme olla kuin turvallinen saari, kuin hoitokoti, tai Uusi Seelanti, ja voimme ottaa maskin pois, koska olemme palanneet normaaliin ja koronaa ei ole.

Vierailija
22/41 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hysteerisiä hulluja olette!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa kumma, että hoivakotiin käymään mentäessä hanskat pitää olla, jos ei niistä ole mitään hyötyä.

Tottakai niitä pitää vaihtaa usein.

Ja kyllä ihottumaisissa käsissä voi olla haavaumia.

Vierailija
24/41 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko jotkut tosiaan sitä mieltä, ettei haavojen kautta pääse pöpöt elimistöön :)

Vierailija
25/41 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullaki on kummasteltu kun mulla on hanskat, ja mulla oli ne JO ENNEN KORONAA. Ja syynä se, että mun kädet oli aivan haavoilla ja mua kirveli koko ajan. Tosi hassua sitten kuulla joltaki random kadunkulkijalta "hiton hysteerikko oot, pidän hanskoja siitä ja siitä syystä eikä ne auta" - kun ne nimenomaan auttaa, ja pidän niitä oli korona tai ei, ja tasan siksi että en jaksa sitä kirvelyä yms haavoja vaan todellakin hanska estää pööjen pääsyn niistä haavoista joita mulle tulee jos en suojaa käsiä ja huom. talvi-aikaan. (Syinä miksi mulle alkoi tulla näitä haavoja oli käsidesin käyttö hoito-alan työssä, eli ulkoiset syyt joiden takia ihon pintakerros ei oo vieläkään palannut normaalille tasolle.)

Vierailija
26/41 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun rokote tulee, niin se estää melko monta koronatartuntaa, koska rokotteen teho on melko hyvä.  Korona pitää myös kuitenkin tukahduttaa pois, koska muuten sitä on. Uusi Seelanti  on niin tehnyt, ja voittanut koronan. Kun olemme tukahduttaneet koronan pois, voimme olla kuin uusi Seelanti, ja olemme vain turvallisesti ettei korona pääse sisälle, ja jos pääsee, niin laitamme vain maan karanteeniin ja kaupungit kiinni.

Joten olemme voittaneet koronan vihdoinkin, ja voimme elää turvallisesti kuten Uusi Seelanti.

Vierailija
27/41 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

1) se virus ei tartu haavojen kautta elimistöön tai ainakaan näin ei ole todettu

2) peruskäsidesi ei tapa sitä virusta

3) hanskat eivät ole ratkaisu leviämisen kannalta

4) vinyyli ei tee hyvää iholle pidemmän päälle

5) haavaiset kädet pitäisi hoitaa kuntoon ihan muuten terveyden takia eikä Koronan takia. Voit saada sitä kautta kyllä muuten riesaa kehollesi kuten verenmyrkytyksen ja se on jo hieman vakavampi kuin korona olettaen että olet perusterve

Vierailija
28/41 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vinyylihanskat ihottumaisissa käsissä ei suoranaisesti kyllä tee hyvää käsillesi. Ne on ihan liian tiiviit ja tuolla tavalla vaan pahennat sitä ihottumaasi.

En käytä vinyylihanskoja kaupassa, minulla sellaiset hanskat on käytössä lähinnä kalaa, tai muuta voimakastuoksuista ruoka-ainetta käsitellessäni. Pesen käteni aina huolellisesti kynsiharjaa ja saippuaa käyttäen kotiin tullessani. Kauppaan mennessä ja sieltä poistuessa käytän käsidesiä. 

Muutaman viinyylihanskanaisen olen kaupoilla nähnyt. Eräskin luki keskittyneenä kassajonossa iltapäivälehden kantta ja näpelöi sillä hanskallaan samalla suutaan. Tehokasta, vai mitä. Toinen vinyylihanskanainen piti pankkikorttia huultensa välissä, pakatessaan ostoksiaan.

Suojavarusteet toimivat useilla ihan päinvastoin. Tuudittaudutaan siihen turvallisuudentunteeseen ja unohdetaan, millä tavoin se tauti tarttuu.

Olin juuri tulossa sanomaan tuota samaa, että jos iho on huonossa kunnossa, käsien hautominen hengittämättömillä hanskoilla ei asiaa ainakaan auta.

Meidän apteekissa on henkilökunnalla ollut koko korona-ajan vinyylihanskat. Niihin hanskoihin he sitten lääppivät käsidesiä joka asiakkaan välissä. Voi järjen köyhyyttä.

Osalla ihmisistä tieysti hansikkaat voivat vähentää naaman lääppimistä, mutta sen asian ajavat vaikkapa ns. asentajanhanskat.

Luonto myös kuormittuu aika tavalla, jos ihmiset alkavat käsihygienian asemesta tai edes lisäksi käyttää kertakäyttöhanskoja. Tätä ei voi pitää mitenkään suositeltavana.

Vierailija
29/41 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seilin saari tulee mieleen siitä Uudesta Seelannista.

Rokote ei poista koronaa maailmasta useammastakaan eri syystä, ja vain pari niistä syistä mainitakseen, niin rokote ei ole teholtaan täydellinen, ja sekin teho tippuu sitten näissä tapauksissa hyvinkin nopesasti. Ne joutuvat siis ne Seilin saarelaiset, UusiSeelantilaiset ihan jatkossakin testailemaan ja laittamaan saarelle tulijat koppiin. Ja myöas ne kaupunkinsa kiinni, ja ulkonaliikkumiskieltoon, heti kun pari tapausta ilmenee. Laumasuoja rokotteella ei sekään ole täydellinen sellaisella rokotteella, jonka teho on vajaa, ja vaikutrusaika lyhyt. Aika moni eri palstoilla on juuttunut outoon ajatukseen, että näilllä saataisiin jotain sellaista aikaan kuin ihan toisen laisten rokotteiden kanssa, jotka vaikuttavat miltei lopun ikää ja koko tuon ajan lähes 100% teholla. Selllaisiakin on ollut jo kauan, mutta koronasta siinä ei harmin paikka kyllä ole kyse. 

Vierailija
30/41 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hanskoista ei ole mitään hyötyä, jos ei osaa käyttää niitä oikein. Käsineet pitäisi vaihtaa riittävän usein, ja kädet tulisi pestä tai desinfioida vaihdon yhteydessä. Hanskat tulisi poistaa tai vaihtaa tilasta toiseen siirryttäessä (esim. kauppareissun jälkeen samat hanskat kädessä ei mennä autoon), eikä hanskakäsillä pidä kosketella kasvoja. Parempi olisi olla ilman hanskoja ja pestä kädet riittävän usein tai käyttää käsidesiä. 

Miksi tätä on alapeukutettu? Te alapeukuttajat varmaan käytätte samoja hanskoja pitkiä aikoja, koskettelette niillä kaikkia mahdollisia pintoja ja sitten kaivatte nenäänne. Kaiken huipuksi hierotte hanskoihin käsidesiä (vinkki: niin ei pidä tehdä) ja poistatte hanskat käsistä sormenpäistä kiskomalla. Amatöörit. 

Vierailija
31/41 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höhöh, kas kun et tule kodista ulos avaruuspukuun pukeutuneena.

Vierailija
32/41 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vinyylihanskat ihottumaisissa käsissä ei suoranaisesti kyllä tee hyvää käsillesi. Ne on ihan liian tiiviit ja tuolla tavalla vaan pahennat sitä ihottumaasi.

En käytä vinyylihanskoja kaupassa, minulla sellaiset hanskat on käytössä lähinnä kalaa, tai muuta voimakastuoksuista ruoka-ainetta käsitellessäni. Pesen käteni aina huolellisesti kynsiharjaa ja saippuaa käyttäen kotiin tullessani. Kauppaan mennessä ja sieltä poistuessa käytän käsidesiä. 

Muutaman viinyylihanskanaisen olen kaupoilla nähnyt. Eräskin luki keskittyneenä kassajonossa iltapäivälehden kantta ja näpelöi sillä hanskallaan samalla suutaan. Tehokasta, vai mitä. Toinen vinyylihanskanainen piti pankkikorttia huultensa välissä, pakatessaan ostoksiaan.

Suojavarusteet toimivat useilla ihan päinvastoin. Tuudittaudutaan siihen turvallisuudentunteeseen ja unohdetaan, millä tavoin se tauti tarttuu.

Olin juuri tulossa sanomaan tuota samaa, että jos iho on huonossa kunnossa, käsien hautominen hengittämättömillä hanskoilla ei asiaa ainakaan auta.

Meidän apteekissa on henkilökunnalla ollut koko korona-ajan vinyylihanskat. Niihin hanskoihin he sitten lääppivät käsidesiä joka asiakkaan välissä. Voi järjen köyhyyttä.

Osalla ihmisistä tieysti hansikkaat voivat vähentää naaman lääppimistä, mutta sen asian ajavat vaikkapa ns. asentajanhanskat.

Luonto myös kuormittuu aika tavalla, jos ihmiset alkavat käsihygienian asemesta tai edes lisäksi käyttää kertakäyttöhanskoja. Tätä ei voi pitää mitenkään suositeltavana.

Sinä varmasti tiedät tämän, mutta moni muu ei: Käsidesiä EI pidä hieroa hanskoihin. Käsidesi haurastuttaa hanskoja, tekee tahmaiseksi ja on oiva kasvualusta mikrobeille. Pinnoilla tai esineissä käsihuuhde ei toimi samalla tavalla kuin ihoon hierottuna. 

Vierailija
33/41 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käytän vinyyli hanskoja kaupassa,

Vierailija
34/41 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta hanskat on just hyvät. Muistaa, ettei koskettele kasvojaan.

Ja onhan paikat muutenkin likaisia

Kai sentään vaihdat hanskat kauppareissun päätteeksi tai tilasta toiseen siirtyessäsi?

Vierailija
35/41 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

suojamaskien hankinnasta -saa nauraa :D

Vierailija
36/41 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanskat koprassahan ne kaassatkin työskentelee. Käytä ihmeessä jos siltä tuntuu. Ei kaikkien tarvitse matkia joka asiassa toisia. Saat käyttää omaa arviointiasi.

Vierailija
37/41 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko jotkut tosiaan sitä mieltä, ettei haavojen kautta pääse pöpöt elimistöön :)

Jotkut "pöpöt" eli mikrobit pääseekin, mutta koronavirus ei.

Vierailija
38/41 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuiville ja rohtumeille käsille ei missään tapauksessa laiteta kumihanskoja. Voi pöllöt teidän kanssa.

Vierailija
39/41 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsiä pestään sen takia, että 

A) ei veisi omia eritteitä pinnoille

B) ei veisi pinnoilta muiden eritteitä omille limakalvoille.

Hanskat ei estä näistä kumpaakaan. Hanskoja ei pestä vaan päinvastoin ne yleensä vain vähentää käsien pesua. Lopuksi likaiset hanskat heitetään pöpöineen milloin minnekin kun taas ilman hanskoja pöpöt menee käsienpesun mukana viemäriin.

Tästä syystä en käytä hanskoja koronan torjunnassa.

Vierailija
40/41 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käytän kertiksiä kaupassa, ja oikeastaan ei niinkään edes koronalla ole vaikutusta. Nytkin on pikkusormi kutiseva ja rakkulainen, en halua siihen mitään ylimääräistä kauppareissuilla. Enkä usko välttämättä muidenkaan haluavan kosketella pintoja jälkeeni, jos tietäisivät millainen ihoni on.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme viisi