Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: Raskain koronarajoitus sinulle?

Vierailija
25.02.2021 |

Mainitkaa vain yksi.

Itselläni matkustamisen vaikeutuminen perhesyistä (pitkäaikainen seurustelusuhde).

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkustaminen.

Vierailija
22/35 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se on ehdottomasti se matkustelu.

Tässä sitä taas saa yksineläjänä miettiä, että miten päin sitä oikein taas pyörii esim seuraavan kesäloman yksin pienessä vuokraluukussa. Koronarokoteihmettä odotellessa...

No sen kun matkustat, ei Suomen kansalaista voi estää lähtemästä eikä palaamasta! Minä olen käynyt kolme kertaa Espanjassa tämän vuoden aikana ja Espanjassa olen nytkin. Olen lomaillut Saksassa, Tanskassa ja Suomessa. Tietysti sen mukaan, ovatko rajat näissä maissa auki vai kiinni. Espanja on ja todennäköisesti pysyykin auki.

Käytän tervettä järkeäni, suojaudun, noudatan varotoimia ja testautan itseni aina ennen (muuten ei pääse edes koneeseen) ja jälkeen matkan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Matkustaminen. Olemme noudattaneet suosituksia emmekä ole käyneet missään koko korona-aikana. Tällä mennään niin kauan että tilanne helpottuu ja saamme rokotukset.

Sama. 

Edes kotimaassa emme reissaa niin kauan kun korona jyllää. Edesvastuutonta lähteä johonkin Lappiin hakemaan/viemään tartuntaa. 100% varma ettei kukaan näistä reissaajista noudata paluun jälkeen omakustanteista 2 vkon karenssia! 

Vierailija
24/35 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rajoituksissa ei ole itselleni mitään erityisen raskasta, lähipiiri on tolkun väkeä ja koko ajan on nähty normaalisti. Sen sijaan se alkaa painaa, että ihmiskunnan tyhmyyttä ei pääse pakoon kun normaalisti sitä ei joka tuutista hierota kasvoihin sentään aivan koko ajan.

Vierailija
25/35 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kulttuuritapahtumien puuttuminen ja se, ettei uskalla matkustaa Helsinkiin ystäviä tapaamaan (asun paikkakunnalla, jossa hyvä koronatilanne). Myös ulkomaanmatkailua, uimahalleja ja kirjastoissa hengailua on ikävä.

Vierailija
26/35 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkustamisen rajoitukset (karanteenit ja kalliit testit). Syy ei ole se, että haluaisin kaupunkilomille tai keimailemaan hiekkarannoille. Haluaisin käydä kotimaassani. On ikävä omaa perhettä, ystäviä, tuttuja paikkoja, tuttua kieltä, Suomen luontoa jne.

Kotona kykkiminen, maskit, turvavälit, ravintoloiden kiinni pitämiset yms. ei hetkauta mua lainkaan. Mutta tää omasta kotimaastaan eristäytyminen käy raskaaksi. Ymmärrän kyllä matkustusrajoitukset varsin hyvin. Ne ovat järkeviä. Ikävä kyllä korona on lisänyt eriarvoisuutta. Nyt matkustelu on toki mahdollista, mutta vain varakkaille.

Vierailija
27/35 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkustaminen. Onneksi nyt rokotteiden ansiosta saadaan passit joilla pääsee reissuun 😍

Vierailija
28/35 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei vaikuta 🤗 en käytä kuonokoppaa koska olen terve.

Mutta kuinka kauan????

Vierailija
29/35 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole ollut vielä mitään raskasta rajoitusta. Elämä ei ole juuri muuttunut koronan aikana. Yksin kökötän himassa oli normipäivä tai korona.

Vierailija
30/35 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän minua huolettaa ja ahdistaa muiden ihmisten puolesta kuin omastani. Työttömiksi tai lomautetuiksi joutuneiden, yksinäisten, nuorison, riskiryhmiin kuuluvien, mitä näitä nyt on.

Oma elämäni on tällä hetkellä kohtuullisen normaalia - toki ilman kulttuuritapahtumia, matkoja, ravintoloita ja vierailuja iäkkäiden sukulaisten luona, ja noistakin vain viimeksi mainittu oikeasti tekee tiukkaa. Sanottakoon siis, että se on rajoituksista minulle rankin.

Vierailija
31/35 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoret n 20-30 v naiset on tosi tylsän näkösiä maski päässä. Ei mitään silmäniloa kuonokopasta

Vierailija
32/35 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

raskas esteettinen taakka kirjoitti:

Nuoret n 20-30 v naiset on tosi tylsän näkösiä maski päässä. Ei mitään silmäniloa kuonokopasta

mutta kiitos kuitenkin  sinulle yksi maskiton blondi jonka näin Oulussa Ruskon Shittimarketissa eilen kuuden seudussa illalla

Vierailija
33/35 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole tavannut veljeni perhettä yli vuoteen, välimatkaa on 300 km mutta kuulun riskiryhmään autoimmuunisairauden takia enkä ota turhia riskejä.

Vierailija
34/35 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uudenmaan saarto. Vieläkin ahdistaa kun ei viime keväänä päässyt mökille eristyksiin. Ja kohta sama uudelleen.

Vierailija
35/35 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoren lukiolaisen ahdistus ja hätä. Koko ensimmäinen lukiovuosi on mennyt metsään, etäopetus on t-o-d-e-l-l-a huonoa (olen itsekin etätyöpäivinä kuunnellut). Ei varmaan pääse 2. luokalle jatkamaan lainkaan, en tiedä, mitä tehdään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kolme