Mitä jos hiihtoloma on hallituksen julistamalla sulkutilaviikolla?
Onko reilua että ne joilla hiihtoloma on nyt tai ensi viikolla saavat lomailla (rajoitetusti) mutta ne joiden hiihtoloma on 8.3. alkavalla sulkutilaviikolla lomailevat sulkutilassa eli pysyvät kotona?
Kommentit (46)
8.3 alkavalla viikolla ei ole enää hiihtolomia
Silloin nimenomaan on hiihtolomat Pohjois-Suomessa, Oulun korkeudella, Kainuussa ja Lapissa.
Vierailija kirjoitti:
Koronaa on eniten Helsingissä mutta Helsinki saa lomailla?
Kuvitteletko, että sulun tarkoitus on rangaista pahiksia?
8.3 alkavalla viikolla ei ole enää hiihtolomia
Tämä on varmaan ollut hallituksen asiantuntijoidenkin logiikka!
Mistä tuo käsitys, että loma = kotoa pois matkustaminen?
Ihan hyvin voi lomailla kotona. Hiihtoloma tarkoittaa vain sitä, että ei ole koulua.
Se, kuka voi matkustaa ja kuka ei, ei ole ennenkään ollut reilua. Esim. köyhyyden takia moni on ennenkin viettänyt hiihtolomat kotona, tai koska vanhemmat ei juuri silloin saa töistä vapaata.
Mie oon täs ajatellu, et vois protestina lähtee lumilautailee 8. päivä. :) Joka vuosi oon käyny parii kertaan lumilautailemassa isoveljen kaa, mut ny tän koronan takii ei olla menty. Nyt, ku hesalaiset sai pitää lomansa ja levittää koronaa tänne meille, kiitti vaan siitä, nii vois tasa-arvon nimis itekki lähtee lumilautailee. :) Tää on törkeetä, et toi sulku ei koskenu hesalaiste lomailuu! Oon nuori, hyväs kunnos eikä miul oo mitää sairauksii, nii periaattees vois kostaa tän. Alkaa pikkuhiljaa ärsyttää tää, ku ite noudattaa suosituksii ja sit hesalaiset ajattelee vaa itteesä. Ja sit vielä tää hallituksen hesalaisii suosiva toiminta…
Seuraavissa eduskuntavaaleissa ei tule ääniä hallituspuolueille meiltä Pohjoisen korkeudelta.